gorovja / Julijske AlpeMangart / Belopeška jezera - Mangart

Belopeška jezera - Mangart (Via Italiana)

Izhodišče: Belopeška jezera (929 m)
Cilj: Mangart (2679 m)
Ime poti: Via Italiana
Zahtevnost: izjemno zahtevna označena pot
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1: 50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
Ogledov: 120432

Iz Kranjske Gore se čez mejni prehod Rateče peljemo proti Trbižu / Tarvisio. Že kmalu za mejnim prehodom pa se levo odcepi cesta v smeri Belopeških jezer / Laghi di Fusine, kateri nato v zmernem vzponu sledimo do velikega parkirišča pri Zgornjem Mangartskem (Belopeškem) jezeru.

S parkirišča nadaljujemo po levi strani gostišča za oznakami Bivacco Nogara. Pot poteka po cesti in nas v nekaj minutah pripelje do križišča, kjer se levo odcepi pot proti koči Zacchi. Nadaljujemo desno po cesti po kateri še nekaj časa hodimo, nato pa se usmerimo rahlo desno na kolovoz. Ko se kolovoz konča, nadaljujemo po poti čez travnik, ki nas pripelje do razpotja. Levo vodi pot 513 proti koči Zacchi, mi pa nadaljujemo desno po poti 517/A proti bivaku Nogara. Pot nas nato pripelje v gozd skozi katerega se kar nekaj časa dokaj strmo vzpenjamo. Iz gozda pridemo na travnata pobočja in kmalu smo ponovno na razpotju. Usmerimo se desno proti bivaku Nogara, levo pa pelje pot rahlo navzdol proti koči Zacchi. Nadaljujemo po travnatih pobočjih rahlo v desno in kmalu pridemo do nekoliko zahtevnejšega dela poti. Tu se pot strmo vzpne in v pomoč nam je kar nekaj varoval. Sledi še prečenje strmih travnatih pobočij, nato pa postane pot ponovno položnejša in nas kmalu pripelje do bivaka Nogara.
Pri bivaku, kjer je tudi razpotje nadaljujemo v levo za napisom na skali »Via Italiana«. Markacije so na tem delu poti precej zbledele v pomoč pa so nam številni možici. Pot nato preči pobočje v levo in nas pripelje do vstopa v plezalni del poti. Na začetku se pot strmo vzpne ob jeklenici levo navzgor in nas pripelje do manjše votline. Iz votline se nato skozi okno povzpnemo na prepadno polico in nato nadaljujemo navzgor po steni. Pot zavije v levo in preči prepadno pobočje, nato pa se ponovno vzpne skoraj navpično navzgor in nas pripelje na nekoliko manj strmo travnato pobočje. Pobočje ob jeklenici prečimo v levo in kmalu smo pred verjetno najtežjim delom poti. Najprej se navpično vzpnemo ob jeklenici, nato pa po izredno izpostavljeni steni s pomočjo skob priplezamo nad skalni previs. Tu stojimo na široki skobi, pod nami pa je globok prepad. Nadaljujemo po skobah navpično navzgor. Pot gre nato rahlo v desno in se še nekajkrat strmo vzpne s pomočjo skob. Sledi izpostavljeno prečenje po ozki polici v levo, nato pa se ponovno vzpnemo s pomočjo skob in klinov po navpični steni. Ponovno hodimo nad globokim prepadom po širokih skobah s katerih se nato vzpnemo skoraj navpično navzgor. Sledi prečenje v levo po ozki izpostavljeni polici in nato strm vzpon s pomočjo skob. Pot nato postane nekoliko manj strma in kmalu pridemo na greben s katerega se nam odpre pogled proti Sloveniji. Sledi še kratek spust ob jeklenici in se priključimo poti z Mangartskega sedla.
Nadaljujemo v levo po dobro označeni poti in sprva hodimo po gladkih skalnih ploščah. Za tem se pot obrne nekoliko levo na melišča pod Mangartom, ki so v zgodnjem poletju še zasnežena. Pot naprej se počasi obrača na desno in kmalu smo na razpotju, kjer gremo desno (levo po grebenu Kotovo sedlo, Loška Koritnica). Pot se še naprej obrača desno tako, da Mangart skoraj obkrožimo. Čaka nas še vzpon po razglednem travnatem pobočju. Nato prečimo grapo in do vrha imamo le še zadnjo strmino katero premagamo v ključih.
Pot Via Italiana je izjemno zahtevna in je primerna samo za najbolj izurjene gornike z obveznim samovarovanjem. Pot je sicer izredno dobro zavarovana vendar je s tehničnega vidika med težjimi v Julijskih Alpah in morda celo najbolj izpostavljena v celotnih Julijskih Alpah.
Na ozemlju Slovenije tako zahtevnih poti ne bomo našli.
Sestopimo lahko do Mangartskega sedla in nato po lažji poti (pot 517) nazaj do Belopeških jezer.

Ob poti: Bivak Nogara (1850m)
Belopeška jezera - mangart1 Belopeška jezera - mangart2 Belopeška jezera - mangart3 Belopeška jezera - mangart4 Belopeška jezera - mangart5 Belopeška jezera - mangart6 Belopeška jezera - mangart7 Belopeška jezera - mangart8 Belopeška jezera - mangart9 Belopeška jezera - mangart10 Belopeška jezera - mangart11 Belopeška jezera - mangart12 Belopeška jezera - mangart13 Belopeška jezera - mangart14 Belopeška jezera - mangart15 Belopeška jezera - mangart16 Belopeška jezera - mangart17 Belopeška jezera - mangart18 Belopeška jezera - mangart19 Belopeška jezera - mangart20 Belopeška jezera - mangart21 Belopeška jezera - mangart22 Belopeška jezera - mangart23 Belopeška jezera - mangart24 Belopeška jezera - mangart25 Belopeška jezera - mangart26 Belopeška jezera - mangart27 Belopeška jezera - mangart28 Belopeška jezera - mangart29 Belopeška jezera - mangart30 Belopeška jezera - mangart31 Belopeška jezera - mangart32 Belopeška jezera - mangart33 Belopeška jezera - mangart34 Belopeška jezera - mangart35 Belopeška jezera - mangart36 Belopeška jezera - mangart37 Belopeška jezera - mangart38 Belopeška jezera - mangart39 Belopeška jezera - mangart40 Belopeška jezera - mangart41 Belopeška jezera - mangart42 Belopeška jezera - mangart43 Belopeška jezera - mangart44 Belopeška jezera - mangart45 Belopeška jezera - mangart46 Belopeška jezera - mangart47 Belopeška jezera - mangart48 Belopeška jezera - mangart49 Belopeška jezera - mangart50 Belopeška jezera - mangart51 Belopeška jezera - mangart52 Belopeška jezera - mangart53 Belopeška jezera - mangart54 Belopeška jezera - mangart55 Belopeška jezera - mangart56 Belopeška jezera - mangart57 Belopeška jezera - mangart58 Belopeška jezera - mangart59 Belopeška jezera - mangart60 Belopeška jezera - mangart61 Belopeška jezera - mangart62 Belopeška jezera - mangart63 Belopeška jezera - mangart64 Belopeška jezera - mangart65 Belopeška jezera - mangart66 Belopeška jezera - mangart67 Belopeška jezera - mangart68 Belopeška jezera - mangart69 Belopeška jezera - mangart70 Belopeška jezera - mangart71 Belopeška jezera - mangart72 Belopeška jezera - mangart73 Belopeška jezera - mangart74
Video:
Mangart via ferrata Italiana & Slovenska pot - Vzpon na Mangart vie ferrate
Diskusija o izletu Belopeška jezera - Mangart (Via Italiana)
Rok
9.8.2008
Pot je zaradi poškodovanih varoval uradno zaprta.
NEIC008
11.8.2008
Moj komentar: mrk pogledeekeek
12.8.2008
Na mangart po VIA ITALIANI sem šla v nedeljo, 10.8., in sicer sem se iz sedla spustila do bivaka nogara in nato po ferati navzgor. Pot mi je bila izredno všeč, je pa res da je zelo izpostavljena in da imaš dosti lufta pod nogami večji del poti. Meni osebno se je zdela zelo kratka in ne pretežka. Zaprta pa ja verjetno zaradi izpuljenega klina v spodnjem delu in potrgane zajle, katera pa je zamenjana z vrvjo. zavijanje z očmimežikanje Priporočam.
triglavski
Jaz se ne bi hvalil, da sem hodil po zaprti poti, še manj bi to komu priporočal, skrajno neokusno. Lani smo zaradi podora, padajočega kamenja in manjkajočih varoval zaprli slovensko v Mangrtu, nekateri tega niso upoštevali, za 10 letnega dečka iz Avstrije je bilo to usodno in smrtno zadet je obležal 300 metrov nižje na melišču. In, če se bi slučajno pripetila kakšna nesreča na tej zaprti poti, bi se čudili, če bi vam v tem primeru zaračunali reševanje, verjetno ne, bi se pa verjetno čudili, kdo so tisti bedaki, ki hodijo take neodgovrneže reševat.
13.8.2008
Nisem se hvalila, če se je že tako bralo. Hotela sem samo povedati, da se po via italiani da iti. Oskrbnik koče na sedlu je povedal, da so table, ki opozarjajo, na to da je ferata zaprta, tam že več kot eno leto in da so pot popravljali. V nedeljo je bilo dosti planincev na ferati. Samo toliko.

13.8.2008
Na tej spletni strani je obvestilo o trenutno zaprtih poteh:

Belopeška jezera - Mangart (Via Italiana), poškodovana varovala
Belopeška jezera - Vevnica (Via dela Vitta), poškodovana varovala
Belopeška jezera - Visoka Ponca (Via ferrata Alla), poškodovana varovala
Zadnja Ponca - Vevnica, poškodovana varovala
Stalno zaprta pa je pot na Jalovec iz Tamarja čez Jalovški ozebnik, padajoče kamenje.
Zaprte poti v Kamniško Savinjskih Alpah:
Lovska pot iz Logarske doline na Okrešelj, skalnati podor
Makekova Kočna - slap Čedca, skalnati podor

Vsak pač gre na lastno odgovornost, eni se tega zavedajo, drugi ne. Priporočati hojo po zaprti poti pa je povsem neprimerno ali približno tako, kot, da bi rekli: "saj ni važno, če je na semaforju rdeča luč, vi kar peljite naprej"

13.8.2008
Sama sem vedla, da je pot zaprta. Prebrala sem na tejle strani in prebrala, da je kljub zaprti poti, pot prehodna. Vedela sem za nameščeno vrv namesto zajle in izpulen klin. V nasprotnem primeru na ferato ne bi odšla.mrk pogledmrk pogled

ledo84
13.8.2008
ania trebao bi mi kontakt mail za par informacija u vezi puta belopeska jezera-mangart. Ako bi mi se mogla javiti na moju mail adresu ledo@net.hr
Svaka cast za izlet mežikanje! pozdrav od sase.
13.8.2008
"Sama sem vedla, da je pot zaprta". Na tole pa res nimam nobenega komentarja več.
ania
Tudi tale opis poti oz fotke so narejene v zadnjem času, ko je bila pot zaprta. Sicer pa vsak sam ve, kakšne so njegove zmožnosti.

