gorovja / Ziljske AlpeDobrač/Dobratsch / Bleiberg Kreuth (Wurzach) - Dobrač/Dobratsch

Bleiberg Kreuth (Wurzach) - Dobrač/Dobratsch

Izhodišče: Bleiberg Kreuth (Wurzach) (931 m)
Cilj: Dobrač/Dobratsch (2166 m)
Zemljevid:

Preko mejnega prehoda Korensko sedlo se spustimo v Avstrijo ter ko dosežemo glavno cesto Trbiž / Tarvisio - Beljak / Villach, nadaljujemo levo proti Trbižu. Glavni cesti sledimo do kraja Ziljica / Gailitz, tam pa se v krožišču usmerimo na cesto proti kraju Šmohor / Hermagor. Od krožišča se peljemo po cesti proti Šmohorju približno 11 km, nato pa nas oznake za Plajberk pri Beljaku / Bad Bleiberg usmerijo levo. Naprej se peljemo skozi podvoz in cesta nas pripelje v središče kraja Čajna / Nötsch im Gailtal, od koder z vožnjo nadaljujemo proti Plajberku pri Beljaku. Naprej se peljemo po vzpenjajoči cesti, po kateri mimo kamnoloma hitro prispemo do kraja Bleiberg Kreuth. Po cestnih oznakah se kraj konča, nato pa po nekaj 100 m spet prične. Ko drugič zapeljemo v Bleiberg Kreuth, bomo le nekaj metrov za cestno tablo, točneje nasproti vhoda v rudnik in tik pred avtobusno postajo, zavili desno proti zaselku Wurzach (na tabli Wurzach 895 m in oznake za Dobrač / Dobratch). Zapeljemo v omenjeno vas ter pred vijolično hišo zavijemo desno, nato pa pri hiši s št. 14 levo. Naprej se peljemo še mimo nekaj hiš, nato pa v naslednjem križišču nadaljujemo naravnost (rahlo desno). Le malo za "zadnjo" hišo v vasi, pa prispemo do rampe, ki preprečuje nadaljnjo vožnjo. Parkiramo na primernem prostoru nekaj metrov pred rampo.

Tik pred rampo nas oznake za sedlo Tor in vrh Dobrač usmerijo levo na pešpot, ki se vzpne skozi pas gozda. Po nekaj minutah vzpona se vrnemo na cesto, po kateri nekaj časa nadaljujemo vzpon. Sprva se nam odpre nekaj razgleda na staro rudniško dolino in greben Erzberg, nato pa cesta zavije rahlo desno ter nas ob neizraziti dolini pripelje do manjšega studenčka. Tu zapustimo cesto in vzpon nadaljujemo po planinski stezi, ki se zmerno vzpenja ob studenčku, nato pa nekoliko pred sedlom Tor preči cesto, po kateri smo se nekaj časa vzpenjali.
Nadaljujemo čez močvirnato jaso, kjer ob njenem zgornjem robu naletimo na lepo urejeno korito z vodo. Pot nadaljujemo v gozd, skozi katerega se nato kar nekaj časa zložno vzpenjamo, pri tem pa večino časa prečimo pobočja proti desni. Višje prečimo hudourniško grapo in le malo višje še slabšo gozdno cesto, mi pa se za tem priključimo markirani poti iz Rut / Hermsberg.
Pot naprej se prične strmo vzpenjati, nam pa se občasno pričnejo odpirati lepi razgledi na Ziljsko dolino in Ziljske Alpe. Višje se pot položi ter preči pobočja proti desni. Naprej prečimo še pašno ograjo, nas pa pot nekaj minut za tem pripelje do manjšega neoznačenega razpotja, kjer se v desno odcepi nemarkirana stezica k bližnji lovski koči, mi pa nadaljujemo rahlo levo, po poti, ki se prične v okljukih strmeje vzpenjati. Med vzponom se gozd prične redčiti, nas pa precej strma pot pripelje v pas rušja, kjer zavije desno ter se postopoma položi. Vzpon nadaljujemo po vse bolj razgledni poti (pogled na Mangart, Jalovec, Kanin, Viš, Montaž, Ziljsko dolino, Ziljske Alpe...), ki večinoma preči pobočja proti desni. Pot naprej nas vodi preko nekaj grap, ki so lahko v zgodnjem poletju še pod snegom, nas pa spet bolj strma pot pripelje na stranski greben Dobrača, kjer stoji manjši križ.
Ko dosežemo greben nadaljujemo levo ter vzpon nadaljujemo po sprva zmerno strmi, višje pa zelo strmi poti, ki v zgornjem delu preči tudi nekaj zelo strmih pobočij, kjer je predvsem v mokrem nevarnost zdrsa.
Ko se prečno vzpnemo čez strmo pobočje, pa pred seboj že zagledamo slovensko cerkvico na Dobraču, do katere nas loči le še nekaj korakov.
Od cerkvice se v nekaj korakih sprehodimo še na bližnji vrh, od tam pa lahko v nekaj minutah še do nemške cerkvice in koče Ludwig Walter-Haus.

Ob poti: Tor (1140m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch1 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch2 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch3 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch4 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch5 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch6 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch7 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch8 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch9 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch10 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch11 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch12 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch13 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch14 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch15 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch16 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch17 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch18 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch19 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch20 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch21 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch22 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch23 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch24 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch25 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch26 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch27 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch28 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch29 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch30 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch31 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch32 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch33 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch34 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch35 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch36 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch37 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch38 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch39 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch40 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch41 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch42 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch43 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch44 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch45 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch46 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch47 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch48 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch49 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch50 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch51 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch52 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch53 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch54 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch55 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch56 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch57 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch58 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch59 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch60 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch61 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch62 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch63 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch64 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch65 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch66 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch67 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch68 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch69 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch70 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch71 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch72 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch73 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch74 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch75 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch76 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch77 Bleiberg Kreuth (Wurzach) - dobrac_dobratsch78
Diskusija o izletu Bleiberg Kreuth (Wurzach) - Dobrač/Dobratsch ()