gorovja / KaravankeKozjek / Jesenice (Straža) - Kozjek

Jesenice (Straža) - Kozjek

Izhodišče: Jesenice (Straža) (560 m)
Cilj: Kozjek (766 m)
Zahtevnost smučanja: delno zahtevno
Zemljevid: Karavanke - osrednji del 1 : 50.000
Avtor: heinz

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lipce, kjer se zapeljemo desno proti Jesenicam. V naselju Slovenski Javornik, v križišču s semaforjem zavijemo levo proti centru mesta. V drugem semaforiziranem križišču (pri gimnaziji) zapeljemo desno, nazaj, na Tomšičevo cesto, mimo osnovne šole na levi. Vozimo še nadaljnja 2,5 km do konca Tomšičeve ulice, oz. do mesta, kjer se ob železniški progi nahaja zadnja avtobusna postaja pod klancem. Tu je veliko parkirišče, oz. naše izhodišče.

S parkirišča se usmerimo po asfaltni cesti v klanec, kjer tik pod vrhom na levi opazimo stezo, na katero stopimo, ter po njej zavijemo v levo mimo vrtov na naši levi. Že takoj pridemo v bližino stanovanjskih zgradb na levi, kjer prečkamo krajši kolovoz (vodi do bližnjega vodnega zbiralnika na desni). Steza se zdaj nekoliko vzpne proti daljnovodu katerega hitro dosežemo. Tu zavijemo desno v klanec proti vzhodu po gruščnati poti. Kmalu dosežemo drug daljnovod, kjer pot zavije levo v krajši gozdič (v letnem času naletimo na žično ograjo), za katerim stopimo na (lovsko) stezo vzhod-zahod. Zavijemo levo (zahodno) čez pašnik, proti koncu katerega, na levi opazimo manjšo klopco, mi pa tu, na razpotju nadaljujemo desno, strmeje v klanec. Kmalu strmina popusti, pot pa zavije levo proti izpostavljeni skalnati "babi", kjer si lahko privoščimo razgled.
Nadaljujemo v listnat gozd (smer zahod), kjer se pot, ki preči južno pobočje Kozjeka, najprej malce spusti, zatem pa nas pripelje na gozdno izravnavo. Tu obrnemo ostro desno, na greben, kjer pa tudi kaj hitro naletimo na stezo. Po njej se v smeri vzhod, v nekaj minutah vzpnemo še do vršne točke poraslega grebena, kjer se nam odpre razgled na Slovenski Javornik, Lipce, Blejsko Dobravo, Mežaklo, Jelovico z Ratitovcem in Ljubljansko kotlino.

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Jelenkamen
Jesenice (Straža) - kozjek1 Jesenice (Straža) - kozjek2 Jesenice (Straža) - kozjek3 Jesenice (Straža) - kozjek4 Jesenice (Straža) - kozjek5 Jesenice (Straža) - kozjek6 Jesenice (Straža) - kozjek7 Jesenice (Straža) - kozjek8 Jesenice (Straža) - kozjek9 Jesenice (Straža) - kozjek10 Jesenice (Straža) - kozjek11 Jesenice (Straža) - kozjek12 Jesenice (Straža) - kozjek13 Jesenice (Straža) - kozjek14 Jesenice (Straža) - kozjek15 Jesenice (Straža) - kozjek16
Diskusija o izletu Jesenice (Straža) - Kozjek ()
heinz
16.6.2014
Klopce na sl. 6 ni več, pot je v sp. delu precej zaraščena.