gorovja / DolomitiPiz de Puez / Puezspitz / Lech da Sompunt - Piz de Puez / Puezspitz

Lech da Sompunt - Piz de Puez / Puezspitz (pot 11)

Izhodišče: Lech da Sompunt (1455 m)
Cilj: Piz de Puez / Puezspitz (2913 m)
Ime poti: pot 11
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot
Zemljevid: Tabacco 07 1:25.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

a) Dostop z Gorenjske: Skozi Karavanški predor se zapeljemo v Avstrijo, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Spittalu in naprej proti Lienzu (nekoliko za Spittalom se avtocesta konča). Naprej se peljemo po razmeroma lepi in široki cesti skozi Dravsko dolino, ki nas pripelje v Italijo. Cesta nas v nadaljevanju vodi mimo krajev Dobbiaco / Toblach in Brunico / Bruneck. Le malo za zadnjim omenjenim krajem, mimo katerega vodi obvoznica, pa zavijemo levo v dolino Val Badia. Naprej se peljemo po omenjeni dolini do kraja La Villa kjer le nekaj metrov za tablo, ki označuje naselje zavijemo desno proti jezeru Lech da Sompunt. Vzpenjajoči se cesti nato sledimo do Hotela Sompunt, ki se nahaja ob omenjenem jezeru.
b) S primorske strani: Iz Nove Gorice se zapeljemo v Italijo ter se naprej po avtocesti peljemo do kraja Portogruaro, kjer na avtocestnem razcepu zavijemo v smeri Kraja Belluno. Avtocesti sledimo do njenega konca (ne zavijemo v smeri proti kraju Belluno), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Cortini d'Ampezzo. Ko prispemo v Cortino d'Ampezzo, pa se držimo oznak za alpski prelaz Passo Falzarego. Na prelazu Passo Falzarego (2105 m) zavijemo desno v na sosednji prelaz Passo Valparola (2192 m), od tam pa se spustimo v dolino Val Badia. V kraju La Villa zavijemo desno proti kraju Brunico / Bruneck. Le nekaj metrov pred tablo, ki označuje konec kraja La Villa pa zavijemo levo proti jezeru Lech da Sompunt. Vzpenjajoči se cesti nato sledimo do Hotela Sompunt, ki se nahaja ob omenjenem jezeru.

