gorovja / KaravankeValvasorjev dom pod Stolom / Koroška bela (Jesenice) - Valvasorjev dom pod Stolom

Koroška bela (Jesenice) - Valvasorjev dom pod Stolom

Izhodišče: Koroška bela (Jesenice) (600 m)
Cilj: Valvasorjev dom pod Stolom (1181 m)
Zahtevnost smučanja: nezahtevno
Avtor: heinz

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lipce in se zapeljemo desno proti Jesenicam. V prvem semaforiziranem križišču (Javornik) peljemo desno v smeri Lj. Sledi drugo križišče s semaforjem, kjer zavijemo levo in peljemo pod železniškim podvozom, v naslednjem manjšem križišču pa se usmerimo desno proti Koroški beli. Peljemo v vas, ki teče proti SV, kjer na primernem mestu (npr blokovsko naselje v bližini gasilskega doma) parkiramo. Z vožnjo lahko tudi nadaljujemo.

(Peš ali z avtom) poiščemo križišče v centru vasi, kjer stoji cerkveno obeležje. Od tu se usmerimo po glavni cesti skozi vas, ki gre komaj opazno v klanec proti SV. Po cca 100 m na desni prečkamo most čez potok Bela, kjer v bližini (ulica Stranska pot) lahko opazimo prve markacije. Nadaljujemo po asfaltni cesti med dvema hišama (videz dvorišča), ki tu zavije desno.
Čez kratek čas, ko se ta položi in se za levim ovinkom skoraj izteče, na levi opazimo manjše parkirišče (druga možnost izhodišča), ob katerem je vhod v gozd oz. markirana pot kamor se usmerimo. Po nekaj 10 m naletimo na drčo, po kateri se vzpnemo levo strmo v klanec do studenčka, kjer se pričenja slabši kolovoz, mi pa nadaljujemo v smeri desno. Pot, ki vodi v smer vzhod se le občasno vzpenja, šele čez 10 min, ko zavije levo in izgubi videz kolovoza, postane bolj strma. Ko strmina popusti stopimo spet na kolovoz in se usmerimo levo v klanec (desno - neoznačena pot). Pot najprej zavija desno in kmalu še levo. Tu zapustimo kolovoz in stopimo na stezo z desne, ki nas kasneje pripelje do stičišča kolovozov. Tu se usmerimo na glavnega (smer SV), po in ob katerem nadaljujemo še kar nekaj časa. Ko pot prične dobivati videz gozdne ceste, na ravnini prečkamo potok Sevnik.
Ves čas se držimo najširše poti. Ko pridemo do gozdne poseke, se nam ponudi pogled na zahodno pobočje Ajdne. Čez čas nas gozdna cesta pripelje najprej do odcepa za Ajdno (Na Sušeh), ter zatem do ceste, ki pelje na Potoško planino, katero prečkamo.
Razmeroma lepa gozdna pot, ki se vzpenja in občasno položi nas v dobrih 20 min hoje pripelje do Valvazorjevega doma pod Stolom.

Ob poti: Ajdna (1046m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Potoška planina, Prešernova koča na Stolu, Stol
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom1 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom2 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom3 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom4 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom5 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom6 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom7 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom8 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom9 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom10 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom11 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom12 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom13 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom14 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom15 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom16 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom17 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom18 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom19 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom20 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom21 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom22 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom23 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom24 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom25 Koroška bela (Jesenice) - valvasorjev_dom_pod_stolom26
Diskusija o izletu Koroška bela (Jesenice) - Valvasorjev dom pod Stolom ()
Gorska planika
29.5.2017
Pot je zelo prijetna, lepo sledljiva in odlično markirana! Priporočam nasmeh