Na Golčaju (690 m) se nahaja cerkev?

Sv. Valentina

Sv. Neže

Sv. Hieronima

Sv. Lucije

gorovja / Kamniško Savinjske AlpeDom na Kališču / Mače - Dom na Kališču

Mače - Dom na Kališču

Izhodišče: Mače (600 m)
Cilj: Dom na Kališču (1534 m)
Zahtevnost smučanja: zahtevno

a) Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Kranj - vzhod, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Jezerskega. Ko prispemo v Preddvor zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo levo proti središču omenjenega kraja, od tam pa sledimo oznakam za Mače. Ko prispemo v Mače, na označenem križišču nadaljujemo desno (levo Bašelj, naravnost cerkev sv. Miklavža (cerkev ni dostopna z avtomobilom)) ter se po ozki cesti zapeljemo nad vas, kjer se nahaja večje označeno parkirišče.
b) Z avtoceste Jesenice - Ljubljana se usmerimo na izvoz Kranj - zahod ter v prvem križišču nadaljujemo levo. V nadaljevanju se peljemo skozi podvoz pod avtocesto, nato pa prispemo do krožišča, od koder z vožnjo nadaljujemo v smeri Golnika. Pot naprej nas vodi skozi naselje Mlaka pri Kranju, mi pa na koncu naselja nadaljujemo desno v smeri naselja Srakovlje. Sledi vožnja skozi Srakovlje, Spodnjo Belo, Srednjo Belo do Zgornje Bele, kjer nadaljujemo desno proti Preddvoru. V Preddvoru opazimo oznake za Mače, ki nas usmerijo levo mimo osnovne šole na cesto, ki se vzpne do Mač. Ko prispemo v Mače, na označenem križišču nadaljujemo desno (levo Bašelj, naravnost cerkev sv. Miklavža (cerkev ni dostopna z avtomobilom)) ter se po ozki cesti zapeljemo nad vas, kjer se nahaja večje označeno parkirišče.

S parkirišča se usmerimo nazaj do ceste katero smo zapustili. Tej cesti nato sledimo slabe pol ure do razpotja, kjer se usmerimo levo za oznakami Kališče. Pot tu preči potok in se takoj za tem strmeje vzpne. Že po nekaj minutah nas pot pripelje na kolovoz katerega takoj zapustimo. Usmerimo se namreč na označeno peš pot, ki gre med obema kolovozoma. Pot naprej se zmerno vzpenja v ključih. Čez nekaj časa nas pot ponovno pripelje na kolovoz. Sledimo mu naravnost navzgor, a le nekaj minut nato pa se usmerimo na stezo. Steza nas v nekaj minutah vzpona pripelje do klopi na razgledni vzpetinici. Pot nas za tem povede v gozd in se sprva zložno vzpenja. Ta lep sprehod po manj strmi poti se hitro konča. Pot nato preči kolovoz in se začne v ključih vzpenjati skozi gozd. Hodimo po poti naprej, ki nam daje občutek, da hitro dobivamo višino. Gozd nato postaja nekoliko redkejši tako, da sem ter tja lahko malo pogledamo proti Gorenjski. Pot nas nato le pripelje na planino Kališče, kjer se nam z leve priključi pot iz sosednje vasi (Bašelj, Laško). Od tu naprej imamo le še 15 minut vzpona ponovno skozi gozd do doma na Kališču.

Ob poti: Planina Kališče (1450m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Bašeljski vrh, Mali Grintovec, Storžič
Mače - dom_na_kaliscu1
Mače - dom_na_kaliscu25
Mače - dom_na_kaliscu26
Mače - dom_na_kaliscu27
Diskusija o izletu Mače - Dom na Kališču ()
ljubica
17.8.2006
Hoja ni preveč razgledna, ima pa koča izredno lego in teraso za sončenje. LpLj
Gost
2.1.2008
Včeraj bil na Kališču. Pot je v glavnem kopna, le v zadnjem delu je nekaj malega snega.mežikanje
2.7.2008
Bil na Kališču 27.06.2008.Meni je bolj všeč pristop iz Jezarskega od Kanonirja.
NAVDIH
11.7.2011
LEPA POT ZA SOBOTNI NE PREVEČ ZAHTEVEN IZLETnasmeh
ciklama
23.3.2013
Danes smo imeli z društvom tradicionalni zimski vzpon na Kališče. Dan nam je bil dobesedno podarjen, saj nas je zgoraj razvajalo toplo sonce. Ob povratku pa se je že začelo oblačiti in glede na vremensko napoved, nas čaka nova pošiljka snega! Brrr - ta zima že predolgo traja...
kališčar
30.3.2013
me zanima kakšna je pot iz kališča do tolstega vrha oziroma do kriške
otiv
V času snega je verjetno nevarno, saj gre pod južnimi pobočji Storžiča s katerega rado plazi.
mici.maci
27.5.2013
v soboto bili na Kališču! Res,da je padal sneg in da razgleda ni bilo kaj dosti,ampak smo se imeli super! Pot je lepo oskrbljena! Dom je bil prijetno topel,kar se je zelo prileglo in zahvala oskrbniku za njegovo prijaznost!nasmeh
nordkap
19.2.2015
lp,

ali kateri pozna razmere za to pot. Koliko je kaj snega po gozdu in na sploh pri domu ali je že bolj ali manj skopnel.

Hvala
gj
19.2.2015
Pot dobro shojena. Rabiš mačke oz. male dereze. Lp. Srečno.
nordkap
thnk's
crnistane
6.1.2016
...zanima me kakšna je pot iz Mače do Dom na Kališču....je še dosti snega.....hvala
Viper
Zasnežena, je pa shojeno. 10 cm snega.