13.8.2008
Se predam. Zmožnosti nekaterih pač presegajo znanje in izkušnje tistih, ki se profesionalno ukvarjamo-jo s potmi in gorskimi nesrečami. Če bi ania vsaj enkrat videla zmaličeno truplo pod steno bi verjetno drugače razmišljala.
marija
Spodaj v dolini se počutimo tako varne še posebej v mestu.Toda to je velika utvara.Če bi bili bolj odvisni od narave,tako kot smo od nje odvisni visoko v gorah, potem bi spoznali, da ne moremo obvladovati svojega fizičnega preživetja, še manj pa preživetja naše duše. V naravi smo saj previdni. v mestnem udobju pa nismo pripravljeni niti previdni.V gorah sem spoznala, da sem odvisna od Njega. Pri hoji v gorah vidim stvari jasneje kot v mestu. Brez prave obutve in opreme človek tvega. marija
žl
14.8.2008
Ania,tvoje zmožnosti so res neomejene.Upam ,da jih ne bo veliko planincev posnemalo.Zadnji stavek, ki ti ga je napisal triglavski je še kako resničen. Mogoče bi ti res spremenil mišljenje oziroma tvoja dejanja.
panda
22.8.2008
Na Mangartu sem bil po obeh smereh: Slovenska gor, italijanska dol. Moja letošnja želja je gor po ferati, vendar sem jo skenslal zaradi uradnega obvestila, ker je zaprta. Četudi je pot za silo prehodna, ne bom izzival usode, pa tudi spravljal sebe in drugih v nepotrebno skušnjavo. Ampak, kdor čaka, ta dočaka.nasmeh
tadeya
14.8.2009
Kako je letos s to potjo, je še vedno uradno zaprta? ali je bil kdo v zadnjem času gor? Hvala za odgovor...
bridnk
precej ljudi na tem forumu je tudi alpinistov pa tudi če ne; tapravi hribolazec bo pa že znav iti mimo par poškodovanih varoval, pa naj si vsak sam misli kar hoče
tadeya
15.8.2009
Povsem se strinjam, samo vseeno me je zanimalo, če je uradno zaprta.Danes se odpravljam tja, pa bom videla, kajne?cool
16.8.2009
Jaz sem bil danes (15.8). Stanje varoval tako, kot je bilo rečeno.

S prvim izpuljenim klinom ni težav, ker je prečka. Zajla je nadomeščena z vrvjo, na itak enem lažjih delov. Drugi izpuljen klin pa najbolj problematičen saj je zaradi njega padec dvakrat daljši. Priporočam vpenjanje v skobe v tistem delu.

BLOG BOM ŠE NAPISAL
16.8.2009
Poročilo s ture po Via Italiani: http://bojanambrozic.spaces.live.com/blog/cns!ACD975034630F7FE!9195.entry
kofetarca
Bila danes s sedla dol do bivaka Nogara in potem gor po ferati. Zame je bilo prvič in iskreno...sem uživala.nasmeh
salvinia
26.6.2010
Tudi letos je pot zaprta.
Enako pot na Vevnico in Via ferrata Alla na Visoko Ponco.
skrajnik
26.6.2010
kako zaprta?
če so jo pa lansko leto popravil?

27.6.2010
Pri Belopeških jezerih je med ostalimi oznakami tudi oznaka za zaprto slovensko pot na Mangrt, če pa je kakšna sprememba bo pa Alessio napisal.
kdamjan
10.8.2010
Via Italiana je očitno obnovljena in zavarovana zelo korektno. Včeraj sem jo prehodil in ni nobenih vidnih in občutnih poškodb na varovalih. Vse polno je novih klinov in tudi kaka jeklenica. Izvedba je pa na klasični italijanski stil - ohlapne jeklenice.
francip
23.8.2010
zanima me če je mogoča pot iz mangartskega sedla da se spustiš dol in nato samo preplezaš steno?
je kdo že prehodil to varianto?
Gorazd G
23.8.2010
Marsikdo. Tole preberi:

Zasavčan
17.6.2011
A JE ŠE KAKA NEVARNEJŠA POT V SLOVENIJI KOT TA?
klm
Ta nevarna pot je speljana po ITALIJANSKI strani. V Sloveniji sta npr. Kopiščarjeva ali Hanzova pot na Prisank za stopnjo ali nekoliko večji odtenek lažji od zgoraj opisane poti.
17.6.2011
Pomota !!! Nevarnih poti v Sloveniji, pa tudi drugje ni !!! So samo zahtevne, zelo zahtevne, izredno zahtevne zadrega
zvitorepec
27.6.2011
Noro kaj naj rečem...verjetno ljudje, ki gredo na take poti nimajo družine niti otrok, če ne tega enostavno ne morem razumeti.Verjetno je pa res, da je ogromno v psihi in je verjetno drugače hoditi po poličkah, če imaš spodaj prepad 300 m ali če imaš spodaj 1 m torej v temu primeru je veliko v psihi ampak tole ne bi nikoli šel...hvala lepa za tak užiteknasmeh.

pa ta je tudi težka
27.6.2011
, če imaš samovarovalni komplet je veliko lažje.
ponosen
28.7.2011
Včeraj sem šel po via ferrata Italiana na Mangart, v začetku stene je tabla da je zaprta, ampak na njej ni bilo vidt pomankljivosti... Naprej po Slovenski še veliko snega in padajoče kamenje (tudi skale)
Lisa
4.9.2011
3.9. opravila enak pristop na Mangart, kot predhodnik "ponosen".
Pred vstopom v steno (ferata) ni nikjer več nobene table z napisom o kakšni zaprtosti te poti ali kaj podobnega. Torej, ferata je bp. Varoval je dovolj in so v brezhibnem stanju.
Po Slov.naprej pa brez čelade res nimaš kaj iskati (!!!), ker leti nonstop.eek

Lp, S.
4.9.2011
Lisa....tudi midva z možem sva včeraj opravila isto turo,smer je res fantastično varovana,razen enega odpuljenega klina.......v Slovenski pa brez čelade res nimaš kaj delati,nonstop frči mimo
tukaj se ne da slik prilimat.kje jih lahko
Jože.
Lisa
4.9.2011
slavi0902 - nasmeh en klin je pa res odpuljen. Ušlo iz spominazavijanje z očmi, se opravičujem, če sem zavajala koga mežikanje. Ampak ne povzroča težav tista izpuljena reč..mežikanje
5.9.2011
Jože. ...........hvala
Lisa........seveda ne povzroča nobenih težav tisti izpuljeni klin,nikogar nisi zavajalanasmeh
8.9.2011
Katera pot je po vaše (tisti, ki ste prehodili že obe) težja? Via Italiana ali na Vevnico Via della Vita? Kakšni sta ti dve poti v primerjavi s Cjajnikom v Košuti? Hvala za odgovor!
meta50
Vse tri sem preplezala in vsaka po svoje je težka.Vevnica je tehnično zahtevnejša od Mangarta, ki je po moje bolj izpostavljen. Cjajnik zahteva nekaj več moči v rokah...če si katero od naštetih že preplezal z ostalima ne boš imel težav....kar korajžno na pot in SREČNO.nasmehnasmeh
Hvala!
bagi
@Urbanček, nekaj ne pozabi. Ko boš splezal Via de la Vito, se vprašaj kam boš šel naprej. Ne levo, ne desno in ne dol ni enostavno za razliko od Cjajnika in Via Italiane, ki imata relativno enostavne sestope. Tudi časovno se bo zavleklo. Nekaj postov nazaj si lahko ogledaš fotke te poti. Srečno.

Emil
8.9.2011
A ni od tam nekoliko lažji sestop v Tamar, čez Kotovo sedlo? Seveda moraš imeti potem dva transporta.
Če delaš Via Italiana, imaš avto na mangartskem sedlu, sestopiš do Nogare, opraviš s feratto, nadaljuješ po slovenski na vrh Mangrta in sestopiš do sedla po italijanski strani.

Če delaš Vevnico, Via della Vita, pa je najlažji sestop v Loško Koritnico. Od bivaka nad Zagačami samo navzdol. Potrebuješ dodatni prevoz, to je drugi avto v Koritnici. Lepše je potegniti na Mangrt, ali po težki preko Malega Koritniškega ali po strmih travah naokoli do stika z italijansko, ki pripelje iz sedla gor. In nato z Mangrta nazaj mimo Nogare do jezer.Ali pa, če poznaš, udeneš pot (brezpotje, lažja pleza), ki se med Vevnico in V Koncu Špico spusti proti Tamarju, v smeri bivaka pod Kotovim sedlom. Kotovo sedlo pa je prvo precej dol, nato pa precej gor, je pa markirano, to pa.
8.9.2011
So varovala po slikah, tud tok razštelana, ali so jih kaj napel.
VanSims
Kot prvo so bile slike verjetno posnete že davno nazaj, medtem so pot prenovili kolikor vem.

