gorovja / Kamniško Savinjske AlpeGradišče (Velika planina) / Kraljev hrib - Gradišče (Velika planina)

Kraljev hrib - Gradišče (Velika planina) (čez Rigelj)

Izhodišče: Kraljev hrib (540 m)
Cilj: Gradišče (Velika planina) (1666 m)
Ime poti: čez Rigelj
Zahtevnost: zahtevna neoznačena steza
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Avtor: Žan

Najprej se zapeljemo v Kamnik, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Kamniške Bistrice in žičnice na Veliko planino. V Stahovici nadaljujemo levo (smer Kamniška Bistrica in žičnica Velika planina) in zmerno vzpenjajoči cesti, nato sledimo do velikega parkirišča v bližini spodnje postaje žičnice na Veliko planino (parkirišče se nahaja na desni strani ceste).

Pot čez Rigelj je delno označena lovska steza.
S parkirišča se podamo na širok in urejen makadam, ki vodi do gostišča Kraljev hrib. Cesto zapustimo tik preden zavije na dvorišče gostilne in stopimo na kolovoz, ki se začne ob transformatorju. Tu lahko parkira par avtomobilov. Kolovozu sledimo do velike krmilnice, kjer le ta zavije ostro levo, mi pa nadaljujemo naravnost po lepo uhojeni in speljani stezi. Ta zložno preči pobočje po desni in se začne kasneje strmeje vzpenjati v ključih. Paziti moramo, da ne zgrešimo razpotja, ki je sicer lepo označeno, vendar bolj po lovsko. Spoznamo ga po debeli bukvi, ki je vsa popisana z vrezanimi oznakami. Tu se steza ostro lomi na levo in desno. Desna gre proti Sivniku in naprej preko Gamsovih strež na Kisovec in Malo planino. Mi tu zavijemo levo proti Riglju. Da smo res na pravi poti nam pove kriva bukev, ki je prvo drevo pod katerim gremo.
Steza se v ključih strmo vzpenja preko travnatih pobočij in skozi gozd. Z leve nas obdaja mogočna skalna gmota, nekajkrat pa se nam odpre prav lep razgled na dolino Kamniške Bistrice in vrhove nad njo. Steza dolgo nima nobenega razcepa in ji ni težko slediti.
Že precej visoko gre steza na dva dela, vendar gresta samo nekaj metrov narazen. En krak gre na razglednik na katerega se vsekakor splača iti. Od tam je lep razgled na Konjsko dolino, spodnji del Kamniške Bistrice in Ljubljansko kotlino.
Ko zapustimo razglednik se po nekaj metrih na prevalu steza razcepi. Desno gre položno navzdol proti Sivniku, naravnost pa strmo v breg proti Riglju. V smeri navzgor se sicer težko izgubimo, nazaj grede pa precej lažje, saj se steza razcepi in vsak krak gre po svoje v dolino.
Da ne bo pomote, z razglednika gremo naravnost strmo v breg. Steza je na enem mestu celo zavarovana z leseno ograjo. Kmalu pa pridemo tudi do meje Velike planine, kar spoznamo po ograji preko katere moramo. Od tam se že vidi prve bajte nad Šimnovcem. Steza se postopoma razcepi na vsaj tri krake, vendar je vseeno po katerem gremo, kajti po parih minutah pridemo na prostrane pašnike in zagledamo sedežnico, ki gre skoraj pravokotno na našo smer. Do sem smo rabili slabi dve uri in pol. Od tu imamo na voljo vsaj tri smeri. Lahko zavijemo levo pod sedežnico in v slabih desetih minutah smo pri zgornji postaji gondole. Lahko se odpeljemo dol do avtomobila. Druga možnost je, da gremo naravnost, pravokotno pod sedežnico, desno mino Komatarjeve bajte po nemarkirani stezi do planine Konjščica in naprej po markirani stezi preko planine Dol nazaj na izhodišče. (dobri dve uri).
Če imamo več časa lahko zavijemo desno ob sedežnici v hrib proti Zelenemu robu in naprej na vrh (Gradišče) za kar bi moralo biti dovolj pol ure. Z vrha lahko nadaljujemo krožni izlet preko Planšarskega naselja, mimo Domžalskega doma in Male planine po lovski stezi preko Gamsovih strež, Kačjeka in Sivnika nazaj do tiste znamenite bukve na razpotju in nazaj na izhodišče na Kraljevem hribu.

