Besnica - Janče

Izhodišče: Besnica (342 m)
Cilj: Janče (792 m)
Zahtevnost smučanja: nezahtevno
Zemljevid: Ljubljana - okolica 1:50.000

a) Z ljubljanske vzhodne obvoznice se usmerimo na izvoz Bizovik, nato pa z vožnjo nadaljujemo prti Sostremu in Besnici. Za prevalom, kjer se v desno odcepi cesta proti naselju Javor, se cesta prične spuščati, nato pa nas po krajšem makadamskem odseku pripelje v dolino potoka Besnica. V križišču pri nekaj hišah nadaljujemo levo proti Zalogu, mi pa za križiščem postanemo pozorni na desne odcepe cest. Po približno 500 metrih prispemo do prvega odcepa ceste v desno, kjer lahko z večjo pozornostjo opazimo nekaj oznak oz. markacij, kakih 100 metrov naprej pri odcepi ceste proti naselju Vnajnarje, pa še rdeče planinske table. Ne pri prvem, ne pri drugem odcepu ni urejenih parkirnih mest, je pa možno parkirati na primernem mestu ob cesti pri prvem odcepu.
b) Najprej se zapeljemo v Zalog (predel Ljubljane), nato pa preko reke Ljubljanice z vožnjo nadaljujemo proti Podgradu, kjer zavijemo desno v smeri Besnice. Cesta naprej nas najprej vodi skozi ožji podvoz pod železniško progo, nato pa se postopoma prične vzpenjati. Omenjeni ceste sledimo do odcepa ceste v levo proti naselju Vnajnarje, kjer opazimo rdeče table za Janče, lahko pa se odpeljemo še kakih 100 metrov naprej do drugega odcepa ceste v levo, kjer je nekaj več možnosti za parkiranje.

Z izhodišča pri označenem odcepu ceste proti naselju Vnajnarje in ob katerem so rdeče planinske table, nadaljujemo po cesti v smeri omenjenega naselja ter pešpoti na Janče. Cesto proti Vnajnarjem zapustimo na prvem odcepu ceste v desno, kjer se nam priključi tudi pot z drugega možnega izhodišča (do sem je po obeh poteh manj kot 5 minut).
Obe poti se združita pri drvarnici, kjer opazimo oznake pohodne poti Pot kurirjev in vezistov (pot je označena z okroglimi rumeno-modrimi markacijami, na drvarnici ter še kje pa je poleg omenjene možno opaziti tudi še stare oznake TV).
Od mesta, kjer se obe poti združita nadaljujemo po ožji vzpenjajoči se asfaltni cesti, katero malo za desnim ovinkom zapustimo, saj nas markacije povedejo levo v gozd. Skozi gozd pot večinoma poteka po starih vlakah, nato pa, ko stopimo iz gozda, se le ta konča oz. izgubi. Tu nadaljujemo ob desnem robu gozda, višje pa po kolovozu, ki se vzpne preko zgornjega dela razgledne senožeti. Kolovoz se nekoliko naprej priključi makadamski cesti, kateri sledimo v desno do bližnje hiše. Pri hiši gremo levo ter se po nekoliko bolj strmem kolovozu hitro vzpnemo do asfaltne ceste, kateri pa sledimo desno. Asfaltna cesta se kmalu položi, nato pa se nekaj časa nadaljuje brez večjih sprememb višine. Na manjšem križišču, kjer se v levo odcepi cesta, ki vodi proti kmetijama Jožman in Jakopič nadaljujemo naravnost. Pot naprej nas vodi mimo manjšega znamenja ter malo naprej še mimo table za konec naselja Vnajnarje. S ceste se nam v nadaljevanju odpre nekaj razgleda, ki seže vse do Krima in še dlje. Nekoliko naprej od obeležja NOB, katerega opazimo na desni strani ceste, pa zapustimo asfaltno cesto in nadaljujemo rahlo levo na makadamsko cesto, po kateri hodimo do prvega levega ovinka. Na omenjenem ovinku, kjer se nam priključi še Borovničeva pohodna pot nadaljujemo naravnost ter pot nekaj časa nadaljujemo po širokem kolovozu, ki kratek čas poteka skozi gozd. Ko se gozd konča postane cesta lepa makadamska, z nje pa se nam odpre lep pogled proti Jančam in okoliškemu hribovju. Za zidano kapelico se priključimo širši makadamski cesti, le ta pa pri bližnjih hišah dobi asfaltno prevleko. Za hišami prispemo na manjše križišče, kjer se asfaltna cesta nadaljuje proti desni, v levo se odcepi gozdna cesta proti Brezi, v smeri naravnost pa se nadaljuje markirana pot proti Jančam. Prvi metri od mesta, ko zapustimo cesto potekajo po zaraščeni poti, sprva predvsem robidovje, višje pa še nekaj podrtih dreves. Po krajšem vzponu nas pot popelje na kolovoz, kateri se čez čas položi, nato pa nas v rahlem spusti pripelje nazaj na asfaltno cesto. Ko se vrnemo na cesto nas pot vodi mimo lesenega križa, pozneje pa še mimo osnovne šole. Ko se cesta vrne v gozd jo prehodno zapustimo ter se vzpnemo po markirani pešpoti, katera se malo pred večjo kapelo vrne na cesto. Od kapele se nam odpre lep razgled, mi pa po glavni cesti mimo še ene kapele prispemo v naselje Janče. Na Jančah v prvem križišču nadaljujemo levo v smeri Planinskega doma na Jančah, katerega po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje tudi dosežemo.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2014 (september).

Ob poti: Vnajnarje (640m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Besnica - jance1
Besnica - jance66
Besnica - jance67
Besnica - jance68
Diskusija o izletu Besnica - Janče ()
nisa
9.10.2014
Zanima me če so ob poti Knafeljčeve markacije, ker na slikah se to ne vidi.
Drugače zanimiv izlet v bližini Ljubljane.
9.10.2014
V spodnjem delu nisem zasledil nobene, v srednjem delu je vsaj ena, v zadnjem delu jih je pa nekaj več.
Sem dodal dve sliki med opis.
vrhnika
4.1.2019
Tudi mene zanima kako je z markacijami na tej poti. Ali so samo table ali tudi Knafeljčeve rdeče bele.