Kot drugo, sicer ne hodim na take poti(zaenkrat me še ne mikajo) ampak kolikor vem zajle na takih poteh morajo biti sproščene zaradi...nekaj ima veze s samovarovanjem...naj strokovnajki pojasnijo. nasmeh
9.9.2011
Marsikje so varovalne jeklenice namenoma napeljane ohlapno. Da služijo svojemu namenu, to je, da se s samovarovalnim kompletom pripneš na njih, za plezanje pa uporabljaš skobe, kline in naravne razčlembe. In ne da se obešaš na varovalno jeklenico in si z njo pomagaš pri napredovanju. Ekstremne ferate, nekje od E navzgor, pa imajo jeklenice trdno napete, tako da jih uporabljaš prav za napredovanje, to je z rokami po jeklenici in s čevlji - na trenje po skalah.
Marsikje v Italiji mi je kak oskrbnik navihano namignil, da so varovalne jeklenice ohlapne tudi za to, da se vidi, koliko je koga v hlačah. Seveda je bi to mišljeno bolj za šalo.
9.9.2011
Se strinjam, če imaš na razpolago druge oprimke, je zaradi mene lahko ohlapna... Nisem pa prepričan, če ohlapnost res pomeni veliko razliko v primeru padca, saj v vsakem primeru vponke zdrsijo do prvega klina, kjer zategne vse skupaj..
geppo
V Avstriji so zajle ohlapne ( z visečim lokom pletenice )v najzahtevnejših delih ki so sedaj ocenjeni že z E/F.
Tako se malo razbremeni sila udarca vponke v sidro( pri padcu ). Rešitve sedaj iščejo tudi z amortizerji, oziroma v Gonžarici so gumijasti stožci.
Osebno sem videl padec v Gonžarici v prvem najzahtevnejšem delu ( E ) in se je končal sreča brez hujših poškodb.
10.9.2011
Z eno družbo nameravam na Mangrt iz Belopeških, pa me zanima, če nas gre nekaj po Via Italiani, nekaj pa po neki "lažji" poti, ki ste jo omenjali in vodi do Man. sedla, ali je ta lažja pot označena oz. če mi lahko kdo poda kake informacije oz. opis le-te? Hvala!

P.S: Zanima me tudi težavnost te "lažje" poti...nasmeh
10.9.2011
Verjetno gresta obe do bivaka Nogara, potem pa se ena odcepi (torej poti 517A in B)... Se motim? Zanima me, če je od jezer treba biti na kaj pozoren, ker sem slišal, da ljudje tukaj v tem koncu radi zahajajo s pravih poti?eek
jackman
11.9.2011
včeraj sva šla z ženo po tej smeri, oba varno pripeta in s popolno opremo. Prišla sva iz sedla, se spustila do bivaka Nogara in potem v steno. Plazalna smer je povsod dobro varovana, predvsem pa brez ljudi.
Je res nekaj posebnega. 300 m čiste vertikale. vsak se napleza. priporočam in po pameti.
11.9.2011
Prehodil danes. Fajn plezalna pot, a nikakor tako težka kot je moč prebrati na nekaterih straneh, vključno s to (ne vem, če si sploh zasluži naziv ferrata). Ni dolga, na dveh mestih malo bolj izpostavljeno, drugače pa čist užitek, fino poplezavanje, to je pa tudi vse. Pričakoval sem več...
21.9.2011
Koliko ur pa nanese z Mantgartskega sedla mimo bivaka Nogara do vrha Mangarta?
Hvala.
25.9.2011
Tole pot opravil danes sam, šel sem brez samovarovalnega kompleta, izpostavljenost neverjetna, navpični vzponieek, ampak je šlo, od tedaj bodo ferate moj življenski šport.
urbancek
Pa ti si...velik nasmehvelik nasmehvelik nasmeh
- to da si šel brez kompleta je neumnost brez primere...
- to, da ponovno vpiješ SAM SAM PA SAM, da si šel, to je neumnost...
- če misliš, da s tem pisanjem izpadeš nek gorniški poznavalec, se motiš, z njim dokazuješ ravno nasprotno, kajti najboljši so tukaj gori redkobesedni oz. raje molčijo...

...neverjeten si...velik nasmeh
25.9.2011
Ja res sem neverjeten, polno želja in pravi ljubitelj gora oz. po novem pravih ferat.
Ja sej so me iz sedla gledal, kako plezamvelik nasmeh
25.9.2011
Ljubitelj gora.... velik nasmeh res si ne verjeten kot ti je napisal urbanček... žal pa nikoli ne boš vedel kaj so si tisti ki so te gledali tako brez opreme plezati.. mislili o tebi...jezikvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmeh
po mojem skromnem vedenju nisi bil car....zavijanje z očmi
ben
25.9.2011
@ljubitelj gora :"izpostavljenost neverjetna, navpični vzponi, ampak je šlo"

Očitno je šlo...če pa ne bi, pa vsega tega tega, razen v kakšni črni kroniki,ne bi brali!!!!

Lp B
25.9.2011
Jaz nebi nikol drugemu jamo kopu, če mi ta pot ne predstavlja težav, potem mi jih ne...za nasledjič bom vsekakor samovarovalni komplet uporabljal saj je na tej poti, če mene črtate ven 99.9% obvezen, in tud 99% ljudi ga vrjetno uporablja.
urbancek
Ne, zdej sem pa res padu s stola od smehavelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmehvelik nasmeh
25.9.2011
Ja urbanček, jaz sem, kot polet vreme v gorah.
Kozorog
.. nestanoviten?velik nasmehzavijanje z očmi
25.9.2011
Ja pa pot je obnovoljena, nova varovala.
Ljubiteljica. gora
Pozdravljeni. V naših gorah ni več primerne ture zame. Aktivno hodim že dve leti in poznam vsak kotiček ter pasti v Alpah.Sedaj se odpravljam v Himalajo, ker tam še nisem bil, me zanima kakšno je kaj tam vreme. Ali je potreben samovarovalni komplet, potrebujem cepin in dereze? Kakorkoli, lahke poti me ne zanimajo, le tiste najtežje. Ali bi šel kdo z menoj?
Hvala in lep pozdravnasmeh

Naj razume kdor more...velik nasmeh
25.9.2011
Saj tole je za umret od smeha. Samo moderatorja zaradi varnosti vljudno naprošam da pobriše vse poste (vključno z mojim) da ne bo kdo zdaj res kaj mislil in po ljubiteljevih navodilih po tej ferati hodil BREZ samovarovalnega kompleta.
se strinjam, naj zbriše.
25.9.2011
Ljubiteljica gora... jutri bo v Himalaji med 03.00 am do 10.00 am sončno nato bo zapihal severozahodnik in zoblačilo se bo oblačiti. Na višini 7800 do 8100 bo pihal veter s povprečno hitrostjo 110 kilometrov na uro.
Oprema do višine 6800 m je lahko poletna (kopalke in plavutke..) nad to višino pa potrebuješ cepin in dereze... popoldan bo stanovitno vreme z nizko oblačnostjo. Prijeten vzpon! nasmeh
Urbi et orbi !
Kozorog, ne morem ti povedati, kako zelo hvaležen sem ti za te informacije. Mislim, da mi bo turo uspelo izpeljati do 10 00, saj sem poln kondicije in pot vedno prehodim hitreje kot je markirano. Ponavadi hodim kar hitro, lahko bi hitreje, počasneje pa ne morem. Jutri zvečer se oglasim s fotkami in svežimi novicami.

Mir vsem ljudem.
neph
25.9.2011
Nisem toliko domač na strani, da bi poznal najbolj aktivne osebe oz. vzdevke, vseeno pa razumem zgornje norčevanje. Ne razumem pa opisa v profilu "ljubitelja gora" :

Če ima kdo iste želje po feratah, se lahko na turo tudi skupaj odpravimo, zaželjeni ste osebe med 20-30 leti, najraje pa tam med 25-30. Pište kadarkoli. Preplezal Via Italjana (brez samovarovanja), Via della Vita, ter malo lažje Plemenice na Triglav, Mrzla gora ter na Križ po ˝ferati˝.... Tudi zimske ture bom hodil, praktično celo leto aktiven.

