Na Golčaju (690 m) se nahaja cerkev?

Sv. Valentina

Sv. Neže

Sv. Hieronima

Sv. Lucije

gorovja / Polhograjsko hribovje in LjubljanaOsolnik /  Trnovec - Osolnik

Trnovec - Osolnik (skozi Govejski graben)

Izhodišče: Trnovec (390 m)
Cilj: Osolnik (858 m)
Ime poti: skozi Govejski graben
Zemljevid: Ljubljana - okolica 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze

a) Najprej se zapeljemo v Medvode, nato pa pri trgovini Špar zapustimo glavno cesto in nadaljujemo proti železniški postaji in naselju Sora. V Sori zavijemo levo v smeri Katarine, ko pa prispemo v naselje Trnovec, postanemo pozorni na rdeče planinske table za Osolnik, ki jih opazimo na desni strani glavne ceste. Dobrih 100 metrov naprej pa pri odcepu makadamske ceste še druge. Parkiramo na parkirišču ob cesti, med obema odcepoma poti na Osolnik.
b) Iz Kranja se peljemo proti Škofji Loki, z obrobja Škofje Loke pa nato sledimo oznakam za Gorenjo vas. Pred predorom Sten pa iz krožišča zapeljemo na izvoz v smeri naselja Sora. V nadaljevanju se peljemo skozi naselja Hosta, Pungert, Gosteče in Draga, do naselja Sora, kjer zavijemo desno proti Katarini. Ko prispemo v naselje Trnovec, postanemo pozorni na rdeče planinske table za Osolnik, ki jih opazimo na desni strani glavne ceste. Dobrih 100 metrov naprej pa pri odcepu makadamske ceste še druge. Parkiramo na parkirišču ob cesti, med obema odcepoma poti na Osolnik.
c) Iz Poljanske doline se peljemo proti Škofji Loki in nato po obvoznici in skozi predor Sten. Za predorom zavijemo desno ter sledimo oznakam za naselje Sora. V nadaljevanju se peljemo skozi naselja Hosta, Pungert, Gosteče in Draga, do naselja Sora, kjer zavijemo desno proti Katarini. Ko prispemo v naselje Trnovec, postanemo pozorni na rdeče planinske table za Osolnik, ki jih opazimo na desni strani glavne ceste. Dobrih 100 metrov naprej pa pri odcepu makadamske ceste še druge. Parkiramo na parkirišču ob cesti, med obema odcepoma poti na Osolnik.

Z izhodišča se usmerimo na stransko cesto v smeri Osolnika, brunarice Osovnik in Doma na Govejku. Sprva se vzpenjamo po makadamski cesti, s katere se že kmalu v levo odcepi planinska pot na Govejek, mi pa po cesti nadaljujemo do desnega ovinka, kjer za prečenjem potoka Govejski graben nadaljujemo levo na markirano planinsko pot. Nekaj časa se vzpenjamo ob potoku, nato pa pot zavije rahlo levo in preide na pobočje. Sledi nekaj minut strmega vzpona, nato pa prispemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno proti Osolniku (levo Govejek). Po krajšem zložnem prečenju prispemo na makadamsko cesto, katero dosežemo na križišču, mi pa iz križišča nadaljujemo na kolovoz v smeri Osolnika. Kmalu se vrnemo na cesto, ponovno pa jo zapustimo, ko nas oznake za brunarico Osovnik usmerijo desno, na stezo, po kateri se hitro vzpnemo do omenjene brunarice.
Pri brunarici stopimo na makadamsko cesto, po kateri se v nekaj 10 korakih spustimo do ceste, katero smo pred brunarico zapustili in s hojo nadaljujemo desno do manjšega prevala, kjer pa nadaljujemo levo. Vzpnemo se po cesti mimo kozolca, nato pa gremo pred zadnjo hišo rahlo desno na vzpenjajoči se kolovoz, po katerem ob lepih razgledih nadaljujemo vse do bližnje cerkvice in do vrha, ki se nahaja malo za cerkvijo.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2018 (marec).

Ob poti: Brunarica Osovnik (777m)
 Trnovec - osolnik1
 Trnovec - osolnik34
 Trnovec - osolnik35
 Trnovec - osolnik36
Diskusija o izletu Trnovec - Osolnik (skozi Govejski graben)