Pri parkirišču ob jezeru se usmerimo levo na peš pot za oznakami »Sponata, Ütia de Puez«. Pot nas hitro pripelje do ceste kjer je označeno razpotje. Usmerimo s desno in nadaljujemo po cesti, ki vodi po smučišču navzgor. V nadaljevanju se vzpenjamo po smučišču s katerega se nam odpirajo vse lepši razgledi proti dolini Val Badia ter na gorsko skupino Lavarella. Višje se nam za kratek čas priključi gorsko kolesarska proga na kar nas opozorijo tudi znaki ob poti. Še naprej se vzpenjamo po smučišču in kmalu zagledamo kočo Rifugio Sponata do katere nato sledi le še kratek vzpon.
Od koče kjer se nam odpre pogled proti Marmoladi za kratek čas nadaljujemo po položni makadamski cesti, nato pa nas smerokazi usmerijo desno navzgor na smučišče. Po krajšem vzponu označena pot zapusti smučišče in sledi vzpon skozi gozd desno od smučišča. Pot nas nato pripelje do razpotja kjer se nam priključi pot od zgornje postaje žičnice. Pri označenem razpotju kjer je tudi začetek gorsko kolesarske proge, nadaljujemo po poti številka 5 proti koči Rifugio Gherdenacia.
Tu vstopimo v naravni park Puez-Odle in lepo urejena pot se prične strmo vzpenjati skozi vse redkejši gozd. Pot nato zavije nekoliko v levo in prične prečiti dokaj strma pobočja proti jugu. Pri prečenju se pot sprva še vzpenja, kasneje pa postane položnejša in se na nekaj mestih tudi rahlo spusti. Pot nas nato pripelje iz gozda na planino Munt de Gherdenacia kjer se nahaja tudi koča Gherdenacia.
Pri koči kjer so smerokazi nadaljujemo proti zahodu za oznakami »Ütia de Puez«. Pot se kmalu prične vzpenjati in zavije nekoliko v desno v redek macesnov gozd ter nas pripelje do označenega razpotja. Levo vodi pot proti vrhu Sassongher, mi pa nadaljujemo naravnost in se še naprej vzpenjamo ob vse redkejših macesnih. Kratek čas se nato rahlo vzpenjamo po razglednem travnatem pobočju, nato pa pridemo do ozke doline kjer je še eno razpotje.
Levo vodi pot številka 15 proti koči Puez, mi pa nadaljujemo po omenjeni ozki dolini navzgor po poti številka 11, ki prav tako vodi proti koči Puez.
V nadaljevanju se nato kar nekaj časa vzpenjamo po omenjeni dolini pri tem pa se nam občasno tudi odprejo lepi razgledi predvsem proti gorski skupini Lavarella. Pot tu poteka proti severozahodu vse do označenega razpotja v bližini vrha Ciampani.
Na razpotju nadaljujemo levo, desno pa vodi pot številka 1 proti kraju Badia Abtei. Pot od razpotja poteka proti zahodu in postane položnejša. Vse bolj razgledna pot nas nato pripelje pod pobočje vrha Muntejela. Pot tu zavije rahlo v levo in se nato nekoliko spusti po travnatih pobočjih na južni strani omenjenega vrha. Pot v nadaljevanju še naprej poteka proti zahodu in se še vedno večinoma rahlo spušča vse do koče Puez.
Pri koči nadaljujemo proti zahodu za oznakami »Pizes de Puez, Puezspitz«. Po nekaj deset metrih pridemo ponovno do razpotja kjer se levo odcepi pot številka 2 proti dolini Langental. Mi nadaljujemo rahlo desno in se pričnemo strmeje vzpenjati. Pot nas pripelje na krajši greben kateri nas prpelje pod južna pobočja vrha Col de Puez. Tu pot zavije levo in nato nekaj časa preči strma pobočja proti severozahodu. Pobočja so na nekaj mestih precej strma, na poti pa je tudi nekaj grušča zato je na tem delu potrebno nekaj previdnosti. Takšna pot nas nato pripelje na zahodno stran vrha Col de Puez kjer je tudi nekoliko slabše vidno razpotje.
Desno vodi neoznačena pot proti vrhu Col de Puez, mi pa nadaljujemo levo po označeni poti proti vrhu Piz de Puez. Pot se v nadaljevnju ves čas vzpenja po strmih pobočjih gore, ki pa v kopnem ni težavno. Malo pod vrhom pridemo na manjše sedlo od koder se nam odpre tudi razgled proti severu. Tu nadaljujemo levo in ob grebenu hitro dosežemo razgleden vrh.
Sestopimo nazaj proti koči Puez nato pa se lahko vrnemo po poti vzpona ali pa po poti številka 15. Obe poti sta približno enako dolgi.

Ob poti: Rifugio Sponata (1730m), Rifugio Gherdenacia (2050m), Rifugio Puez / Puez Hütte (2475m)
Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz1 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz2 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz3 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz4 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz5 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz6 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz7 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz8 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz9 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz10 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz11 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz12 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz13 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz14 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz15 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz16 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz17 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz18 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz19 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz20 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz21 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz22 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz23 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz24 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz25 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz26 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz27 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz28 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz29 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz30 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz31 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz32 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz33 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz34 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz35 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz36 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz37 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz38 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz39 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz40 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz41 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz42 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz43 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz44 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz45 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz46 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz47 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz48 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz49 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz50 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz51 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz52 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz53 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz54 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz55 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz56 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz57 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz58 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz59 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz60 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz61 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz62 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz63 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz64 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz65 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz66 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz67 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz68 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz69 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz70 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz71 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz72 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz73 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz74 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz75 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz76 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz77 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz78 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz79 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz80 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz81 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz82 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz83 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz84 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz85 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz86 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz87 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz88 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz89 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz90 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz91 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz92 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz93 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz94 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz95 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz96 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz97 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz98 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz99 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz100 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz101 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz102 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz103 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz104 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz105 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz106 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz107 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz108 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz109 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz110 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz111 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz112 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz113 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz114 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz115 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz116 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz117 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz118 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz119 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz120 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz121 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz122 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz123 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz124 Lech da Sompunt - piz_de_puez___puezspitz125
Diskusija o izletu Lech da Sompunt - Piz de Puez / Puezspitz (pot 11)