Naj mi nekdo reče, da je tudi to šala. Prosim.
ktbffh
25.9.2011
Neph, to ni nobena šala. Tip je neverjeten, ima jajca un pamet na pravem mestu. Naslednjo soboto bo pri 24 urah v rubriki ime tedna. Se splača pogledat.nasmeh
Sam od kar eni berete 24 ur ste totalni pesimisti, vam novinarji perejo možgane, jaz sem že pozabu, če se sploh prav reče spletni strani 24ur, ker gor ne grem NIČ....ma bodo men novinarji pral možgane jih pošljem na eno hudo feratto za spranje možganov.
ktbffh
25.9.2011
Točno tako ljubitelj gora.
jih pošljem na eno hudo feratto za spranje možganov... in brez varovanja.
Je pa tudi brezveze, da beremo ta forum in nasvete. Le kdo še uporabla varovanje na feratah?!
neph
25.9.2011
Ljubitelj gora, nisem človek, ki bi se iz kogarkoli norčeval, tako da se ti na tem mestu za kopiranje opisa opravičujem. Resno sem mislil, da se greste kakšne interne hece... Spoštujem tudi tvoje podvige, vseeno pa predlagam, da najprej poskrbiš za svojo maksimalno varnost in si pridobiš izkušnje, šele nato pa povabi kakšnega zelenega kolega na kakšno zahtevno pot. Osebno popolnega neznanca ne bi upal peljati čez nobeno zahtevnejšo pot, bognedaj "feratto", saj ne vem, kakšne so njegove sposobnosti... Do nesreče pa hitro pride. Varen korak ti želim!
Saj se tud noben nebi javu, pa ne zaradi mojega pisanja, ampak nasplošno je dobit soplezalca izjemno težko.
Seveda bom poskrbel za svojo varnost, pa ne samo samovarovalni komplet, ampak tud kaka vru bo v nahrbtniku...saj sem začel zgodaj in pri 30 bo imel že 3 omare čisto vsake opreme.
urhh
26.9.2011
ljubitelj gora, ljudje so znoreli, ker te ne morejo ustavit velik nasmeh
ne daj se!
26.9.2011
Ljubitelj gora, tudi sama sem bila včeraj na tej poti. Mogoče smo se srečali. A mi lahko malo opišeš kako si bil oblečen?
geppo
Poglej "ljubitelj gora ".
Ker si postal sedaj takšen "ferratar" pridi v Vinsko goro in preplezaj tisto kratko ferratico jaz pa naredim nekaj posnetkov...velja?
janez.novak
26.9.2011
Preplezal in prehodil sem večino težkih poti v Sloveniji in okolici (Via Italiana, Montaž,...). Dvakrat sem probal Gonžarjevo peč, pa sem se na začetku gladkih plošč obrnil. Morda je bi razlog ta, da sem bil sam, vendar zahtevnost je izjemna in je ni mogoče primerjati recimo z Via Italiano
@nevi
Ne moreš me zgrešit, ker sem oblečen bolj tako (siva majica, rjave kratke hlače ter modra čelada).
26.9.2011
Hvala, nisi bil tisti za katerega sem mislila.
A je bil še kdo brez?
26.9.2011
Videli smo moškega za katerega smo domnevali, da je prišel na sedlo z V.I. Imel je samo nahrbtniček in bil tudi brez čelade. Zato nam je malo padel v oči. Vzpon je nadaljeval po Italijanski. Je pa možno, da smo ga prej zgrešili in je le malo hodil sem ter tja preden se je odločil, kje bo šel na vrh.
urbancek
Kucelj, se strinjam s tabo glede težavnosti te poti...
26.9.2011
Če bi malo dojel besedo ferate bi pravilno prevedeno pomenil zavarovana plezalna pot.
JusAvgustin
25.9.2011 vem, da nima nobene veze, ampak vseeno: odprl si novo temo na naslov: http://www.hribi.net/trenutnerazmere.asp?slo=1&gorovjeid=10001&id=3964
še pred kratkim nisi ločil ferrat od alpinizma, zate je bilo to enako, potem si konstantno jamral o opremi, kako nimaš, kako to ono... drago, itd... sedaj bi že nosil vrv s seboj... si naredil ogromen preskok iz "predalpskega planinca" v alpskega gornika začetnika(da se ne bi slučajno narobe razumela, respect, hudo dobr, neverjeten napredek, vse moje spoštovanje jajca imaš ampak na nepravem mestu), sedaj bi rad čez dve leti "skočil" v svet alpinizma... brez besed sem, si pa prvi, ki mu je uspelo, da sem ostal brez besed vendar ne zato, ker bi mi/nam pokazal kako hitro napreduješ ampak zaradi tvoje neizmerne želje po dokazovanju(pa koga briga če si šel sam?!), sicer ne vem komu se imaš željo tako močno dokazovati?! Druga stvar je tvoja neizkušenost, furija in "vse hočem! sedaj takoj...", drugi ste fičoti, ste počasni... ej človek umiri se, tukaj so ljudje, ki so v hribe hodili že ko si bil ti samo želja nekoga... Skratka ni vredno več izgubljat besed: meni osebno se zdiš neodgovoren, nezrel, prehitevaš svoj rep, zavajaš druge, labilen... Mogoče si čisto prijeten fant a iz postov, ki si jih skupaj naklanfal lahko sklepam samo zgoraj napisano. Vem, da te nekateri zagovarjajo, da si mlad teliček, ki samo rine z glavo skozi zid, ampak v meni vzbujaš nezaupanje in tako je že od tvojega prvega nadimka mate07... Skratka, če misliš, da boš koga lahko tu gor "nategnil" se najprej vprašaj ali ne "nateguješ" samega sebe...
26.9.2011
Mah Jus jaz to delam iz svojega zadovoljstva in želje, pa me očitno ne boš zastopil nikoli, da bi se dokazoval NE, ker delam posnetke za sebe (jih gledam pozimi) jih dodam še sam in napišem, kot je bilo.
Mal sem vas hotu dvignt iz stola, tako v soboto, kot včeraj sem imel s seboj samovarovalni komplet.
26.9.2011
Mislim, da imamo v državi ustanove, ki bi ti lahko pomagale.
in to niso psihiatrične...eek
26.9.2011
Včeraj se mi je mal mešal, pa se šele sedaj zavedam, kaj pišem.

janna
To je pa zdej že precej zaskrbljujoče eek
pikica1
26.9.2011
Ljubitelj skoraj na vseh naslovih si začel bojno polje, dej umir svoje zbezljane hormone.
28.9.2011
Na Mangart iz Belopeških jezer po Via Italiano sem se res odpravil brez samovarovalnega kompleta, že pri bivaku Nogara sem si točno pogledal, kje poteka pot na Mangart, jasno se je videlo planince, ki se vzpenjajo, tud zahtevnost je bila neprimerljiva z našimi potmi na katerkoli goro iz Slovenske smeri, že v vstopu v plezalni del sem se vprašal ali sploh naj nadaljujem in sem šel, najbolj strahovito je bilo malo višje, ko pot preide na skobe in navpični vzpon, malo me je res bilo strah, a še daleč od tega, da bi kakšno paniko, velik strah naredil na sredini poti, če bi me res bilo tako strah, potem bi se na vrhu ˝sedla˝takoj vrnil nazaj v dolino po normalni poti in nebi nadaljeval po Slovenski na vrh Mangarta, ki je spet zelo zahtevna. Ne me narobe zastopit, ampak če sem že zgoraj napisal/začel komentirat naj potem še kakšno besedo dopišem. Vsak dojema zahtevnost poti različno, nekaterim predstavlja vzpon na Mrzlo goro problem, nekaterim ne, drugim so Plemenice srednje težke, drugim zelo zahtevne, tu marsikaj vpliva na sposobnost gornika, od starosti do XX vzponov. Aktivno se ukvarjam z gorništvom šele od leta 2008 s tem letom sem dosegel le nekaj vrhov do 1500 metrov, leta 2009 sem se povzpel prvič nad 2000 metri (Stol), ampak samo lahke poti, 2010 sem prvič prečkal pot, ki je delno zavarovana s klini in varovali, letos sem prešel na zelo-izjemno zahtevne poti.

Ker bo veliko ljudi še bralo tole komentiranje, naj povem, da NIKAKOR se ne podajte na to pot Via Italiana brez samovarovalnega kompleta, take poti pri nas NI in sledeča pot je IZJEMNO zahtevna.
28.9.2011
verjemam da jih ni veliko gor, ki bi uživali ob branju tvojih neumnosti. na žalost smo primorani... Želim ti veliko sreče pri vzponu na Široko peč, pametno izberi soplezalca...
VanSims
Če bo sploh imel soplezalca... mežikanje

Oz. bo najprej rekel, da ga ni imel potem, da nas je hotu dvignt s stola in ga je imel, ta soplezalec se bo potem javil iz nekega profila z zelo malo ogledi(ali bo to "klemen85# še ni znano) s komentarjem "Spoštovani! Nejeverni, škodoželjni, bahavi..." nato pa bo spet rekel, da ga ni imel in da naj se nikakor ne podajajte brez soplezalca na to pot.

Ne vem kakšen emoticon naj dodam na koncu... katerikoli razen 'cool' bi bil primeren.
28.9.2011
Vedno se ulovimo, da premlevamo, kritiziramo, svetujemo, zgražamo in še kaj bi še naštel, ignoriramo pa ne...
namen tega pisanja je itak takšen, kot ga je že ustvaril Mate07
moj predlog je, da Tadej odpre pod splošne pogovore temo ( ljubitelj gora ), da se vseprek ne pisari in odpirajo nove, nove nove.....
Tadej,
ali bi morda lahko odprl rubriko - forum
z naslovom Miti Bajke in Pravljice zmeden da bi imeli ljubitelji gora več prostora za svoje pustolovske opise zavijanje z očmi

B o j a n
28.9.2011
Moje mnenje bi bilo, da se dejansko odklopim od tega portala, svoje mnenje, svoj komentar sem dodal, nikoli nobenega ne žalim, niti ga ne zmerjam ali kakršne koli ˝grde˝besede pišem,....pravi planinci se nam smejejo in se ne oglašujejo tu.

ODKLOP, če ima kdo mi namen pisat, naj to piše na moj e-mail, ki se nahaja v profilu.

ADIJO Nejeverni, škodoželjni, bahavi, takih sopohodnikov, kot ste tu gor eni ne potrebujem.

Ljubitelj gora

Pozdravljam tvojo potezo in ti želim vse najboljše pri tvojih novih podvigih. Predvsem upam, da boš na višini znal trezno in pametno razmisliti, kako in na kakšen način boš ukrepal v dani situaciji.
Me pa zanima, če boš tudi sedaj zamenjal uporabniško ime na tem portalu, saj začenjaš neko novo obdobje. Zapomni si naslednji stavek: Volk dlako menja, narave nikdar.
28.9.2011
Srečno planinec, pa pamet v glavo (nanjo čelado) in dobre čevlje na noge! nasmeh
heinz
Samo ni pa ravno najlepše, da se nekoga ki očitno vse bolj resno miga po hribih in ima pač malce predolg jezik, tako diskreditira, da na koncu sam odstopi.. spominja na parlament.. Možno da Mate-ju, ali ljubitelju, v bistvu tipkovnica dela večje preglavice kot pa sami hribi..
28.9.2011
Da se razumemo, ni da bi dvomil v njegove podvige. Konec koncev če mu verjamem ali ne mi to nič ne škoduje. Če bom kdaj ugotovil, da je vse skupaj laž mi ne bo nič škodovalo. Torej zakaj mu ne bi verjel.

Ampak on s takimi stvarmi a la 'sm nosil komplet', 'nism nosil komplet',... in podobne sam sebe diskreditira. Kako naj potem bralci tukaj vedo kdaj govori resnico in kdaj ne?

Če ima predolg jezik naj ga ima vsaj konsistentno. mežikanje
Živjo!
No, nazaj na debato o poti, ne o osebnostnem profilu nasmeh
torej, še vedno me zanima koliko uric je z Mantgarskega sedla do bivaka Nogara in do vrha Mangarta.

Pa vem, da se tako po "bližnjicah" ne hodi v hribe. Samo, če nimaš preveč časa in imaš veliko željo iti po via Italiana, drugače pač ne gre...

