gorovja / KaravankeStol / Ljubelj - Stol

Ljubelj - Stol (spodnja pot)

Izhodišče: Ljubelj (1058 m)
Cilj: Stol (2236 m)
Ime poti: spodnja pot
Zahtevnost smučanja: delno zahtevno
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice, pri razcepu Podtabor nadaljujemo v smeri Ljubelja in Tržiča. Z vožnjo nadaljujemo po sprva hitri, nato pa regionalni cesti, kateri sledimo vse do mejnega prehoda Ljubelj. Tik pred mejnim prehodom zavijemo levo (smer Zelenica) in nato po nekaj 10 m nadaljnje vožnje parkiramo na velikem parkirišču.

S parkirišča se usmerimo na peš pot v smeri Zelenice, Vrtače in Stola. Kolovozna pot, ki poteka po levi strani smučarske proge, nas po približno 15 minutah zmernega vzpona skozi gozd pripelje do prej omenjene proge ob kateri se nato vzpenjamo. Pot, ki nam nudi lepe poglede na obsežna melišča Begunjščice na levi in greben Ljubeljščice na desni nas nato v rahlem vzponu pripelje do koče na Vrtači. Od koče nadaljujemo naravnost po markirani poti, ki se počasi obrne rahlo v levo in nas po krajšem prečnem vzponu pripelje v pas rušja. Naprej se pot za krajši čas strmeje vzpne in nas nato pripelje na kolovoz (transportno reševalna cesta), kateremu nato v zmernem vzponu sledimo do planinskega doma na Zelenici.
Od doma na Zelenici nadaljujemo desno v smeri Stola in Vrtače (levo Begunjščica) po poti, ki takoj za domom zavije levo in se vzpne ob otroški vlečnico. Nekje na polovici žičnice pa pridemo na manj opazno razpotje, kjer se v desno odcepi pot na Vrtačo. Nadaljujemo naravnost po poti, ki nas hitro pripelje na vrh otroške vlečnice. Naprej nadaljujemo po široki poti, ki se začne zmerno spuščati sprva ob robu druge vlečnice in nato skozi gozd. Po približno 20 minutah hoje od doma na Zelenici pa nas pot pripelje do koče pri izviru Završnice.
Tu nadaljujemo desno v smeri Vrtače in Stola po poti, ki hitro preide s Smokuške planine v manjšo sprva neizrazito dolino med Srednjim vrhom na levi in Vrtačo na desni. Zmerno strma pot pa nas po dobre pol ure hoje od Smokuške planine pripelje na sedlo Šija, kjer je naslednje razpotje.
Nadaljujemo naravnost (levo Srednji vrh, desno Vrtača in Stol zgornja pot) po poti, ki se sprva rahlo spusti, nato pa se postopoma začne vzpenjati. Tu se nam z leve skoraj neopazno priključi neoznačena pot čez Zagon, mi pa nadaljujemo naravnost po poti, ki jo obdaja bujno grmičevje. razmeroma zložna pot pa nas kmalu pripelje v visokogorsko krnico, kjer se nam z desne priključi (zgornja) pot od doma na Zelenici.
Še naprej nadaljujemo proti zahodu, tokrat po poti, ki nas vodi po lepi visokogorski dolinici, katero na levi strani obdaja manj znana Srednja peč (1920 m), na desno stran pa nam pogled proti Avstriji zastira Svačiča in greben Belščice. Le nekoliko naprej se v desno odcepi pot na Svačico in k Celovški koči, mi pa nadaljujemo naravnost po vse bolj visokogorski poti, ki nas v zložnem vzponu pripelje do večjega melišča pod Celovško špico (2105 m). Pot se nato vzpne čez razmeroma strmo melišče in nas za tem pripelje na neizrazito sedelce med Malim in Velikim Stolom. Tu nadaljujemo desno (levo Prešernova koča 5 minut) v smeri Stola katerega vrh dosežemo po 10 minutah nadaljnje hoje.
Ljubelj - Zelenica 1:20, Zelenica - Stol 3:30.

Ob poti: Koča na Vrtači (1288m), Dom na Zelenici (1536m), Koča pri izviru Završnice (1450m), Šija (1693m)
Ljubelj - stol1 Ljubelj - stol2 Ljubelj - stol3 Ljubelj - stol4 Ljubelj - stol5 Ljubelj - stol6 Ljubelj - stol7 Ljubelj - stol8 Ljubelj - stol9 Ljubelj - stol10 Ljubelj - stol11 Ljubelj - stol12 Ljubelj - stol13 Ljubelj - stol14 Ljubelj - stol15 Ljubelj - stol16 Ljubelj - stol17 Ljubelj - stol18 Ljubelj - stol19 Ljubelj - stol20 Ljubelj - stol21 Ljubelj - stol22 Ljubelj - stol23 Ljubelj - stol24 Ljubelj - stol25 Ljubelj - stol26 Ljubelj - stol27 Ljubelj - stol28 Ljubelj - stol29 Ljubelj - stol30 Ljubelj - stol31 Ljubelj - stol32 Ljubelj - stol33 Ljubelj - stol34 Ljubelj - stol35 Ljubelj - stol36 Ljubelj - stol37 Ljubelj - stol38 Ljubelj - stol39 Ljubelj - stol40 Ljubelj - stol41 Ljubelj - stol42 Ljubelj - stol43 Ljubelj - stol44 Ljubelj - stol45 Ljubelj - stol46 Ljubelj - stol47 Ljubelj - stol48 Ljubelj - stol49 Ljubelj - stol50 Ljubelj - stol51 Ljubelj - stol52 Ljubelj - stol53 Ljubelj - stol54
Diskusija o izletu Ljubelj - Stol (spodnja pot)
ceko
9.1.2012
Kakšna je letos pot v snegu?
as7780
19.8.2012
Ali mogoče kdo ve kako je z sedežnico Zelenica v poletnem času? Ali ta vozi ob vikendih in do kdaj (tudi v septembru)?
matttt
1.9.2013
31.8. sem opravil opisano pot. Sama pokrajina je zelo lepa, vendar pa je katastrofalno slabo markirana in zelo zaraščena, tako da sem imel kar nekaj orientacijskih težav. Lahko bi jo opisal kot lahko brezpotje. Kasneje, ko se ji pridruži zgornja pot pa je spet vse v najlepšem redu. Pot je bolj slabo obiskana, tako da jo priporočam tistim, ki imajo radi mir in malo prometa na poti.
2.9.2013
Če grem na Stol od Ljubelja jo vedno uporabim za nazaj. Tudi letos sem jo. Je pa vse res kot je napisal mattt.Ne bi rekel, da je slabo markirana, ker se dejansko markacij sploh ne opazi, bolj bi rekel, da se po njej bolj malo hodi.Na sedlu pa zmerom zavijem takoj dol k domu Pri izviru Završnice. Ta je veliko prijetnejša kot tista po melišču.
cebelca
20.7.2014
Danes prehodila to pot. Pot normalno sledljiva in lepo uhojena. Ob poti res precej vegetacije, ampak ne moti, ker se pot lepo vidi in se ne zgublja. Meni je bilo celo všeč, ker je vse zeleno in pisano od rožc nasmeh Glede na veliko količino odrezanega ruševja ob poti, zna biti, da so jo tudi malce uredili. Markacij se mi je zdelo dovolj.