Laze - Črni vrh nad Novaki

Izhodišče: Laze (850 m)
Cilj: Črni vrh nad Novaki (1291 m)
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

Iz Škofje Loke se peljemo proti Gorenji vasi in naprej do Hotavelj, kjer zavijemo desno v smeri vasi Leskovica. Cesta nas kmalu pripelje v vas Kopačnico, za katero se le ta začne strmeje vzpenjati in nas višje pripelje do vasi Leskovica. Od Leskovice nadaljujemo proti SC Cerkno, cesti pa sledimo le še do naslednje vasi Laze, kjer nas oznake za apartma Ribič in Blegoš usmerijo desno proti omenjeni vasi. Parkiramo dobrih 100 m višje, ob športnem igrišču ŠD Gamsi Laze.

Le nekaj metrov pred igriščem opazimo začetek markirane poti, ki vodi na Blegoš. Usmerimo se na omenjeno pot, ki se prične zmerno vzpenjati po širokem kolovozu. Višje se kolovoz zoži, le ta pa preide v strnjen gozd, kjer nas nato po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na neoznačeno razpotje.
Nadaljujemo po levem nemarkiranem kolovozu (rahlo desno Blegoš), ki se postopoma prične nekoliko strmeje vzpenjati. Kolovoz ob katerem lahko opazimo kakšno staro obledelo markacijo, pa nas višje pripelje do osamljene domačije. Pot naprej preči še kratek pas gozda, nato pa nas pripelje na travnato pobočje, po katerem se hitro povzpnemo do bližnje makadamske ceste. Cesti sledimo v desno, le ta pa nas hitro pripelje do nekaj hiš. Za zadnjo hišo, se cesta ponovno spremeni v kolovoz, le ta pa nas po krajšem vzponu pripelje na manjše razpotje, kjer nadaljujemo levo. Sledi kratko prečenje proti levi in pot nas pripelje do sedla Slugov grič, kjer ponovno stopimo na markirano pot.
Na sedlu le prečimo gozdno cesto ter vzpon nadaljujemo v smeri Črnega vrha. Pot naprej se najprej zmerno, nato pa precej strmo vzpenja proti vrhu Smoletovše (1300 m). Po krajšem vzponu dosežemo omenjeni vrh, pot pa se nato prične zmerno spuščati proti sedlu Pretovč. Po nekajminutnem spustu skozi redek gozd in "plantaže" borovnic, dosežemo omenjeno sedlo, kjer ponovno prečkamo gozdno cesto. Vzpon nadaljujemo po markirani poti, le ta pa nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na vrh Črnega vrha, ob robu katerega opazimo umetno jezero, namenjeno zasneževanju smučišča.

Ob poti: Slugov grič (1223m), Smoletovše (1300m), Pretovč (1217m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Koča na Blegošu, Blegoš
Laze - crni_vrh_nad_novaki1 Laze - crni_vrh_nad_novaki2 Laze - crni_vrh_nad_novaki3 Laze - crni_vrh_nad_novaki4 Laze - crni_vrh_nad_novaki5 Laze - crni_vrh_nad_novaki6 Laze - crni_vrh_nad_novaki7 Laze - crni_vrh_nad_novaki8 Laze - crni_vrh_nad_novaki9 Laze - crni_vrh_nad_novaki10 Laze - crni_vrh_nad_novaki11 Laze - crni_vrh_nad_novaki12 Laze - crni_vrh_nad_novaki13 Laze - crni_vrh_nad_novaki14 Laze - crni_vrh_nad_novaki15 Laze - crni_vrh_nad_novaki16 Laze - crni_vrh_nad_novaki17 Laze - crni_vrh_nad_novaki18 Laze - crni_vrh_nad_novaki19 Laze - crni_vrh_nad_novaki20 Laze - crni_vrh_nad_novaki21 Laze - crni_vrh_nad_novaki22 Laze - crni_vrh_nad_novaki23 Laze - crni_vrh_nad_novaki24 Laze - crni_vrh_nad_novaki25 Laze - crni_vrh_nad_novaki26 Laze - crni_vrh_nad_novaki27 Laze - crni_vrh_nad_novaki28 Laze - crni_vrh_nad_novaki29 Laze - crni_vrh_nad_novaki30 Laze - crni_vrh_nad_novaki31 Laze - crni_vrh_nad_novaki32 Laze - crni_vrh_nad_novaki33 Laze - crni_vrh_nad_novaki34 Laze - crni_vrh_nad_novaki35
Diskusija o izletu Laze - Črni vrh nad Novaki ()