gorovja / Julijske AlpeSlemenova špica / Koča pri izviru Soče - Slemenova špica

Koča pri izviru Soče - Slemenova špica

Izhodišče: Koča pri izviru Soče (886 m)
Cilj: Slemenova špica (1911 m)
Zemljevid: TNP 1:50.000

Iz Kranjske Gore, se preko prelaza Vršič peljemo proti Bovcu ali obratno, cesti pa sledimo do 49. serpentine Ruske oz. vršiške ceste. Tu zavijemo na stransko cesto, po kateri po približno 1 km nadaljnje vožnje, prispemo do parkirišča ob Koči pri izviru Soče.

S parkirišča se vrnemo po cesti kakih 50 m nazaj, nato pa nadaljujemo v smeri pešpoti na Vršič. Pot se začne ob manjši kamniti ogradi, nato pa nas mimo manjše koče povede v gozd. Skozi gozd se kratek čas zložno vzpenjamo, nato pa nas markacije povedejo na drugo stran potoka Limarica. Naprej se postopoma pričnemo strmeje vzpenjati po levem bregu Limarice, nam pa se s poti, ki poteka pod strmimi ostenji Maklenove peči, pričnejo odpirati lepi razgledi na Bavški Grintavec in greben Pelcev. Višje pot preide v gozd, skozi katerega se nato kar nekaj časa vzpenja. Skozi gozd se vzpenjamo po stari mulatjeri, katero pa višje zapustimo, saj nas oznaka za Vršič usmeri levo na z listjem prekrito pešpot, katera pa se že kmalu priključi stari makadamski cesti.
Cesti sledimo v desno, nato pa jo po nekaj minutah vzpona zapustimo, saj nas nekoliko slabše vidne markacije usmerijo levo. Višje se ponovno priključimo cesti, le ta pa nas iz gozda pripelje na vse bolj razgledna pobočja. Ob pogledu na okoliške vrhove, se sprehodimo do spominskega obeležja, mi pa le nekaj metrov za obeležjem zapustimo cesto in pot nadaljujemo levo preko hudourniškega grabna. Tej poti, ki se v nadaljevanju prečno vzpenja čez občasno tudi nekoliko bolj strma pobočja, nato sledimo vse do prihoda na asfaltirano cesto.
Ko dosežemo Rusko cesto, se po njej v dobrih 10 minutah povzpnemo do prelaza Vršič.
Nekaj 10 korakov pred prelazom se v desno odcepi za javni promet zaprta cesta, ki vodi proti Tičarjevemu in Poštarskemu domu, mi pa nadaljujemo do rdečih planinskih smernih tabel, ki se nahajajo neposredno ob prelazu.
S prelaza nadaljujemo v smeri Slemenove špice, Male Mojstrovke po zelo zahtevni poti in doline Tamar (levo Mala Mojstrovka - običajna pot) po poti, ki se prične prečno vzpenjati proti desni. Med vzponom, ki poteka po pobočjih Šitne glave prečimo nekaj manjših melišč in hudournikov nato pa se nam z desne priključi še pot od Erjavčeve koče na Vršiču.
Tu nadaljujemo naravnost ter se mimo nekaj metrov oddaljenega razgledišča v nekaj minutah povzpnemo na preval Vratca (1799 m), kjer je naslednje označeno razpotje.
Levo se nadaljuje zavarovana plezalna pot na Malo Mojstrovko ter neoznačena pot proti Slemenu, v desno se odcepi neoznačena vendar dobro uhojena pot proti Prednjemu Robičju, v smeri naravnost pa se nadaljuje običajna pot proti Slemenu in Slemenovi špici.
Sledi kratek del poti, kjer prečimo pobočja pod Prednjim Robičjem, nato pa se pot postopoma prične spuščati proti pobočjem nad dolino Male Pišnice. Ko dosežemo omenjena pobočja pot zavije levo, nato pa se nadaljuje z nekaj krajšimi vzponi in spusti. V kopnem nezahtevna pot nas nekoliko naprej pripelje do razpotja, kjer se nam z desne priključi markirana pot iz Tamarja skozi Grlo ter še neoznačena pot skozi Malo Pišnico.
Nadaljujemo v smeri Slemenove špice, po poti, ki še naprej preči pobočja visoko nad Malo Pišnico. Ob lepih pogledih, ki sežejo vse do bližnje Italije in Avstrije pa kmalu prispemo na pobočja Slemenove špice, kjer se pobočje, ne pa tudi pot položi. Sledi kratek vzpon, nato pa prispemo na slabše označeno razpotje, kjer nadaljujemo rahlo desno (naravnost vodi pot proti Tamarju - pot mimo Črnih vod (tudi, če nadaljujemo naravnost je še vedno možno proti na Slemenovo špico)). Po nekaj minutah nadaljnjega vzpona se pot povsem položi, mi pa pred seboj zagledamo manjša jezerca ter vsem znan pogled proti Jalovcu. Jezerca obidemo po desni strani, oz. kjer pač želimo, nato pa se mimo vpisne skrinjice v nekaj minutah povzpnemo na razgleden in prepaden vrh Slemenove špice.

Ob poti: Prelaz Vršič (1611m), Vratca (1799m)
Koča pri izviru Soče - slemenova_spica1
Koča pri izviru Soče - slemenova_spica92
Koča pri izviru Soče - slemenova_spica93
Koča pri izviru Soče - slemenova_spica94
Diskusija o izletu Koča pri izviru Soče - Slemenova špica ()