29.9.2011
Že vem. (Če še koga zanima: 1 ura do bivaka in 1.5 ure nazaj do sedla. Potem pa še 2 uri do vrha)
BT88
Ma jaz sem na strani Ljubiteljev in Ljubiteljic gora. 0 psihjatričnih zadevah ne bomo tle ker nekdo, ki solira Dolgo Nemškojezik NE RABI PSIHJATRA. Nas Slovenčkov je sama fovšija pa zavidanje.Ljubitelj gora je pač drzen mladenič in večina to preživi vsi pač ne nasmeh
29.9.2011
Ljubitelj dej ostani z nami cool
Saj ostajam, ker brez vas ne moremnasmeh
29.9.2011
Super! Jaz mislim da ni napačen dec, treba pač razmišljat pozitivno, saj takšni smo hribovci! mežikanje
GregorC
Poba ni napačen, prav tako kapo dol za njegove ture. Sam kakšne pa poka pol po forumu je pa druga stvar.
29.9.2011
Kako pa sploh veste, da je vse kar je napisal in prehodil res?
Jaz v to močno dvomim, ker nekdo, ki prehodi take stvari ima ponavadi že kar nekaj znanja o gorah (če ne, ga pa na teh turah sigurno dobi) in ne piše oz. sprašuje bedarij... To je očitno en nateg iz obilice prostega časa...mežikanje
29.9.2011
Na facebook dodam vse slike iz mojih tur.
CarpeDiem247
@Urbanček, če je prehodil jih je, če jih ni jih ni, mene (ali kogarkoli drugega) s tem ni nič oškodoval ali obogatil, torej v najslabšem primeru je okrog prinesel sebe. velik nasmeh
29.9.2011
Konec koncev je velkavrh potrdil da sta bila na Jalovcu. Že to je nekaj.
zmaJ
A gre kdo v soboto, 1.10. tle gor, da se joinam?
1.10.2011
Evo, dons sva bla s kolegom gor.. Skoda, da je plezalni del v steni tako kratek, drugac pa nc posebnga. Jest je sigurno ne bi klasificirov kot izjemno zahtevne. Narava pa jemlje dih, sploh ce je idealno vremo kot danes.
zmaJ
Pa se to, k tok kurcate ljubitelja gora (da je su brez samovarovalnga gor je res mal tko tko..), tlele je seznam gora, k sm jih jest prehodu letos od sredine avgusta naprej, pred tem nisem bil nikol v hribih (visokogorju), razen z solo, tist pa itak ni blo nc.

1 - Grintovec (2558m)
2 - Planjava (2392m)
3 - Dolgi hrbet (2473m)
4 - Skuta (2532m)
5 - Štruca (2457m)
6 - Montaž (2753m) via Amalia
7 - Triglav (2864m) via Plemenice
8 - Mangart (2679m) via Italiana

Pa da ne bi kdo uzel to kot samohvalo, ker ni, ampak ne mi pa nabijat da more vsak zacetnik najprej par let hodt po lazjih poteh, ker v SLO tezkih poti, razen alpinisticnih zgleda sploh ni.
@zmaJ
Zgornje naštete poti sem pred Via Italiana že opravil razen Montaža, še dodajam Mrzlo goro, Rinke, Kočna-Grintovec (iz Jezerskega, obe poti), pa na Vevnico ter Visoka Ponca ferrata...
Letos seveda
2.10.2011
Na smeh mi gresta vidva s takimi bedastočami...
JusAvgustin
hahahahahahahahahahaha, urbancek nasmeh podpišem!
2.10.2011
nism vedu da obstaja via plemeniceeek
Ljubiteljica. gora
Jus, seveda obstaja. Ampak se moraš za gore zanimati zgolj eno leto.
sportnick
2.10.2011
Danes sem s 4 kolegi preplezal Mangart po kombinaciji Via Italiana & Slovenska pot. Od sedla do bivaka smo prišli v 30 min, od bivaka nazaj do sedla po Via Italiana v 1 h 20 min (z vmesnimi postanki za fotografiranje), potem pa še do vrha po Slovenski poti v 1 h.

Via Italiana se mi ni zdela posebej zahtevna. Seveda ni dvoma, da gre za zelo zahtevno pot, ampak glede na opise in nekatere komentarje sem pričakoval, da bo bistveno težja. Je pa res, da se ne bojim višine, nimam vrtoglavice in sem kondicijsko kar dobro pripravljen.

Seveda sem imel samovarovalni komplet in ga celotno pot tudi uporabljal. nasmeh

Se pa v marsičem strinjam s tem, kar je napisal ljubitelj_gora. Tudi sam imam podobno izkušnjo. V hribe sem začel hodit leta 2009 in od takrat praktično vsak vikend (če le vreme dopušča) izkoristim za vsaj en vzpon. Zanimajo me čim bolj zahtevne plezalne varovane poti. Če je Via Italiana v opisu označena kot najbolj izpostavljena v Julijskih Alpah, potem bo očitno treba pogledati še kam dlje čez mejo.

Ampak da ne bo pomote, to je zgolj moje subjektivno mnenje.
Še eden ...
@sportnick
Poskusi Cjajnik ali pa ferrata na Vevnico, ferrata na Peco.
B.Smart
3.10.2011
Se strinjam s sportnick-om.

Pot je odlično varovana in če si v dobri kondiciji, med plezanjem pa zbran in nimaš strahu pred višino, bi jo moral brez problema preplezati.
Preden sem se lotil te poti, sem prebral vse komentarje na tem in na podobnih forumih in moram reč, da sem se je kar malo bal. Vendar pa je bil strah odveč in sem bil kar malo razočaran, ko sem zagledal rob sedla in uvidel, da je plezanja že konec. Ko enkrat začneš takole plezati, si želiš samo še nasmeh

Skratka odlična pot in jo priporočam vsem, ki se ne bojijo prepadnih sten pod sabo, imajo VSO potrebno opremo in so primerno kondicijsko pripravljeni.

Pa še nekaj. Izrazi kot so norec, idiot ipd. nimajo med komentarji kaj počet, ker se da vse povedat na bolj kulturen način...
5.10.2011
Se strinjam. Pot je lepa, ni pa ne vem kako težka.
CarpeDiem247
Športnik, svetujem ti kot naslednji korak na Vevnico od Belopeških jezer. Za moj okus je za odtenek težja. Sicer pa kasneje morda kakšen Dachstein (nisem še bil, sem pa gledal posnetke plezarije in je videt noro). velik nasmeh
Tule je zanimiv posnetek omenjene poti, npr. okrog 4:00 je zanimivo! nasmeh
CarpeDiem247

Se opravičujem za potrojen post (nimam prikazane ikone za urejanje objave, kar mi je ful čudno). zmeden
5.10.2011
Vevnica je kvečjemu težja od Italiane...po moje...zadrega
sportnick
CarpeDiem247, hvala za link. Zgleda super. nasmeh
JusAvgustin
škoda tako lepo steno naluknat... velik nasmeh
6.10.2011
Zakaj? Saj bi lahko tudi v martuljški divjini pa na kakem odseku PP nadelali nekaj ferat, da bi ljudem malo olajšali dostop.

Uuups, a sm to naglas reku? velik nasmeh
6.10.2011
verjemi da ne bi dolgo stale tam...mežikanje sploh pa si me sedaj zadel v srceeek
dolinka
glede na tole "dirkanje" po naših gorah sem prav srečna, da se sezona počasi zaključuje in da nismo imeli več nesreč (in da je f.Italiana in Via de la Morte na italijanski strani). Tako ste oblegali naš konec, da smo se morali ta domači umaknit v tujino in v pravo divjino. Pustite vsaj PP kot je!!!
jero
31.12.2011
jaz bom šel čez poletje na mangart po via italiana.šel bom iz sedla do bivaka nogara in naprej po ferati na vrh.to bom šel julija ali avgusta 2012.
20.6.2012
Ima mogoče kdo informacijo po kateri stopnji je ocenjena ta ferrata: A, B, C, D, E ? Hvala lp
Rekel bi C.
bagi
9.7.2012
Via Italiana je prehodna brez težav, seveda za ljudi z ustreznimi izkušnjami. Varovala so dobra, ostalo je klasika. Je precej prometna, saj je bilo včeraj ob šestih zjutraj v steni že 11 ljudi. Nadaljevanje naprej po slovenski in italijanski je povsem brez snežišč.
kary
30.7.2012
Po lestvici ocen ferrat od 1-6 je italijanska pot ocenjena z 4/5. lp
Potemtakem precenjenozavijanje z očmi
30.7.2012
4/5 ja pol je Železna kaplja tam nekje med 7/8... Mašera ne more ocenjevat ferat na katerih sam ni bil Železne kaplje,Gonžarjeve peči itd...Tiste ocene v tisti knjigi so kr neki....
Matjaz_65
6.8.2012
nekaj fotk z vzpona po via italiana ... dolga variana od belopeških jezer ;-)

moj nasvet glede vzpona od sedla na vrh ... bolje je vzpon po slovenski in sestop do sedla po italijanski poti ... čeprav je tako tukaj kot tudi v mašeri predlagan vzpon po italijanski poti zavijanje z očmi
22.8.2012
Danes začnemo naš vzpon(spust) iz Mangartskega sedla preko Jezika do bivaka Nogara ,kar nam je kasneje pošteno žal saj vidimo,da gre direktna pot do vstopa v Via Italiano neposredno ob steni,tako da smo morali opraviti vsaj 100 višinskih metrov nazaj do vstopa v steno(nasvet za ostale).Pred vstopom pred nami 3 Avstrjici,popolnoma opremljeni.Pustimo jih 15 minut naprej, vendar se vseskozi varujejo,tako da nam popusti potrpljenje in gremo! To odločitev skoraj plačamo z življenjem,saj takoj prileti kamen premera 50 cm ,namj kot pol metra mino glave z opozorilom sprožitelja, ko je bil že mino nas. Potrudimo se in jih za našo varnost prehitimo. Pot na začetku dokaj zahtevna,vendar ne preveč izpostavljena. Pot počasi postane zelo zahteva,direktno navzor, izpostavljenost izjemna, težave naraščajo proti vrhu.Ferato opravimo v slabih 50 minutah in ker se nam ne da spuščati nazaj na sedlo, na vrh kar po italijanski strani.Na vrhu veliko ljudi,predvsem Italijani in Avstrjici. Spustimo se po slovenski do sedla, na poti srečamo naše policiste in dobimo opozorilo glede zahtevnosti poti spusta in neprimerne obutve(5.10 čevlji?!).Na poti kar nekaj prometa,vendar vsi primerno opremljeni in usposobljeno.
22.8.2012
Za vse dirkače in ljubitelje samovarovanja,celotna pot opravljena v slabih 4 urah,brez samovarovanja.
Super čas za vzpon od Mangrtskih jezer po Via italiani na Mangart in nazaj do jezer. Čestitam.
22.8.2012
Čas je za pot opisano v zgornjem opisu.lp
Sem sklepal glede na naslov teme. Se opravičujem. Saj je vseeno kar dobro.
ziga93
25.8.2012
mene pa zanima, če se vzpnem iz Belopeških jezer na mangart, kje potem najlažja pot za spust nazaj oz. če je še kakšna druga pot?
andrej78
Spust čez Jezik mimo bivaka v dolino,povsem nezahtevno.
Pozdravljeni!
Zanima me,če se da z Mangartskega sedla spustiti do bivaka nogara,in potem po via italiani do vrha?
mirank
29.8.2012
Po štriku ali peš? Sicer pa poglej par vrstic nad tvojim zapisom
Peš!
MANGRT
proman
tukaj je nekaj:http://www.hribi.net/trenutnerazmere.asp?slo=1&gorovjeid=1&id=1146&stran=3
Močerad
Proman:
Seveda. S sedla se spustis do vstopa v Via Italiano, nato pa nadaljujes po Slovenski ali Italijanski poti do vrha..mežikanje
Močerad
Proman:
subaru
31.8.2012
V torek s kolegi preplezali Via Italina.
Varovala v odličnem stanju. Vsa čast markacistom, ki skrbijo in urejajo te zadeve.
katja87
10.9.2012
V nedeljo, 9.9.2012, smo se odpravili na Mangart. Iz Mangartskega sedla smo se spustili do začetka ferrate Via Italiana, jo preplezali in pot nadaljevali po slovenski poti navzgor, spustili pa smo se po italijanski strani.

