gorovja / VelebitPlaninski dom Zavižan / Gornja Klada - Planinski dom Zavižan

Gornja Klada - Planinski dom Zavižan

Izhodišče: Gornja Klada (370 m)
Cilj: Planinski dom Zavižan (1594 m)
Zemljevid:
Avtor: ibisibis

Vožnja z avtomobilom po jadranski magistralni cesti D8 od Reke mimo krajev Novi Vinodolski in Senj naprej približno 90 km, kar traja približno dve uri. Pri oznaki "Gornja Klada" zavijemo na stransko cesto, ki pripelje do omenjenega kraja. Parkiramo približno 300 m naprej od krajevne kapelice.

Po dobro označeni poti se polagoma vzpenjamo skozi gozd iglavcev. Na poti nam tabla pove, da smo vstopili v Naravni parki Sjeverni Velebit. Na nadmorski višini okrog 500 m se začnemo nekoliko bolj strmo vzpenjati. Pot nas vodi mimo vodnjakov, ki so jih domačini nekoč uporabljali kot vir pitne vode zase in za živino. Kmalu se nam odpre imeniten razgled proti kvarnerskim otokom Rab, Goli, Sv. Grgur, Cres in Lošinj, vidimo celo Istro s skoraj 1500 metrov visokim vrhom Učke. Na območju Bobrovače gremo mimo pastirske domačije. Kmalu zatem se pot za Zavižan odcepi levo navzgor. Gozd iglavcev med potjo postopoma prehaja v zelo senčen gozd listavcev. Po polurni hoji pridemo najprej do prvega nato pa takoj še do drugega dobro označenega odcepa planinske poti proti našemu cilju. Ciganišče je območje ob naši poti, kjer so nekoč živeli Romi. Potem ob poti ponovno opazimo značilne velebitske vodnjake. Po polurni hoji pridemo do sedla Križići, kjer imamo ob lepem vremenu zopet zelo lep razgled proti Kvarnerju. Od Križićev hitro prispemo do Planinskega doma Zavižan.

Ob poti: Babrovača (910m), Ciganišče (1220m), Vodnjaki (1260m), Križići (1538m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Gornja Klada - planinski_dom_zavizan1
Gornja Klada - planinski_dom_zavizan22
Gornja Klada - planinski_dom_zavizan23
Gornja Klada - planinski_dom_zavizan24
Diskusija o izletu Gornja Klada - Planinski dom Zavižan ()