Hotavlje - Ermanovec (čez Slajko)

Izhodišče: Hotavlje (420 m)
Cilj: Ermanovec (1026 m)
Ime poti: čez Slajko
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

a) Iz Železnikov, Kranja ali Medvod se zapeljemo v Škofjo Loko, od tam pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Gorenje vasi v Poljanski dolini in Žirem. Za Gorenjo vasjo, v naselju Hotavlje, pa v križišču za Gostilno Lipan zapustimo glavno cesto proti Žirem in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. V nadaljevanju se peljemo po nekoliko ožji cesti, mi pa se po njej peljemo nekaj 100 metrov, oz. do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti cerkvi sv. Lovrenca in pešpoti proti Ermanovcu. Nadaljujemo v omenjeni smeri, kjer po nekaj metrih preko mostu prečimo Kopačnico. Za mostom zavijemo levo ter parkiramo na primernem mestu ob cerkvi.
b) Iz Horjula ali Polhovega Gradca se zapeljemo v Lučine, od tam pa se spustimo v Gorenjo vas. V Gorenji vasi nadaljujemo levo proti Žirem, nato pa v Hotavljah v križišču za Gostilno Lipan nadaljujemo desno v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. V nadaljevanju se peljemo po nekoliko ožji cesti, mi pa se po njej peljemo nekaj 100 metrov, oz. do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti cerkvi sv. Lovrenca in pešpoti proti Ermanovcu. Nadaljujemo v omenjeni smeri, kjer po nekaj metrih preko mostu prečimo Kopačnico. Za mostom zavijemo levo ter parkiramo na primernem mestu ob cerkvi.
c) Z Vrhnike, Logatca ali Spodnje Idrije se zapeljemo v Žiri, od tam pa z vožnjo nadaljujemo proti Gorenji vasi in Škofji Loki, mi pa se po glavni cesti peljemo le do kraja Hotavlje, kjer zavijemo levo v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. V nadaljevanju se peljemo po nekoliko ožji cesti, mi pa se po njej peljemo nekaj 100 metrov, oz. do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti cerkvi sv. Lovrenca in pešpoti proti Ermanovcu. Nadaljujemo v omenjeni smeri, kjer po nekaj metrih preko mostu prečimo Kopačnico. Za mostom zavijemo levo ter parkiramo na primernem mestu ob cerkvi.
d) Najprej se zapeljemo v Cerkno, od tam pa z vožnjo nadaljujemo preko prevala Kladje (Podlanišče) proti Sovodnju. Iz Sovodnja z vožnjo nadaljujemo ob potoku Hobovščica, nato pa v nekoliko večjem križišču nadaljujemo levo v smeri Gorenje vasi (desno Žiri). Po glavni cesti proti Škofji Loki se peljemo do kraja Hotavlje, kjer zavijemo levo v smeri smučišča Cerkno in vasi Leskovica. V nadaljevanju se peljemo po nekoliko ožji cesti, mi pa se po njej peljemo nekaj 100 metrov, oz. do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti cerkvi sv. Lovrenca in pešpoti proti Ermanovcu. Nadaljujemo v omenjeni smeri, kjer po nekaj metrih preko mostu prečimo Kopačnico. Za mostom zavijemo levo ter parkiramo na primernem mestu ob cerkvi.

Od cerkvice nadaljujemo po levi strani potoka (desni breg) navzgor do mostu. Naprej pa se usmerimo na strmo cesto, ki se vzpenja še naprej po levi strani potoka. Cesta nas po desetih minutah hoje pripelje na križišče, kjer se usmerimo na desno cesto in ji sledimo do večjega travnika na levi strani. Tu se peš pot odcepi levo po travniku navzgor. Sprva se vzpenjamo po travniku naravnost navzgor, nato pa nas stezica pripelje v gozd. Po nekaj minutah hoje po gozdu pridemo na cesto, katero pa samo prečimo. Naprej se stezica nekoliko bolj vzpne in nas pripelje v travnato dolinico, ki jo obdaja gozd. Pot se za tem umika nekoliko desno in nas pripelje na širok poraščen greben. Sledimo mu le nekaj minut, nato pa nas stezica ponovno pripelje v dolinico, ki je sedaj poraščena. Pot naprej preči pobočja proti levi in nas pripelje iz gozda na kolovoz. Kolovoz samo prečimo in se povzpnemo po travniku navzgor. Pot čez travnik nas hitro pripelje na asfaltirano cesto, ki pelje proti Domu na Slajki. Usmerimo se desno navzgor in cesti sledimo do Doma na Slajki.
Naprej se usmerimo desno v smeri Ermanovca. Cesta se po nekaj metrih spremeni v kolovoz, le ta pa se usmeri levo. Kolovoz preči travnik sprva v rahlem spustu, nato pa se začne vzpenjati vse do gozda. Krajši pas gozda hitro prečimo in pot nas pripelje do mesta, kjer se desno odcepi neoznačena pot na vrh Špika. Mi nadaljujemo naravnost po kolovozu navzdol do mesta, kjer se le ta priključi cesti iz Hotavelj. Naprej nadaljujemo desno po cesti, ki nas po 15 minutah pripelje do vasi Stara Oselica, kjer se priključimo asfaltirani cesti iz Trebije.
Ponovno nadaljujemo desno in se rahlo vzpenjamo delno skozi vas in travnike, delno pa skozi gozd. Cesta nas nato pripelje do križišče pri kapelici, ob kateri se nahaja večji zvon.
Tu nadaljujemo levo na zložen kolovoz v smeri vrha Ermanovca (desno Koča na Ermanovcu 5 minut), kateri nas naprej vodi čez razgledno pobočje. Kolovoz se nato prečno vzpne čez travnato senožet in nas po nekaj minutah pripelje na drugo stran senožeti, kjer le ta zavije ostro v levo in se strmo vzpne ob robu gozda. Tej poti, ki nas vodi ob robu gozda, nato sledimo vse do vrha Ermanovca.

Ob poti: Dom na Slajki (789m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Koča na Ermanovcu
Hotavlje - ermanovec23
Hotavlje - ermanovec24
Hotavlje - ermanovec25
Diskusija o izletu Hotavlje - Ermanovec (čez Slajko)