Ferrata je precej adrenalinska in jo priporočam le izkušenim, saj je potrebna predvsem moč v rokah, ter tistim, ki se ne bojijo višine, saj je prepad kar precejšen. Pot je izredno dobro varovana, saj je zajla ves čas. Varovala so v odličnem stanju.

Slike iz pohoda si lahko ogledate na spletni strani Planinskega društva Matica Murska Sobota: http://www.mojalbum.com/pdmaticams/20120909-mangart-cez-ferato/foto/20041540
Tj
10.9.2012
Prav tako v nedeljo 9.9.2012 po Via Italiana od Belopeških jezer. Lepa, raznolika pot, od začetnega sprehoda po gozdu in čez travnike do izpostavljenega plezanja z globoookimi in širokimi razgledi.

Še opozorilo tistim s slabšo orientacijo: pred nekoliko zahtevnejšim delom poti pod bivakom Nogara, ko se vidi slap, je treba slediti markacijam v desno - saj je lepo označeno, ampak mene so zavedle dobro uhojene potke levo proti slapu (najbrž so bile ovčje) - no, pa sem naredila malo ovinka in si od blizu ogledala slap.
24.10.2012
Mi zna kdo povedati, koliko ur je sestopa če sestopimo do Mangartskega sedla in nato po lažji poti (pot 517) nazaj do Belopeških jezer?
27.10.2012
Evo ga, ferrato sem tudi sam preplezal gor in dol, edino kar nisem dosegel je vrh Mangarta, ker je bil zgornji del fajn poledenel in nisem razkiral, pa čeprav mi mankal ene 20 minut. Ampak tukaj je sicer napisano izjemno zahtevna označena pot, moram rečt da meni ni bilo nič kaj zahtevno, prou u izi s emi zdelo, pa sem šele začetnik v ferratah. Morda zahtevno iz te strani, da moraš prehodit ca. 3 ure da prideš do ferrate nasmeh
pikica1
Zakaj nisi potegnil do vrha, če je tko u izieek Tud če je fajn leden res ne sme bit problem, če je pot izi.
27.10.2012
Vrh bo že počakal.
30.10.2012
Men je blo res u izi, do vrha pa nisem šel ker nisem razkiral, nisem imel sabo derez
31.10.2012
Drugič se bolje pripravi na turo in ne podcenjuj, ter ne zavajaj drugih s tvojim "izi", še posebej, ker ne vemo kdo si.
Tj
Odločitev, da ne greš na vrh, če nimaš za razmere primerne opreme, je vsekakor pametna. Kot že zapisano - vrh bo že počakal.
Komentarji o težavnosti so pač subjektivni in kot take jih moramo jemati; realnejši je opis poti z navedbo zahtevnosti. Sama te poti ne bi označila kot "izi", se mi je pa zdela manj zahtevna, kot sem pričakovala glede na oznako "izjemno zahtevna" - kakšna "zelo zahtevna" pot se mi je že zdela težja, Slovenska na Mangrt pa nič kaj lažja od Vie Italiane - seveda je to vse subjektivno. K manjši zaznani težavnosti gotovo prispeva tudi to, da je pot zelo dobro zavarovana.
31.10.2012
Zaradi takih komentarjev kot ga je podal-a Pinny, lahko pride do marsikatere nesreče, konec koncev se lahko na ta način tudi opogumi nekdo, ki si pred tem ni upal spoprijeti se z Via Italiano. Tiste (uradne) ocene verjamem, da imajo neko težo, če pa pride nek lokalni Messner, je pa zanj to pač "pasulj", ampak ker verjamem, da tega foruma ne prebirate le Messnerji, naj tista ocena kar ostane. Če ne drugega, v opozorilo vsem, ki izkušnjem še pridobivajo. nasmeh
jax
No, jaz bom pa zelo težko kupil tezo, da lahko pride do nesreče, zato, ker je nekdo nekoč napisal nek komentar na netu. Če se kdo znajde v težavah, ker je slepo sledil mnenjem (ponavljam, MNENJEM) anonimnih piscev na spletnih forumih, potem, žali bog, težava ni pri teh anonimnih piscih. Če je kdo še vedno v dvomih o tem, kako zahtevna kaka pot je, je na voljo avtoritativna literatura izpod peres ljudi z imenom, priimkom in izkušnjami. Če pa kdo bolj verjame anonimnežem s spleta, pa je za to kriv sam.
1.11.2012
Seveda jax, saj o tem smo se že enkrat razgovorili...mežikanje
Nekateri to pot z lahkoto preplezajo, drugi pa s straho spoštovanjem.
1.11.2012
LG
ti si pravi genij
2.11.2012
Pojasni, ker vseh ni za metat v isti koš, različna starost, izkušnje, sposobnost.
milesdavis
Malo sem pretiraval z genijem,
ampak kar si povedal - imaš absolutno prav!

Lep pozdrav in še veliko tvojih lepih slik, ki povedo več kot parole ...
2.11.2012
Da bo moj post posledično dal tako razburkan odziv, si pa nisem mislu velik nasmeh.
No da malo osvetlim zadeve ......
Star sem 34 let, 191cm visok težak 85kg, srednje postave, drugače pa bolj kolesar kot kaj drugega, da bi pa nekej kipel od kondicije pa niti prbližno, pač karkol delam in grem, mam svoj tempo,s edaj pa je to lahko nekomu počasi, nekomu pa hitro, tako kot težavnost plezanja ali kaj drugega, ljudje smo si različni mežikanje.
Drugače pa glede mojih plezalnih in hribovskih izkušenj, to nisem nikoli kaj preveč počenjal, Urščja gora, Smrekovec in Peca pa je to to, pa še to bi lahko vse skupaj na svpje prste peštel, pa še kakšen bi fraj ostal. Drugače pa letos bil sploh prvič na: Triglavu, Skuti, Ojstrici, na Bagunjščici, in 13x preplezal Gonžarjevo peč. To je pa tudi vse iz moje strani o mojih plezalno hribolaznih podvigih velik nasmeh. Sedaj si pa naj vsak ustvari svoje mnenje jezik
3.11.2012
Saj težavnost poti je res relativna, tudi mojemu osemletniku se pot ni zdela težka, kar pa ne pomeni, da ni in da ni terjala tudi smrtnih žrtev.

Tako da je za ocene težavnosti najbolje prebrati rjavega Miheliča, ki je, kljub kar precejšnji starosti, še vedno najboljši vodnik za Julijce.
4.11.2012
Pinny... Gonžarjeva peč pa Via Italiana sta pa nekaj povsem različnega,Gonžarjeva peč je prava novodobna športna ferata,njena tehnična težavnost krepko prekaša Mangartsko ferato,ki mogoče na enem mestu doseže težavnost C/D in na kateri še vedno zasledimo tu in tam kakšno skobo plezanja na trenje pa na Via Italiani skorajda ni tako da se po tehnični plati ti dve ferati sploh ne moreta primerjati...Via Italiana je visokogorska ferata,ki poleg tehničnega znanjazavijanje z očmi zahteva dobro kondicijo in močno psiho...
jax
Par stvari se meša tukaj ... najprej kar se tiče zadnjega komentarja: to, da Italiana zahteva dobro kondicijo, niti ni čisto res. Morda na opisani način res, če pa se je kot večina lotiš z Mangartskega sedla, potem za cel krog rabiš nekih 4-5 ur. Ni ravno pretirano dolgo in naporno, mar ne?
Kar se psihe tiče pa tole, in pri te bi se delno navezal tudi na Primožev kometar o tem, da so bile na Italiani tudi že smrtne žrtve. Seveda so bile. Ampak tu bi res hotel videt statistiko. Na pamet bi namreč sklepal, da je bilo že precej več mrtvih na zgoraj na italijanski poti kot pa na ferati. Preprosto zahtevna in nevarna pot nista čisto isto. Tako lahko čisto na pamet naštejem par poti po slovenskih hribih, ki niti niso posebej zahtevne, pa vseeno veljajo za nevarne. Tako je na Korenovi na Krn gotovo nevarnejši srednji del čez trave kot pa zavarovani del. Pa Kovinarska na Debelo peč - nič težkega, ampak če tam ubrišeš, je ohoho. Teren pa drobljiv in blaten. Tudi Kačji graben je doživel že mnogo reševanj. Dalo bi se kaj reči o Grdem grabnu na Kočno. Vse to so poti, ki v resnici niso posebej zahtevne, pa so zaradi različnih razlogov (nevarovane, slab teren, izpostavljene) kljub temu lahko zelo nevarne. Zdaj - res bi moral videt statistiko, ampak prek palca bi rekel, da je bilo na takih poteh že več smrtnih žrtev kot na feratah.
O sami Italiani pa - kaj več bom rekel, ko jo bom končno tudi preplezal. Upam da kmalu ...
4.11.2012
To o smrtnih žrtvah je verjetno res - vendar je tudi res da je odstotek obiskanosti bistveno drugačen. Na Italiani sem opazoval že kako so obračali takoj na začetku, na srečo se začne s strmim delom. Najlepše pa pot opiše Mihelič:

" To je bržkone najbolj strma in izpostavljena pot v Julijskih Alpah! Če ne bi bilo tu žic in klinov bi bilo tod plezanje pete težavnostne stopnje. Zato zahteva pot zelo izurjenega in spretnega planinca s čisto glavo in dobro kondicijo, zlasti v rokah. Priporočamo varovanje z vrvjo."
To sem si prebral pred skoraj četrt stoletja, ko sem šel prvič čez sam in imam še vedno v spominu, ko sem šel čez z naslednjo generacijo.
Tako, da je spoštovanje poti povsem na mestu. To o smertnih žrtvah si nisem izmislil sam - piše v enem od vodnikov, morda mi lahko kak ekspert za nesreče pomaga s podatki.
4.11.2012
Andrej Mašera pravi, citiram: "... in je žal zahtevala že več žrtev. Najbolj tragičen dogodek se je pripetil leta 1972, ko so iz neznanih razlogov trije gorniki iz Proseka padli čez celo steno do vznožnih melišč." (A. Mašera, 1996)
Kita
Potemtakem,če ne rabiš neke kondicije pol pa tak lahk dobesedno vsak,ki nima straha pred globino prleze gor,ka pa je 4do5urc nč lažjega...Tudi še za tako kratko ferato je potrebna kondicija pa če se še nevem kako smešno sliši...zmeden
5.11.2012
Kondicija je širok pojem!
@jax je verjetno razmišljal o aerobnih sposobnostih posameznika, ne toliko o moči, ki je predvsem potrebna na težjih feratah. Za nekaj ur hoje in plezanja res ne potrebujemo veliko vzdržljivosti. Če pa govorimo o moči, gibljivosti, ravnotežju, je pa slika drugačna.
Je pa obisk takšne poti kar dobesedno iz avta lahko zelo varljiv. Vreme in razmere v visokogorju so nepredvidljive in se lahko hitro spremenijo. Lahko se nam kaj zalomi, čas ture se posledično podaljša, in če nismo primerno opremljeni in primerno pripravljeni, lahko takšna kratka ferata postane marsikaj drugega, kar nismo pričakovali ali si želeli.
7.11.2012
Vsekakor Via Italiana zahteva dobro psiho-fizično pripravljenega gornika-gornico. Vse drugo filozofiranje je povsem odveč. Ko vidiš nekoga v steni, ki je na robu moči in se bori s smrtnim strahom ti je vse jasno.
MaxSi
6.8.2013
Mangart je bil do nekaj dni nazaj še med mojimi "neosvojenimi" vršaci, to pa samo za to, ker se nanj skorajda lahko povzpneš z avtom. Vendar pa je pogled na celotno skupino iz belopeškega konca tako lep, da se mu vseeno nisem mogel upreti. Seveda me je predvsem mikala ferata, ki sproža vroče debate zavijanje z očmi.
Dan je postregel z vročinskimi rekordi v Sloveniji, kar se je precej poznalo že pri samem pristopu do stene, kjer se ferata začne. Sprva prijetna, a strma pot skozi gozd, se je kmalu spremenila v peklensko sopenje po obsijanem pobočju. Vode je hitro zmanjkovalo in sama sreča, da je pod bivakom (kljub suši) izvir studenčice, ki je uspešno povrnila energijo za nadaljnji vzpon.
Stena je bila na srečo pretežno v senci, kar je sicer vplivalo le na temperaturo od zunaj, od znotraj pa je ta še vedno naraščala, saj je vzpon po ferati vedno adrenalinsko početje, sploh pa na vzponu, kot je Via Italiana. Ne bom se spuščal v opis ferate, pač pa le pokomentiral tiste, ki jo označujejo za nič posebnega... Ferata Via Italiana je zelo zahtevna in je zagotovo namenjena le zelo izkušenim. Varovana je zelo solidno, le mestoma se najde kak šibek člen, kot je že zgoraj omenjena vrv in izpuljen klin nekje v sredini. Ekstremni pogoji v gorah zagotovo močno vplivajo na varovala, zato jim ni vedno 100% za zaupati, zanašajte se tudi na lasten oprijem. Verjamem, da nekateri takole ferato preplezajo "z lahkoto" in brez varovanja, za večino pa je to izjemen dosežek. Tudi sam sem opravil z večino izmed njih, tudi precej bolj navitih, ampak sem mnenja, da je potrebno imeti pravi odnos, saj marsikateri izmed zainteresiranih lahko dobi napačno predstavo o pristopu, kar lahko vodi v neizbežno katastrofo. Skratka, spoštovanje nad izjemno ferato.
Me je pa presenetilo, ker me je po zaključku plezarije vrh gledal tako od daleč. Sem mislil, da sem že skoraj na vrhu, pa je bilo vseeno potrebno še precej prehoditi. Tule bi vsekakor bila dobrodošla kaka podobno varovana plezalna bližnjica na vrh, tako pa skoraj v celoti obkrožimo Mangart. No, smo pa vsaj nagrajeni s čudovitimi razgledi.

Šele ob spustu pa se zavemo, da smo opravili skoraj s 1800m nadmorske višine. Pot je sicer relativno enostavna, vendar pa ji nikakor ni konca. Ponovitev bo vsekakor sledila, vendar nikoli ob taki vročini.

Za zaključek pa še tole. Seveda je v visokogorju še kar nekaj snežišč in če se vrnem na moj prvi odstavek, ko sem napisal, da me Mangart ni mikal predvsem zaradi "avtomobilskega" pristopa iz sedla, moram pokritizirati "nedeljske" pristopnike zmeden... Ko vidiš češke turiste v opankah na snežiščih, aaaaaahhhhh... brez komentarja.

Pa srečno pot!
6.8.2013
Zelo lep zapis, ki si bi ga moral vsak na novo pristopnik prebrati. Lepe čestitke za vzpon iz doline po tudi nam najbolj priljubljeni poti.
Zdravo,

zanima me, če ima kdo informacijo, ali je pot na mangardsko sedlo sedaj odprta za avtomobile? Kje se je potrebno spustiti iz sedla, da prideš do fereta via italiana ne pa prav do belopeških jezer. V kakšnem stanju so varovala na via italiana? Hvala za odgovore. lpp
15.8.2013
Italiana je o.k., z avtom se pa da čisto na vrh sedla,čeprav je uradno cesta zaprta,ampak večina vozi..Spustiš se pa cca. po 15 minutah na poti proti Mangartu in sicer levo dolj do bivaka Nogara,nekje pol ure hodaje do bivaka,potem pa levo v steno,pa bolj desno se drži,da ne greš prenizko...
Pero#24
Andrej hvala. Mi lahko prosim bolj natančno poveš kje se odcepim za bivak Nogara - je označeno? Če sem prav prebral iz sedla štartaš proti mangartu in po približno pol ure se cesta razcepi na slovensko in italijansko. Če sem te razumel, se jaz odcepim za bivak nogara še pred tem razcepom? kako je potem označeno - do bivaka in naprej? Hvala... lpp
15.8.2013
Štartaš iz sedla in po 15 minutah imaš odcep dol levo(je oznečeno) do bivaka Nogara,do koder je približno pol ure hoda navzdol.V steno greš malo višje od bivaka(do bivaka spolh ne greš),zato se drži poti,ki gre bolj desno ob steni(imaš varianto tudi direk ob steni,melišče...ampak je zelo strmo).Če ti ni jasno ti pošljem gsm številko na zs in me pokliči.
15.8.2013
Ni potrebe, mislim, da bo šlo. Hvala ti za čas in trud. lpp
barbara.hribi
16.8.2013
Včeraj (15.8.) sva šla z mojim od Belopeških j. do bivaka Nogara, nato po ferati Via Italiana in na koncu po "italijanki" na vrh Mangarta.velik nasmeh Res lepa tura!!nasmehnasmeh Via Italiana je resnično lepo varovana, vendar je tudi res za pogumne in dobro pripravljene. Nazaj sva se spustila po slovenski smeri do sedla (slovenska smer je po mojem mnenju dosti slabše varovana v primerjavi s ferato in italijansko), vendar je prav zanimiva in nič hudega, če je nekaj adrenalina. S sedla sva se mimo ovc spustila do bivaka Nogara, si na sončku privoščila popol. malico in jo mahnila nazaj do Belopeških jezer, ki sta se kopala v soncu. Škoda sicer, da je bila ravno takrat, ko sva bila na vrhu, megla, ampak tako je pač v hribih. Naj omenim, da sva z mojim prehodila že kar nekaj gorskih poti, samovarovalni pas redko uporabila, vendar sva ga včeraj na Via Italiana pa kar pridno uporabljala. Vendar le po ferati (da bi prišla z avtom do sedla), zame sama pot na Mangart ne bi imela takega čara kot ga je imela sicer, za nekatere pa je pač tudi pot iz sedla do vrha Mangarta lepo doživetje.
Pero#24
Andrej še enkrat hvala za info, danes sva z mojo naredila tole turo in zelo uživala. lpp
nightclimb
17.9.2013
Video Mangart via ferrata Italiana & Slovenska smer
LunaMars
19.9.2013
Živjo. Zanimabme, če je kdo sel teden oz. ima namen jit ta vikend, po via italini? Predvsem kakšne so razmere...pot normalno prehodna ali je sneg ovira?
Hvala vsem za odgovore.
Evk
26.9.2013
Šla včeraj, pot v dobrem stanju in normalno prehodna, sneg le v manjših zaplatah in ne moti poti.
Dkrepfl
22.7.2014
Zdravo, ali kdo ve če je via italiana normalno prehodna in ali je še kaj snega? Hvala za odgovore!
gledaj pod forum razmere Mangart via italiana,, imaš vse razloženo, potrebna z. oprema

