Najvzhodnejši dvatisočak v Sloveniji je?

Kordeževa glava

Mala Raduha

Velika Zelenica

Ojstrica

gorovja / DolomitiSasso delle Dieci / Zehnerspitze / La Crusc - Sasso delle Dieci / Zehnerspitze

La Crusc - Sasso delle Dieci / Zehnerspitze

Izhodišče: La Crusc (2045 m)
Cilj: Sasso delle Dieci / Zehnerspitze (3028 m)
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Tabacco 07 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

a) Iz Kranjske Gore preko Korenskega sedla do Avstrije, kjer v prvem večjem križišču nadaljujemo levo proti Podkloštru / Arnoldstein in Trbižu / Tarvisio. Ob koncu kraja Podklošter nas oznake za Šmohor / Hermagor usmerijo desno na regionalno cesto, po kateri se mimo omenjenega kraja peljemo do konca Ziljske doline, oz. točneje do kraja Kötschach-Mauthen, kjer zavijemo desno proti kraju Oberdrauburg. Pot naprej nas vodi čez alpski prelaz Gailbergsattel (982 m), za katerim se spustimo v omenjeni kraj. Za tem, ko prečimo most preko reke Drave, nadaljujemo levo proti kraju Lienz. V glavnem krožišču v Lienzu nadaljujemo "levo" v smeri kraja Sillian in Italije. Naprej prečimo državno mejo med Avstrijo in Italijo, mi pa glavni cesti sledimo mimo krajev Dobbiaco / Toblach, Villabassa / Niederdorf, Monguelfo - Tesido / Welsberg - Taisten, Brunico / Bruneck. Le malo za zadnjim omenjenim krajem, mimo katerega vodi obvoznica, pa zavijemo levo v dolino Val Badia. Naprej se peljemo po omenjeni dolini, mi pa cesti sledimo do kraja Badia / Abtei. V kraju Badia / Abtei zavijemo levo in parkiramo na parkirišču pri spodnji postaji sedežnice. Z dvema sedežnicama se nato zapeljemo do najvišje točke smučišča.
b) Iz Nove Gorice se zapeljemo v Italijo ter se naprej po avtocesti peljemo do kraja Portogruaro, kjer na avtocestnem razcepu zavijemo v smeri Kraja Belluno. Avtocesti sledimo do njenega konca (ne zavijemo v smeri proti kraju Belluno), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Cortini d'Ampezzo. Ko prispemo v Cortino d'Ampezzo, pa se držimo oznak za alpski prelaz Passo Falzarego. Na prelazu Passo Falzarego (2105 m) zavijemo desno v smeri Alta Badie ter se najprej vzpnemo na sosednji prelaz Passo Valparola (2192 m), od tam pa se spustimo v omenjeno dolino, mi pa se po njej peljemo do kraja Badia / Abtei. V kraju Badia / Abtei zavijemo desno in parkiramo na parkirišču pri spodnji postaji sedežnice. Z dvema sedežnicama se nato zapeljemo do najvišje točke smučišča.
Sedežnica v poletnih mesecih obratuje od 8:30 do 17:15.

Z zgornje postaje druge sedežnice nadaljujemo rahlo desno in se po široki poti skozi gozd vzpnemo do cerkve. Na razpotju pri cerkvi nadaljujemo naravnost, desno pa vodijo poti št. 13 in 15. Široka pot nas kmalu pripelje v redko ruševje kjer pridemo ponovno do razpotja kjer vstopimo v naravni park Fanes Sennes Braies. Nadaljujemo desno po poti št. 7 in prečimo pobočja poraščena z ruševjem proti jugu. Še naprej nadaljujemo po poti št. 7 in pot nas pripelje na melišča pod ostenjem vrha Le Ciaval. Po vzponu po melišču vstopimo v grapo kjer je pričetek plezalnega dela poti.
Vzpon skozi grapo je zavarovan z jeklenico in nas pripelje na polico po kateri se nato nekaj časa prečno vzpenjamo. Pot je dokaj izpostavljena in je večinoma nezavarovana. V nadaljevanju se pot nekajkrat strmeje vzpne ob jeklenici navzgor, nato pa sledi prečenje po izpostavljeni polici proti jugu. Na poti, ki ni zavarovana je tudi nekaj grušča, zato je potrebna velika previdnost. Kasneje pot zavije nekoliko v levo in se ob jeklenici vzpne po krušljivem pobočju, v pomoč pa nam je tudi nekaj skob. V nadaljevanju sledi nekoliko daljše prečenje po polici proti jugu. V zadnjem delu plezalna pot zavije ponovno v levo in sledi še vzpon ob jeklenici proti sedlu Ju dla Crusc.
Na sedlu kjer se nam odpre razgled proti vzhodu nadaljujemo levo za oznakami »Monte Cavallo, Cima Dieci«. Od sedla se vzpenjamo po vzhodni položnejši strani grebena. Pot se tu prečno vzpenja in nas vodi mimo neizrazitega vrha Piz dl Zubr. S poti se nam še nekajkrat odpre pogled na navpične zahodne stene grebena, nato pa se pot grebenu umakne na desno stran in se vzpenja po vzhodnih pobočjih vrha L'Ciaval (Kreuzkofel) kjer pridemo do razpotja.
Levo navzgor je še nekaj minut vzpona do vrha L'Ciaval, mi pa nadaljujemo naravnost in po prečenju nas pot pripelje do grebena na severni strani vrha L'Ciaval. Pot še naprej poteka po desni strani grebena in nas po za odtenek strmejšem pobočju pripelje pred zaključni zahtevnejši del poti.
Pot se tu skoraj navpično vzpne ob jeklenici in je tudi nekoliko izpostavljena. Plezalni del je sicer kratek vendar je uporaba samovarovanja kljub temu priporočljiva. Ko pridemo na greben postane pot nekoliko manj zahtevna in sledi le še kratek vzpon do vrha.

Ob poti: Ju dla Crusc (2612m), Piz dl Zubr (2718m)
La Crusc - sasso_delle_dieci___zehnerspitze1
La Crusc - sasso_delle_dieci___zehnerspitze82
La Crusc - sasso_delle_dieci___zehnerspitze83
La Crusc - sasso_delle_dieci___zehnerspitze84
Diskusija o izletu La Crusc - Sasso delle Dieci / Zehnerspitze ()