gorovja / Polhograjsko hribovje in LjubljanaBrunarica Osovnik / Gosteče - Brunarica Osovnik

Gosteče - Brunarica Osovnik (čez Vidmovec)

Izhodišče: Gosteče (350 m)
Cilj: Brunarica Osovnik (777 m)
Ime poti: čez Vidmovec
Zemljevid: Ljubljana - okolica 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze

a) Najprej se zapeljemo v Medvode, nato pa pri trgovini Špar zapustimo glavno cesto in nadaljujemo proti železniški postaji in naselju Sora. V Sori se najprej v levo odcepi cesta proti Katarini, malo naprej pa še proti Osolniku. V obeh primerih nadaljujemo naravnost ter se zapeljemo do naselja Gosteče, kjer zavijemo levo proti podjetju Avto Lušina, mi pa se zapeljemo še dobrih 100 m naprej do Darja bara, kjer na koncu parkirišča parkiramo.
b) Iz Kranja se peljemo proti Škofji Loki, z obrobja Škofje Loke pa nato sledimo oznakam za Gorenjo vas. Pred predorom Sten pa iz krožišča zapeljemo na izvoz v smeri naselja Sora. V nadaljevanju se peljemo skozi naselji Hosta in Pungert, do naselja Gosteče, kjer zavijemo desno proti podjetju Avto Lušina, mi pa se zapeljemo še dobrih 100 m naprej do Darja bara, kjer na koncu parkirišča parkiramo.
c) Iz Poljanske doline se peljemo proti Škofji Loki in nato po obvoznici in skozi predor Sten. Za predorom zavijemo desno ter sledimo oznakam za naselje Sora. V nadaljevanju se peljemo skozi naselji Hosta in Pungert, do naselja Gosteče, kjer zavijemo desno proti podjetju Avto Lušina, mi pa se zapeljemo še dobrih 100 m naprej do Darja bara, kjer na koncu parkirišča parkiramo.

Na koncu parkirišča nadaljujemo levo čez mostiček, nato po desni strani kozolca in naprej na uhojeno stezico, ki gre v gozd. Skozi gozd se sprva strmo vzpnemo, nato pa se pot nekoliko položi ter se nadaljuje po in ob grebenu. Višje se steza razcepi na položno in strmo, se malo naprej sekata, na grebenu Močerada pa se ponovno združita.
v nadaljevanju zmerno strma pot nato z grebena Močerada preide na greben Vidmovca, kjer nas tudi pripelje iz gozda. Tu po desni strani, po kolovozu obidemo bližnjo hišo, ko pa stopimo na cesto, ji sledimo v desno. Nekaj minut hodimo po cesti, nato pa gremo levo na pešpot, ki le malo naprej prečka še nekoliko širšo cesto.
Ko stopimo na širšo cesto nadaljujemo levo (naravnost po pešpoti vrh Osolnika), nato pa po nekaj minutah prispemo do križišča, kjer se priključimo markirani poti iz Sore.
Iz križišča se pri znamenju v desno odcepi markirana pot na Osolnik, mi pa nadaljujemo desno, po cesti v smeri brunarice Osovnik. Kmalu za križiščem stopimo iz gozda in nekaj časa nadaljujemo ob lepih razgledih in brez večjih sprememb višine. Za prečenjem krajšega pasu gozda se vzpnemo na manjši preval, kjer se nahaja nekaj hiš.
Nadaljujemo naravnost navzdol (desno vrh Osolnika), nato pa gremo na prvem križišču levo do bližnje brunarice Osovnik, do katere nas loči le še nekaj 10 korakov hoje.

Ob poti: Močerad (592m), Vidmovec (681m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Osolnik
Gosteče - brunarica_osovnik1 Gosteče - brunarica_osovnik2 Gosteče - brunarica_osovnik3 Gosteče - brunarica_osovnik4 Gosteče - brunarica_osovnik5 Gosteče - brunarica_osovnik6 Gosteče - brunarica_osovnik7 Gosteče - brunarica_osovnik8 Gosteče - brunarica_osovnik9 Gosteče - brunarica_osovnik10 Gosteče - brunarica_osovnik11 Gosteče - brunarica_osovnik12 Gosteče - brunarica_osovnik13 Gosteče - brunarica_osovnik14 Gosteče - brunarica_osovnik15 Gosteče - brunarica_osovnik16 Gosteče - brunarica_osovnik17 Gosteče - brunarica_osovnik18 Gosteče - brunarica_osovnik19 Gosteče - brunarica_osovnik20 Gosteče - brunarica_osovnik21 Gosteče - brunarica_osovnik22 Gosteče - brunarica_osovnik23 Gosteče - brunarica_osovnik24 Gosteče - brunarica_osovnik25 Gosteče - brunarica_osovnik26 Gosteče - brunarica_osovnik27 Gosteče - brunarica_osovnik28 Gosteče - brunarica_osovnik29 Gosteče - brunarica_osovnik30 Gosteče - brunarica_osovnik31 Gosteče - brunarica_osovnik32 Gosteče - brunarica_osovnik33 Gosteče - brunarica_osovnik34
Diskusija o izletu Gosteče - Brunarica Osovnik (čez Vidmovec)