Kraljev hrib - gradisce_velika_planina1
Kraljev hrib - gradisce_velika_planina26
Kraljev hrib - gradisce_velika_planina27
Kraljev hrib - gradisce_velika_planina28
Diskusija o izletu Kraljev hrib - Gradišče (Velika planina) (čez Rigelj)
pohodnik38
6.5.2013
Za 1.maj prehodil tole pot res je lepa ne tako zahtevna le mokrem je treba paziti.Ves čas sem na poti bil sam,v pastirskem naselju pa je bilo kot v mravljišču ob sestopu pa zopet ni bilo nikjer žive duše kar je še meni posebej všeč.Velika planina je v pomladi na polno in priporočam obisk.Kot vstopno turo v letošnjo sezonovelik nasmeh

Nekaj utrinkov v VIDEO

Lp! Tonenasmeh
andi2
6.10.2014
Danes v drugem delu hoje po skritih poteh na veliko planino. V spodnjem delu do bukve pot izgleda bolj kot poizkus treninga slovenske vojske (eno uro res težkega skakanje čez podrta drevesa). Zgoraj pa je lepa in zelo spretno speljana, sledi se praktično brez težav. Rahla izpostavljenost na nekaterih mestih.
alyas
2.11.2014
Kraljev hrib - čez Rigelj - Velika planina - Zeleni Rob - pl.Konjšica - pl.Dol - Dolski graben - Kraljev hrib (razmere 2.11.2014)
V spodnjem delu (nemarkirane poti) je še vedno pravi "dizaster" podrtih dreves po letošnjem žledu in viharju; zato je izhodišče kar težko najti. A vsa čast ljudem, ki so se lotili čiščenja in vsem, ki skrbite za planinske poti, tako, da je v srednjem delu in naprej, pot skoraj že normalno prehodna. V zgornjem delu, čez gozd,kjer je na tleh veliko listja, je orientacija težja, no a nekaj novih možicljev pomaga k boljši orientaciji in sledljivosti poti.
Od Zelenega roba preko Vel.planine, čez Konjšico in čez Dol ter Dolski graben v dolino, je pot brez posebnosti.
7.2.2016
Krmilnice na sliki št.5 ni več.
kotnk
24.2.2016
Kako pa je s to potjo v danih razmerah?
alpin
25.2.2016
Vse prehodno,snega trenutno ni veliko je pa orentacijsko mogoče malo zahtevno.
27.4.2018
Pajčevina na opisu enega najlepših pristopov na Veliko planino.
Deset do devetih parkiram poleg edinega vozila novomeškega kangooja na ogromnem parkirišču vizavi gondolske žičnice. Po treh urah in pol, ko opravim krog, bi težko našel še kaj prostora!?!. Res da je praznik in ljudje radi spijo in že jaz sem bil pozen...
Najprej mimo poljane ciganskega česna, potem sledi nasad šmarnic, nad njimi pa veselo v breg. Stezica je ves čas lepo sledljiva, podrto drevje zadnjih ujm večinoma pospravljeno, razgledniki v zgornjem delu še vedno izvrstni in že sem ob provizorični ograji na robu Planine. Še petnajst minut in že v gostišču Zeleni rob pijem čaj za oderuških 1,9€. Krenem proti planini Konjščica, kjer je na poti snega še za kakšen teden, proti Dolu pa le-ta ni več ovira na poti. Očitno sem bil tam prvi, saj preplašim dva kapitalna muflona. Kot vedno, se mi pot čez Dolški graben močno vleče, dol grede sem srečal skoraj 50 ljudi. Zares lepa turca za spomladansko dopoldne.
3.5.2019
Izlet lep v kombinaciji s sestopom mimo Pl.Dol pa še lepšinasmeh
Opis bi popravila v toliko, da transformatorja s slike 3.ni več, ampak ga je nadomestil v drugačni obliki na levi strani poti.
Pri 14.sliki bi pa jaz spremenila v toliko, da je odcep na to lovsko pot s kolovoza kjer hodiš, v desno. Ker naravnost je sedaj ena vlaka, ki jo mogoče takrat ni bilo.
Seveda krmilnice, kot že rečeno, sedaj ni več.