Kako se imenuje plezalna pot, ki vodi na Krn?

Pot Silva Korena

Pot Lojzeta Rekarja

Hanzova pot

Kopiščarjeva pot

Kopinškova pot

Kremžarjeva pot

gorovja / Julijske AlpeMala Martuljška Ponca / Gozd Martuljek - Mala Martuljška Ponca

Gozd Martuljek - Mala Martuljška Ponca

Izhodišče: Gozd Martuljek (750 m)
Cilj: Mala Martuljška Ponca (2501 m)
Zahtevnost: zelo zahtevno brezpotje
Zemljevid: Kranjska Gora 1:30.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, cepin
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze
Avtor: matic4

Iz Mojstrane se peljemo proti Kranjski Gori ali obratno, a le do vasi Gozd-Martuljek, kjer parkiramo na parkirišču v bližini mostu čez reko Savo Dolinko (parkirišče se nahaja za mostom, oziroma pred, če prihajamo iz Kranjske Gore).

S parkirišča nadaljujemo ob glavni cesti proti Kranjski Gori, a le do mesta, kjer se v levo odcepi kolesarska cesta (ob začetku kolesarske poti so tudi planinske oznake, ki nas prav tako usmerijo na omenjeno cesto). Kolesarski cesti sledimo do prvega križišča, kjer nadaljujemo naravnost na makadamsko cesto (kolesarska cesta zavije desno), ki pa nas hitro pripelje na naslednje križišče
Nadaljujemo desno in za promet zaprti cesti sledimo do table TNP. Naprej se pot razcepi na dva dela. Nadaljujemo naravnost navzgor po strmem kolovozu, ki se vzpenja po desni strani Martuljške soteske. Kolovoz, ki se večinoma vzpenja skozi gozd nas po 15 minutah pripelje na lepo razgledno točko, kjer se nam odpre pogled v dolino. Pot gre nato ponovno v gozd in se še naprej vzpenja. Nekoliko naprej se nam z leve priključi pot od slapu, še nekoliko naprej pa se desno odcepi pot k bivaku pod Špikom. Mi nadaljujemo v smeri Ingotove koče. Pot naprej nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo naravnost, pot levo pelje do Ingotove koče do katere sta dve minuti hoje.
Pot naprej se sprva zložno vzpenja a le nekaj časa. Pot nato preči studenček in se na drugi strani strmo vzpne. Strmina začne popuščati pot pa nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo rahlo desno v smeri bivaka Za Akom (levo Zgornji slap 10 minut). Pot naprej se še nekaj časa strmo vzpenja, nato pa nas pot pripelje do zahtevnejšega dela. Najprej s pomočjo jeklenice prečimo strmo travnato pobočje, nato pa še vedno s pomočjo varoval prehodimo izpostavljeno poličko (pazi glavo, rahlo previsna skala nad nami). Še naprej varovana pot (varovala so tu predvsem zaradi vlažnega terena), pa se nato začne strmeje vzpenjati in nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do najtežjega dela. S pomočjo umetnih stopov in jeklenice prečimo gladko in vlažno skalno ploščo, nato pa še prečimo krajšo zelo strmo steno, ki je tudi dobro varovana (zaradi vlažnega pobočja je potrebna velika previdnost). Strmina pobočij nato popusti in še naprej vlažna pot nas po krajšem vzponu pripelje ob rob mogočnih prodišč. Kmalu nas markacija na skali usmeri na omenjena prodišča, desno navzgor pa vodi pot proti bivaku Za Akom, do katerega je sicer le še nekaj minut strmega vzpona.
Ko pridemo na prodišča nadaljujemo desno kamor nas usmerijo tudi številni možici. V nadaljevanju ko hodimo po široki strugi hudournika, se držimo desne strani hudournika. Tu se nam tudi odprejo lepi pogledi na severna ostenja Martuljških gora kjer izstopa Široka Peč. Pod Široko Pečjo lahko tudi že vidimo orientacijsko točko Pri treh macesnih. S prodišč nato nadaljujemo rahlo levo in se za kratek čas vzpnemo po stezi skozi ruševje. Steza nas pripelje ob nekoliko strmejšo strugo hudournika ob kateri se nato vzpenjamo. Pot nas tu vodi ob desni strani struge po neizrazitem grebenčku mimo redkih macesnov navzgor. Sledi prečenje manjšega potočka in nato vzpon po melišču, ki nas pripelje na strmejša skalnata pobočja. Od tu nadaljujemo rahlo v desno ter po gladkih skalnih ploščah na katerih je precej peska ponovno prečimo omenjen potoček. Pobočje je tu dokaj strmo in zaradi peska na skalnih ploščah je potrebna precejšna previdnost. Sledi še kratek vzpon po zelo krušljivem strmem pobočju, ki je tudi nevarno za zdrs, nato pa nas pot pripelje do razgledne točke Pri treh macesnih.
Od tu nadaljujemo po delno travnatem grebenčku proti jugu, kjer vidimo značilen balvan. Pred balvanom zavijemo desno, sledi vzpenjanje proti desni pod melišči Oltarja in Velike Martuljške Ponce. Pod vznožjem Oltarja se povzpnemo čez skalni prag. Sledi vzpon po melišču in prekoračenje žleba, ki pada izpod Velike Martuljške Ponce. Naposled dosežemo skalno reber v vznožju že omenjene Ponce. Tu preplezamo nekaj lahkih mest, nato pa se spustimo v grapo, ki pada s škrbine med Malo in Veliko Ponco. Grapa, ki ima sprva naklon do 30 stopinj, se nato položi, v vrhnjem delu tik pred škrbino pa je naklon do 45 stopinj. S škrbine plezamo desno po grebenu na vrh. Skala je krušljiva. Na vrhu je vpisna knjiga. Prostora na vrhu je malo.
časi: Gozd Martuljek - Za Akom 2 uri, za Akom - Trije macesni 1h 30 min, Trije macesni - vrh 3 ure.

