gorovja / Julijske AlpeVisoka Ponca / Belopeška jezera - Visoka Ponca

Belopeška jezera - Visoka Ponca (ferrata)

Izhodišče: Belopeška jezera (929 m)
Cilj: Visoka Ponca (2274 m)
Ime poti: ferrata
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): komplet za samovarovanje, čelada
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin, komplet za samovarovanje, čelada
Avtor: Peter Pehani

Iz Kranjske Gore se čez mejni prehod Rateče peljemo proti Trbižu / Tarvisio. Že po par kilometrih za mejnim prehodom pa se v kraju Fusine / Fužine levo odcepi cesta v smeri Belopeških jezer / Laghi di Fusine, ki nas v par minutah zmernega vzpona pripelje do velikega parkirišča pri Zgornjem Mangartskem (Belopeškem) jezeru. Tam parkiramo.

S parkirišča nadaljujemo po levi strani gostišča v smeri koče Zacchi. Pot sprva poteka po gozdni cesti, ki jo po nekaj minutah zapustimo, saj nas markacije usmerijo levo na širok kolovoz (možno je nadaljevati tudi po gozdni cesti; ta različica je za odtenek daljša). Kolovoz, po katerem hodimo, se nekoliko višje spremeni v peš pot. Razmeroma široka in dobro markirana, mestoma pa kar kamnita pot pa nas nato v zmernem vzponu skozi gozd v dobri uri hoje od izhodišča pripelje do planinske koče Zacchi.
Pred oz. pod kočo najdemo oznaki "Ponza di Mezzo, Ponza Grande", ki označujejo začetek poti proti Poncam. Pot najprej prečka hudourniško strugo, nato pa se vzpenja skozi strmo ruševje, vseskozi rahlo v desno, pod prepadnimi stenami Ponc. Višje nad pripelje do prvih jeklenic. Tu pot zavije nekoliko v levo, nekajkrat se precej strmo vzpnemo ob jeklenici. Ko se povsem približamo stenam pod Visoko Ponco, nas pot popelje v desno, pri čemer prečimo široko hudourniško grapo. Sledi krajši strm vzpon desno od grape, ki nas pripelje do razpotja poti. Desno (oznaka "Ponza di Mezzo") se odcepi pot, ki vodi na Visoko Ponco po nekoliko lažji poti (via normale) ter na Srednjo Ponco; mi pa krenemo na levo, zelo zahtevno plezalno pot (ferrato).
Še naprej se vzpenjamo desno od grape, delno preko strmega pobočja Srednje Ponce, delno prek skalnih pragov. Ko ponovno prečimo grapo, tokrat seveda v levo, stojimo na vstopu v ferrato.
Najtežje mesto je takoj na začetku: prvih nekaj deset višinskih metrov plezamo po navpičnem žlebu, nakar sledi še izpostavljena prečka proti levi. Takoj za prečko se svet malce položi, lepo vijugamo po prehodih, mestoma nam pomaga jeklenica ali začasna vrv, čez en krajši odstavek pa lestev.
V vršnem delu se ferrata povsem položi, jeklenic ni več, žal pa tudi markacij večinoma ni. Mestoma nam pomagajo možici. Orientacija sicer v tem delu ni zahtevna, če je vidljivost dobra. V zmerno strmem vzponu po gruščnatem svetu kmalu dosežemo vrh.

Ob poti: Rifugio Zacchi (1380m)
Belopeška jezera - visoka_ponca1 Belopeška jezera - visoka_ponca2 Belopeška jezera - visoka_ponca3 Belopeška jezera - visoka_ponca4 Belopeška jezera - visoka_ponca5 Belopeška jezera - visoka_ponca6 Belopeška jezera - visoka_ponca7 Belopeška jezera - visoka_ponca8 Belopeška jezera - visoka_ponca9 Belopeška jezera - visoka_ponca10 Belopeška jezera - visoka_ponca11 Belopeška jezera - visoka_ponca12 Belopeška jezera - visoka_ponca13 Belopeška jezera - visoka_ponca14 Belopeška jezera - visoka_ponca15 Belopeška jezera - visoka_ponca16 Belopeška jezera - visoka_ponca17 Belopeška jezera - visoka_ponca18 Belopeška jezera - visoka_ponca19 Belopeška jezera - visoka_ponca20 Belopeška jezera - visoka_ponca21 Belopeška jezera - visoka_ponca22 Belopeška jezera - visoka_ponca23 Belopeška jezera - visoka_ponca24 Belopeška jezera - visoka_ponca25 Belopeška jezera - visoka_ponca26 Belopeška jezera - visoka_ponca27 Belopeška jezera - visoka_ponca28 Belopeška jezera - visoka_ponca29 Belopeška jezera - visoka_ponca30 Belopeška jezera - visoka_ponca31 Belopeška jezera - visoka_ponca32 Belopeška jezera - visoka_ponca33 Belopeška jezera - visoka_ponca34 Belopeška jezera - visoka_ponca35 Belopeška jezera - visoka_ponca36 Belopeška jezera - visoka_ponca37 Belopeška jezera - visoka_ponca38 Belopeška jezera - visoka_ponca39 Belopeška jezera - visoka_ponca40 Belopeška jezera - visoka_ponca41
Diskusija o izletu Belopeška jezera - Visoka Ponca (ferrata)