Jonny_
12.7.2015
Obvestilo / opozorilo: Pot od Belopeških jezer proti bivaku Nogara je v zelo slabem stanju in zato tudi bolj zahtevna. Sploh na travni prečnici nad slapom in pod bivakom se že tako zaraščena pot zaradi nedavnega zameljskega plazu povsem izgubi, zato ji je precej težko slediti. Ta del poti ni uhojen in je zato precej neprijeten za hojo.
SiKT
28.7.2015
Mangrt via Italiana
BMarolt
12.8.2015
Jonny, zaradi tvojga komentarja sem pričakoval nek nov podor, vendar se je izkazalo, da je ta tvoj zemeljski plaz že zelo star. Je pa res, da se poti nad slapom nekoliko težje sledi, vendar katerokoli varianto izbereš te pripelje zopet na označeno pot tako, da ni problem. Moram pa pohvalit vzdrževalce ferate, katera je v zelo dobrem stanju (veliko novih klinov, stopov, jeklenic).
Pa srečno!
Vincenc52
26.8.2015
namen preplezati feratto via Italiana Je kakšna primerjava via Italiana - Cjajnik. Kaj je tehnično bolj zahtevno.In ali je sploh primerljivo .Hvala za odgovor !
Italijana je ocena C, Cjajnik pa D.
palček plezalček
26.8.2015
Cjajnik - krajša, direktni izstop zahteva več moči v rokah; Mangart - daljši dostop in seveda je cela tura daljša, je pa lepša, vsaj meni.
Lucky18
27.8.2015
Zdravo, zanima me, kako dolgo traja sestop od Mangartskega sedla po poti 517 do Belopeških jezer? In pa ali so na Sedlu kakšne označbe za ta sestop, saj grem prvič po tej poti. hvalanasmeh
magroman
Zdravo,
Ali je kdo bil zadnje čase v tej smeri?
Kako je kaj s snegom?
lp Roman
10.12.2015
če pa zdaj ni nekaj snega na tej poti, potem je pa že smešno.
Zagotovo se pa da, vendar z opremo
Srečno
magroman
Oj,
Prav zdelo se mi je,da boš ti odgovoril.Upal sem da si zadnje čase kako turco tuki potegnu.Oprema je vedno pripravljena,srečno tud tebi.
Igor.K
1.8.2016
Živjo. Včeraj sestopil iz sedla do bivaka Nogara. Tabla, ki naj bi označevala odcep, je bolj boga, polomljena in se vrti v vse strani, tako da prilagam koordinate križišča, kjer se na levo odcepi pot čez sedlo proti bivaku. 46.445326 N 13.649693 E. Bivak ni viden ko sestopaš, tako se ne ustrašiti, da si zgrešil pot, postane pa kmalu vidna oznaka H (pristajališče za helikopterje) na majhni ravnici nad njim. Ferrato pa moram pohvaliti, ker je odlično varovana in to v celoti. Tako kar pogumno. Že iščem novo srečo. Vevnica ali Cjajnik, mogoče kaj drugega.SREČNO
borlepadrino
11.9.2016
ferrata je zelo lepa in povsod varna, ogromno je poličk za roke in noge.zahtevnost je B.na vrhu je bilo za moje okuse preveč ljudi,ne razumem staršev ki vodijo 11 letnike skozi to ferrato in še manj razumen starše ki vodijo pet,šetletne deklice po slovenski poti na Mangart.
16.9.2016
se pravi so jo obnovili , je kaka primerjava z Kopiščarjevo na Prisank ki sem jo že sfajtal tolk da mam mal slike preden se polotim ...
Da bi jo še bolj obnovili Via Italianno? Že prej je bila predobro narejenamežikanje
16.9.2016
ja ne vem ko se je pisalo da fali neki klinov pa da se ne morjo zment kdo jo bo poštimal , no dobil odgovor od Bojana Ambrožiča pravi da ni težja kot Kopiščarjeva samo bolj izpostavljena , tako da bo treba v kratkem napasti ...
_sandra_
Kopiščarjeva na Prisank je zahtevna zavarovana pot, ta tu pa je ferata, razlika sigurno je, načeloma so ferate težje od zavarovanih poti.
16.9.2016
No ja, Kopiščarjeva je zavarovana plezalna pot. ZPP in ferata pa sta sopomenki.
težke zavarovane plezalne poti (ZPP) - ferate

No mene je sam zanimala primerjava mal da vem ...ker neki malga sem plezal po plezališčih neki let nazajpa zaradi pomankanja cajta prenehal. Lezu na Tofana di Roses , Gradiško turo , Plemenice , Hanzovo na Mojstrovko pa Slovensko na Mangart brez SVK ker ni blo potrebe,tolk sem siguren vase pa v Beli peči itd ...ne grem pa neki na pamet in bolš mal povprašat ...
luy
Preplezov Avgusta zahtevnost B jeklenice v dobrem stanju
cotro4
kul lih gledam ene hrvate dve stari babi z DG očalami , tip ju pa na momente vleče gor z štrikom za njun svk oz karabin na svk ..svašta
16.9.2016
Pred parimi leti plezal ferato, ampak brez samovarovalnega kompleta/pasu, adrenalina pa je bilo v izobilju. Po prehitenih gornikih navzven in ko končno zagledal sedlo si oddahnil. "Napaka" je bila storjena in brez možnosti povratka, razen da se gre do konca. Še pred tem sm z bivaka opazoval druge in vedel sm da bom zmogel. Na ta dan se spraševal, če me niso drugi prestrašli s svojimi besedami o moj bog in podobno. Na Cjajnik s samo.kompletom. Sedaj zadnja tri leta hodim po brezpotju do II.stopnje, tja in sem kakšna III.stopnja. Tako da ta ferata je dosti težja od Kopiščarjeve, po kateri že hodil in sam.kompleta nisem pogrešal, nadaljeval še po Jubilejni.
Branee
Ce si plezu via lipelo v tofani potem je ta hec
bite
18.9.2016
Zanima me ali ste srečali veliko pohodnikov po poti via Italiana zaradi priljubljenosti gore?
Takrat na nedeljski dan sem jih prehitel okoli 10.
18.9.2016
"ne razumem staršev ki vodijo 11 letnike skozi to ferrato".

A osemletnike je pa razumljivovelik nasmeh. Čisto odvisno je od ozadja. Enajstlenice zdaj plezajo 8c-je, in pridejo gor po taki stezi z rokami v žepih.
Se pa strinjam, da je to stvar ozadja in smiselnosti riniti v ekstreme pri takšni starosti (predvsem s tem mislim plezanje izjemno težavnih športnoplezalnih smeri, ki so nezdrave za otroke).
Drugače pa, a kak štiridesetletnik z vampom bo pa lažje splezal tole potko. Seveda pa mora starš zelo dobro vedeti, kaj počne in tudi otroci ne morajo priti sem gor ravno od playstationa.
18.9.2016
Če je otrok ustrezno varovan in na poti uživa, ne vidim ovire.

Poznam nekoga, ki je začel z dvatisočaki pri treh letih, pri osmih je bil v enem tednu dvakrat na Triglavu, pri desetih že v enem dnevu na Triglav, pri enajstih že po Via Amalii,...
S primernim pristopom, ustreznim varovanjem, postopnostjo, ukvarjanjem z različnimi športi, se da marsikaj.
ms_primoz
20.9.2016
dprapr - kje je pa sedaj ta tvoj znanec?
V kakšnem smislu?
21.9.2016
Mene tut zanima v kakšnem smislumežikanje
pinkapolonka
Moja 11 letnica, ki je prejšnjo soboto preplezala to ferato in nato še po slovenski na vrh, je bila pri 6 letih na vrhu Triglava. Bili smo že skoraj na vseh slovenskih dvatisočakih. Lansko leto smo bili na Rjavini, Jalovcu, Škrlatici.. letos smo preplezali tudi Vrbanove špice, Čez Plemenice na Triglav, iz vrat na Stenar in Razor v enem dnevu... in še bi lahko naštevala. V hribe hodimo skupaj že praktično od njenega rojstva najprej v nahrbtniku, pozneje pa počasi sama. Res je, da vedno preverimo vreme in pozimi ne hodimo v visokogorje. Kondicije ima toliko, da je večino poti sposobna prehoditi v polovičnem "uradnem" času. Pleza pa tudi na umetnih stenah. V gorah pa imamo vsi trije najraje plezanje po zavarovanih poteh in kakšen fajn spust po melišču nasmeh

Ponosna sem nanjo ker bo vedno izbrala hribe pred računalnikom, igircami, TVjem, ker ji ni težko vstati v soboto ob 5h in iti na turo, ker čeprav živimo v mestu, pozna naravo, pozna slovenske gore bolje kot marsikateri odrasli, pozna drevesa, rastlinje,...naučila se je da se včasih mora potruditi da nekaj doseže, da je ponosna nase ko doseže vrh in uživa v razgledu...to vztrajnost, ki se jo je naučila v gorah je uspešno prenesla v vsakdanje življenje, zna sprejeti izzive in se ne preda zlahka. Največji smisel vsega tega pa je to, da smo vsi trije skupaj in uživamo v gorah.

adry
21.9.2016
Ob tem pa res ni kaj dodati kot le čestitke staršema.
To je za vzor-vse čestitke ko bi le bilo več takšnih

Srrecno
Branee
21.9.2016
No lepo, vendar to da ste bili na "skoraj vseh slovenskih dvatisocakih" pa gotovo ne drzi, ker za kaj takega bi 6 letnica morala hoditi/plezati ogromno. Teh je za blizu 350 pa se veliko njih ni markiranih. Drugace je pa seveda pozitivno in osvezujoce, da starsi vlozijo toliko energije v svoje otroke, tega je v casih turbo kapitalizma premalo
pinkapolonka
Hvala imaš prav. Skoraj vseh je res močno pretiravanje nasmeh
mukica
21.9.2016
Pinkapolonka , čestitke vsem...lepo je brati da vaša mlada planinka obožuje gore, naravo in uživa v vsem kar planinski svet nudinasmehnasmehnasmeh
Srečno na vseh potehnasmeh
21.9.2016
Pinkapolonka, čestitke tudi z naše strani Ajdaa + Žan + Primož. Kateri samovarovalni komplet pa uporabljate pri tamali?
22.9.2016
Hvala, sej ponavadi se izkaže, da smo starši res zgled otrokom - lahko pa izberemo ali smo dober ali slab nasmeh

Hčerka ima pas in samovarovalni komplet (ne vem točno kakšen, firma je black diamond), pa tisto vrv za počivanje, na bolj izpostavljenih mestih je navezana še na moža. Pa seveda čelado, pa še rokavičke pridejo zelo prav.
Over The Hills And Far Away
23.8.2017
Letos prehodil s kolegom plemenice na triglav, hanzovo na mojstrovko, cez ferato na cesko koco in kopiscarjevo na prisank. Mislim,da mi Via italiana ne bi smela delati problemov ali se motim?

Hvala za odgovore, LP.
Optimist007
10.9.2017
Kar pogumno in previdno v to zahtevno "steno".
Preplezal sem jo v petek, 8.9.2017, vse ok, samo škoda, da je bilo megleno in spolzko.