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Veliki Oltar
Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca1 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca2 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca3 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca4 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca5 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca6 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca7 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca8 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca9 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca10 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca11 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca12 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca13 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca14 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca15 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca16 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca17 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca18 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca19 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca20 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca21 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca22 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca23 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca24 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca25 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca26 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca27 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca28 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca29 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca30 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca31 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca32 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca33 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca34 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca35 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca36 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca37 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca38 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca39 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca40 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca41 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca42 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca43 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca44 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca45 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca46 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca47 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca48 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca49 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca50 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca51 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca52 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca53 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca54 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca55 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca56 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca57 Gozd Martuljek - mala_martuljska_ponca58
Diskusija o izletu Gozd Martuljek - Mala Martuljška Ponca ()
28.7.2012
Danes prehodil tole opisano pot, dereze, cepin ni potreben.
Pozabil dopisat, obstaja še ena pot, ki je lažja, vsaj krušljivosti, gre pa menda iz bivaka pod Špikom.
AnzeKozjek
16.9.2013
Lep pozdrav!

Nameravam v kratkem opraviti to turo in me zanima, ali je potrebno s sabo imeti vrv, ker sem slišal od kolega, da je nad sedlom desno zgoraj treba preplezati en bolj strm del... Bi bilo to potrebno? Hvala za odgovor! Lp
lynx
16.9.2013
Sam si boš pri vzponu z vrvjo težko pomagal in trenutno naj te bolj skrbita sneg in led. Težji odsek je čisto kratek (I) in vajenemu strmega poplezavanja ne bi smel povzročati težav. A ti spadaš v to kategorijo, pa ne morem vedeti, a če bi moral sklepati iz naloženih slik, potem nimaš kaj iskati na MMP. Meni se je zdel težavnejši pristop do Treh macesnov, a morda nismo zadeli idealnega vstopa.
JusAvgustin
17.9.2013
mislim, da si MMP v kopnih razmerah letos zamudil
jedriličar
Poglej si moje slike na hribi.net
Tam maš opisano pot čez kotle, pa na sliki 13 ti je del koji treba poplezati ...
Pa tudi na vrhu tega dela (desno od lika u žutoj majici) je zabit en klin ki se lahko izkoristi za absajl če je sklisko za sestop (klin se lahko najde, je takoj na izstopu iz plezalnega dela stene). Pa lp in varno ....
AnzeKozjek
17.9.2013
lynx, ni ti treba sklepati iz slik, ker to so vtisi doživetij, ki sva jih naredila z mojo punco... imam kolega s katerim se lotim veliko zahtevnejših tur... mogoče ne glih alpinističnih... poleg tega nisem od včeraj in vem, da meni samemu nebi prišla prav vrv, varovala bi se pač s kolegom če je kje tak malo težji del.... Hvala vseeno! Lp
Hvala jedriličar! nasmeh
andrejp
20.10.2014
tole je pa res veliko šodra...ampak tako lepo. Včeraj seveda fantastičen dan, pod macesni sva gor ,,užgala,, svojo špuro po desni strani(nazaj po predvideni normalki po levi). Najtežje se nama je zdelo še prečenje dveh grap, kjer je izredno trd šodr in je težko narediti stopo. Tik pod sedlom še nekaj plezanja ob snegu, potem pa do vrha v sončku. Včeraj sama na vrhu, so bili pa vsi okoliški vrhovi obiskani. Super.