gorovja / Goriško, Notranjsko in Snežniško hribovjeJavornik nad Črnim Vrhom / Kampelc - Javornik nad Črnim Vrhom

Kampelc - Javornik nad Črnim Vrhom

Izhodišče: Kampelc (850 m)
Cilj: Javornik nad Črnim Vrhom (1240 m)
Zahtevnost smučanja: nezahtevno
Zemljevid: Nanos 1:50.000

S ceste Logatec - Idrija se pri kraju Godovič usmerimo na cesto v smeri Črnega vrha in Ajdovščine. Za Črnim vrhom se cesta začne vzpenjati v nekaj serpentinah, nato pa se nekoliko zravna. Na tem manj ovinkastem delu bomo na levi strani ceste opazili rdeče planinske table za smer Javornik in Čelkov vrh (izhodišče se nahaja pri oznaki ceste cca 4,5km). Parkiramo na enem od parkirišč ob cesti.
Do izhodišča lahko pridemo tudi iz Vipavske doline prek Cola.

Markirana peš pot nas takoj povede v gozd, kjer se najprej prečno vzpne, nato pa se vzpon nadaljuje po manjši, mestoma bolj zaraščeni dolinici. Višje pot zavije v levo in nas po krajšem vzponu pripelje do gozdne ceste, po kateri nadaljujemo vzpon. Cesta nato preide iz gozda, mi pa pred seboj zagledamo Čelkov vrh. Sledi kratek spust do mesta, kjer nas markacije usmerijo desno na širok kolovoz, po katerem se vzpnemo do nekaj hiš.
Za hišami gre pot v gozd, kjer se nekoliko strmeje vzpne in se višje priključi cesti, katero smo pred kratkim zapustil. Vzpon nadaljujemo mimo rampe do dobro označenega razpotja, kjer se v levo odcepi markirana pot na Čelkov vrh. Mi nadaljujemo naravnost po cesti, ki se pri samotni bajti spremeni v širok kolovoz. Kolovoz gre takoj v gozd in se začne zmerno spuščati. Po približno 10 minutah spusta stopimo iz gozda na prostrana travnata pobočja, čez katera se sprehodimo do planinskih tabel, ki jih vidimo že od daleč (v megli bomo table težje našli).
Tu, kjer se nam z leve strani priključi pot s Črnega vrha, nadaljujemo po markirani poti v smeri Javornika. Naprej se vzpenjamo skozi gozd, nato pa pot preči večjo, deloma razgledno jaso in se nadaljuje z nekaj krajšimi vzponi in spusti. Pot, ki se kmalu vrne v gozd, nas višje s severnih pripelje na južna pobočja. Tu pot zavije nekoliko proti levi in se nadaljuje po kolovozu, ki nas vodi čez številna travnata pobočja. Čez čas pridemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo levo navzgor v smeri Javornika (naravnost Pirnatova koča) po vse bolj strmi poti. Tej poti, ki v zadnjem delu poteka skozi gozd sledimo do vrha Javornika na katerem stoji razgledni stolp.
Z vrha se lahko v 5 minutah spustimo do planinskega doma.

Kampelc - javornik_nad_crnim_vrhom1
Kampelc - javornik_nad_crnim_vrhom29
Kampelc - javornik_nad_crnim_vrhom30
Kampelc - javornik_nad_crnim_vrhom31
Diskusija o izletu Kampelc - Javornik nad Črnim Vrhom ()