Iška - Krim

Izhodišče: Iška (337 m)
Cilj: Krim (1107 m)
Zemljevid: Ljubljana - okolica 1:50.000

Z južne ljubljanske obvoznice se usmerimo na izvoz za industrijsko cono Rudnik, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Iga. V glavnem krožišču na Igu nadaljujemo "desno" (smer Iški Vintgar in Iška vas), mi pa nato nadaljujemo po glavni cesti proti Iškemu Vintgarju. Takoj za Iško vasjo bomo prišli v vas Iška, kjer tik pred križiščem, kjer se ostro v desno odcepi cesta proti Gornjemu Igu in Rakitni, parkiramo na parkirišču ob cesti.

V križišču ob neposredni bližini izhodišča nadaljujemo naravnost v smeri pešpoti na Krim. Sprva hodimo po asfaltni cesti proti Iškemu Vintgarju, nato pa nas markacije usmerijo desno na kolovoz, ki po desni strani obide tamkajšnjo stanovanjsko hišo. Takoj za hišo pot zavije rahlo levo ter se prične prečno vzpenjati skozi gozd. Naprej se kar nekaj časa prečno vzpenjamo, nato pa pri križu pot zavije nekoliko desno, kjer nas po nekaj minutah pripelje ob rob gozda. Tu pot zavije levo ter se še naprej nadaljuje skozi gozd. Le malo naprej obidemo samotno kočo, za katero stopimo na makadamsko cesto.
Tu se nam z leve priključi "zahtevna" pot iz Iškega Vintgarja, mi pa nadaljujemo po cesti, kateri v naslednjih nekaj zaporednih križiščih sledimo v smeri Krima.
Pri jami Velika Pasica zapustimo asfalt ter pot na Krim nadaljujemo sprva po makadamski cesti ter višje kolovozu. Kolovoz nekoliko višje (pri daljnovodu) preči širšo makadamsko cesto, za katero se prične nekoliko strmeje vzpenjati. Po nekaj minutah zmernega vzpona prispemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo "naravnost" v smeri Krima (levo Iški Vintgar - običajna pot, desno Strahomer).
Pot naprej se prične dokaj strmo vzpenjati po deloma kamnitem kolovozu, mi pa po njem hodimo vse do prihoda na cesto, ki vodi na Krim. Tu prečimo cesto ter se mimo križa in vojaških objektov v manj kot 5 minutah povzpnemo do planinskega doma na Krimu.

Ob poti: Gornji Ig (636m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Iška - krim1
Iška - krim35
Iška - krim36
Iška - krim37
Diskusija o izletu Iška - Krim ()
ZoranPeternelj
12.8.2014
zelo všečen vzpon...vedno znova me preseneti kondicijska zahtevnost zadnjih 30 min pred vrhom nasmeh..brez popuščanja...rad grem na Krim..priporočam...
Mikens
23.6.2019
POMEMBNO!
Vse pohodnike naprošam, naj imajo pse na vrvici! (območje medveda.)