gorovja / Julijske AlpeVršič vrh / Koča pri izviru Soče - Vršič vrh

Koča pri izviru Soče - Vršič vrh

Izhodišče: Koča pri izviru Soče (886 m)
Cilj: Vršič vrh (1737 m)
Zemljevid: TNP 1:50.000

Iz Kranjske Gore, se preko prelaza Vršič peljemo proti Bovcu ali obratno, cesti pa sledimo do 49. serpentine Ruske oz. vršiške ceste. Tu zavijemo na stransko cesto, po kateri po približno 1 km nadaljnje vožnje, prispemo do parkirišča ob Koči pri izviru Soče.

S parkirišča se vrnemo po cesti kakih 50 m nazaj, nato pa nadaljujemo v smeri pešpoti na Vršič. Pot se začne ob manjši kamniti ogradi, nato pa nas mimo manjše koče povede v gozd. Skozi gozd se kratek čas zložno vzpenjamo, nato pa nas markacije povedejo na drugo stran potoka Limarica. Naprej se postopoma pričnemo strmeje vzpenjati po levem bregu Limarice, nam pa se s poti, ki poteka pod strmimi ostenji Maklenove peči, pričnejo odpirati lepi razgledi na Bavški Grintavec in greben Pelcev. Višje pot preide v gozd, skozi katerega se nato kar nekaj časa vzpenja. Skozi gozd se vzpenjamo po stari mulatjeri, katero pa višje zapustimo, saj nas oznaka za Vršič usmeri levo na z listjem prekrito pešpot, katera pa se že kmalu priključi stari makadamski cesti.
Cesti sledimo v desno, nato pa jo po nekaj minutah vzpona zapustimo, saj nas nekoliko slabše vidne markacije usmerijo levo. Višje se ponovno priključimo cesti, le ta pa nas iz gozda pripelje na vse bolj razgledna pobočja. Ob pogledu na okoliške vrhove, se sprehodimo do spominskega obeležja, mi pa le nekaj metrov za obeležjem zapustimo cesto in pot nadaljujemo levo preko hudourniškega grabna. Tej poti, ki se v nadaljevanju prečno vzpenja čez občasno tudi nekoliko bolj strma pobočja, nato sledimo vse do prihoda na asfaltirano cesto.
Ko dosežemo Rusko cesto, se po njej v dobrih 10 minutah povzpnemo skoraj do prelaza Vršič, tam pa tik pred začetkom parkirišča nadaljujemo desno proti bližnjemu Tičarjevemu domu, katerega dosežemo po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje.
Od Tičarjevega doma nadaljujemo po makadamski cesti, po kateri se pričnemo zmerno vzpenjati čez razgledna pobočja. Ob pogledu na okoliške vršace, pa hitro prispemo do označenega razpotja.
Tu nadaljujemo naravnost (desno Sovna glava, Prisank, Razor...) po cesti, s katere se nam odpre še lep pogled na Ajdovsko deklico. Tu cesta zavije precej v levo ter nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do Poštarskega doma na Vršiču.
Ob Poštarskem domu opazimo oznake za Vršič, ki nas usmerijo nekoliko desno na lepo vidno stezico, ki postopoma preide v pas rušja. Tu se pot prične strmeje vzpenjati ter nas po nekaj minutah vzpona čez pobočje, ki je deloma poraslo z rušjem pripelje na 1737 m visok vrh.

Ob poti: Tičarjev dom na Vršiču (1618m), Poštarski dom na Vršiču (1688m)
Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh1 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh2 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh3 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh4 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh5 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh6 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh7 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh8 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh9 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh10 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh11 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh12 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh13 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh14 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh15 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh16 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh17 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh18 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh19 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh20 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh21 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh22 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh23 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh24 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh25 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh26 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh27 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh28 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh29 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh30 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh31 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh32 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh33 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh34 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh35 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh36 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh37 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh38 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh39 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh40 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh41 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh42 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh43 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh44 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh45 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh46 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh47 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh48 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh49 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh50 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh51 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh52 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh53 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh54 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh55 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh56 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh57 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh58 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh59 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh60 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh61 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh62 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh63 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh64 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh65 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh66 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh67 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh68 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh69 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh70 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh71 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh72 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh73 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh74 Koča pri izviru Soče - vrsic_vrh75
Diskusija o izletu Koča pri izviru Soče - Vršič vrh ()