gorovja / Kamniško Savinjske AlpeLanež / Bukovnik - Lanež

Bukovnik - Lanež

Izhodišče: Bukovnik (1327 m)
Cilj: Lanež (1925 m)
Zahtevnost smučanja: zahtevno
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

a) Zapeljemo se v Luče (do sem iz Mozirja ali iz Kamnika čez prelaz Volovljek (Kranjski Rak)), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Logarski dolini. V vasi Solčava zapustimo glavno cesto proti Logarski dolini in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri Podolševe, prelaza Spodnje Sleme in Črne na Koroškem. V nadaljevanju cesta izgubi asfaltno prevleko, mi pa po nekaj kilometrih na križišču v Podolševi zavijemo desno proti Črni na Koroškem. Cesta, ki se v nadaljevanju v glavnem prečno vzpenja, pa nas čez čas pripelje do prelaza Spodnje Sleme. Tu zavijemo desno v smeri Koče na Grohatu in kmetije Bukovnik (kmetija Bukovnik se nahaja na nadmorski višini 1327 m in velja za najvišje ležečo kmetijo v Sloveniji) ter vzpon nadaljujemo po makadamski cesti, katera na nekaj 100 metrov višje pripelje do naslednjega križišča. Na omenjenem križišču se rahlo v levo odcepi za javni promet zaprta gozdna cesta, ki vodi proti Koči na Grohatu, naravnost pa se nadaljuje cesta proti prej omenjeni kmetiji. Parkiramo na primernem mestu v bližini križišča.
b) Zapeljemo se v Črno na Koroškem (do sem iz Raven na Koroškem ali iz Šoštanja preko prelaza Spodnje Sleme), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Lučam. Sprva še asfaltna cesta, višje postane makadamska in nas pripelje do križišča večih cest na prelazu Spodnje Sleme. Tu zavijemo levo v smeri Koče na Grohatu in kmetije Bukovnik (kmetija Bukovnik se nahaja na nadmorski višini 1327 m in velja za najvišje ležečo kmetijo v Sloveniji) ter vzpon nadaljujemo po makadamski cesti, katera na nekaj 100 metrov višje pripelje do naslednjega križišča. Na omenjenem križišču se rahlo v levo odcepi za javni promet zaprta gozdna cesta, ki vodi proti Koči na Grohatu, naravnost pa se nadaljuje cesta proti prej omenjeni kmetiji. Parkiramo na primernem mestu v bližini križišča.

Z izhodišča se usmerimo na zgornjo levo cesto (spodnja cesta vodi proti kmetiji Bukovnik), katera nas le nekaj 10 metrov naprej vodi preko rampe. Malo za rampo, ki preprečuje nadaljnjo vožnjo, pa prispemo do mesta, kjer nas markacije povedejo levo na markirano pešpot, katera se sprva nekoliko strmeje vzpne, nato pa se hitro položi. Pot v nadaljevanju se rahlo vzpenja proti jugu, pri tem pa preči večje število grap in kakšno bolj strmo pobočje. Na nekaj mestih so nam v pomoč leseni mostički, na enem delu pa celo jeklenica (nezahtevno). Po približno pol ure hoje stopimo iz gozda in pot nas pripelje na gozdno cesto, katera nas nato vodi čez planino Grohat. Od tu sledi le še nekaj korakov rahlega vzpona in pot, s katere se nam odpre lep pogled na severna pobočja Raduhe nas hitro pripelje do Koče na Grohatu.
Od koče nadaljujemo po markirani poti v smeri Raduhe. Pot nas najprej vodi čez pašnike do bližnjih pastirskih koč, kjer zavijemo levo. Od tu naprej se pot prične nekoliko strmeje vzpenjati, nato pa nas v nekaj minutah pripelje do označenega razpotja, kjer nadaljujemo levo v smeri poti čez Durce (desno plezalna pot na Raduho). Pot naprej nas pripelje na melišča pod Malo Raduho, katera v rahlem vzponu prečimo proti levi. Že kmalu pot zavije v desno ter se prične strmo vzpenjati po gruščnatem pobočju. Višje nam je v pomoč še nekaj jeklenic (prehod ni posebej zahteven), nato pa se pot položi in nas pripelje na sedlo Durce.
Z Durc se usmerimo levo v smeri Laneža (naravnost koča na Loki, desno Velika Raduha). Vzpon nadaljujemo po zložni poti, ki se nadaljuje proti severovzhodu. Po krajšem rahlem vzponu se pot nekoliko spusti, nato pa se začne vzpenjati proti vrhu Laneža, le tega pa dosežemo po nekaj minutah nadaljnje hoje.

Ob poti: Koča na Grohatu (1460m), Durce (1910m)
Bukovnik - lanez1 Bukovnik - lanez2 Bukovnik - lanez3 Bukovnik - lanez4 Bukovnik - lanez5 Bukovnik - lanez6 Bukovnik - lanez7 Bukovnik - lanez8 Bukovnik - lanez9 Bukovnik - lanez10 Bukovnik - lanez11 Bukovnik - lanez12 Bukovnik - lanez13 Bukovnik - lanez14 Bukovnik - lanez15 Bukovnik - lanez16 Bukovnik - lanez17 Bukovnik - lanez18 Bukovnik - lanez19 Bukovnik - lanez20 Bukovnik - lanez21 Bukovnik - lanez22 Bukovnik - lanez23 Bukovnik - lanez24 Bukovnik - lanez25 Bukovnik - lanez26 Bukovnik - lanez27 Bukovnik - lanez28 Bukovnik - lanez29 Bukovnik - lanez30
Diskusija o izletu Bukovnik - Lanež ()
hosti
22.11.2009
Lanež

Včeraj smo s prijatelji izkoristili lepo vreme in se namenili na Lanež.Do koče na Grohatu je pot kopna, naprej pa pomrznjen sneg in ledeno,zato smo se obrnili in se nižje raje sončili ter uživali v lepih rezgledih po okoliških hribih.Lanež pa pride na vrsto drugo leto. Lp, Nada