Na Golčaju (690 m) se nahaja cerkev?

Sv. Valentina

Sv. Neže

Sv. Hieronima

Sv. Lucije

gorovja / DolomitiRifugio Puez / Puez Hütte / Passo Gardena - Rifugio Puez / Puez Hütte

Passo Gardena - Rifugio Puez / Puez Hütte

Izhodišče: Passo Gardena (2121 m)
Cilj: Rifugio Puez / Puez Hütte (2475 m)
Zemljevid: Tabacco 07 1:25.000
Ogledov: 1962

a) Iz Kranjske Gore preko Korenskega sedla do Avstrije, kjer v prvem večjem križišču nadaljujemo levo proti Podkloštru / Arnoldstein in Trbižu / Tarvisio. Ob koncu kraja Podklošter nas oznake za Šmohor / Hermagor usmerijo desno na regionalno cesto, po kateri se mimo omenjenega kraja peljemo do konca Ziljske doline, oz. točneje do kraja Kötschach-Mauthen, kjer zavijemo desno proti kraju Oberdrauburg. Pot naprej nas vodi čez alpski prelaz Gailbergsattel (982 m), za katerim se spustimo v omenjeni kraj. Za tem, ko prečimo most preko reke Drave, nadaljujemo levo proti kraju Lienz. V glavnem krožišču v Lienzu nadaljujemo "levo" v smeri kraja Sillian in Italije. Naprej prečimo državno mejo med Avstrijo in Italijo, mi pa glavni cesti sledimo mimo krajev Dobbiaco / Toblach, Villabassa / Niederdorf, Monguelfo - Tesido / Welsberg - Taisten, Brunico / Bruneck. Le malo za zadnjim omenjenim krajem, mimo katerega vodi obvoznica, pa zavijemo levo v dolino Alta Badia. Naprej se peljemo po omenjeni dolini in v kraju La Villa zavijemo desno proti prelazu Passo Gardena. V nadaljevanju sledimo vzpenjajoči se cesti vse do prelaza Passo Gardena kjer parkiramo na plačljivem parkirišču (4€ – junij 2012).
b) Iz Nove Gorice se zapeljemo v Italijo ter se naprej po avtocesti peljemo do kraja Portogruaro, kjer na avtocestnem razcepu zavijemo v smeri Kraja Belluno. Avtocesti sledimo do njenega konca (ne zavijemo v smeri proti kraju Belluno), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Cortini d'Ampezzo. Ko prispemo v Cortino d'Ampezzo, pa se držimo oznak za alpski prelaz Passo Falzarego. Na prelazu Passo Falzarego (2105 m) zavijemo desno v smeri Alta Badie ter se najprej vzpnemo na sosednji prelaz Passo Valparola (2192 m), od tam pa se spustimo v omenjeno dolino. V kraju La Villa zavijemo levo proti prelazu Passo Gardena. V nadaljevanju sledimo vzpenjajoči se cesti vse do prelaza Passo Gardena kjer parkiramo na plačljivem parkirišču (4€ – junij 2012).

S prelaza Passo Gardena se usmerimo proti severu na peš pot za oznakami »Baita Jimmy Hütte«. Pot nas vodi po travnatih pobočjih s katerih je čudovit razgled na gorsko skupino Sella na jugu ter proti Sassolungo na zahodu. Pot po travnatih pobočjih nas nato kmalu pripelje na cesto. Nadaljujemo desno po makadamski cesti, kateri sledimo vse do koče Jimmy Hütte.
Od koče nadaljujemo po peš poti proti severovzhodu in se pričnemo vzpenjati skozi ruševje. Pot nas kmalu pripelje iz ruševja in se še naprej razmeroma strmo vzpenja. Višje nato pot zavije v levo in sledi vzpon do škrbine Forcella Cier kjer se nam odpre razgled proti severu.
Na sedlu prečimo ograjo, nato pa v rahlem spustu prečimo melišča. Takšna pot nas nato pripelje do označenega razpotja kjer se nam z leve priključi pot po dolini Val de Chedul.
Pot se od razpotja ponovno prične rahlo vzpenjati in še naprej preči pobočja proti severovzhodu. Kasneje pot zavije rahlo v levo in sledi še nekoliko strmejši vzpon do škrbine Forcella de Crespeina.
Na škrbini kjer se nam odpre razgled na večji del gorske skupine Puez nadaljujemo naravnost, desno pa vodi pot preko vrha Sas Ciampac. Pot se v nadaljevanju prične spuščati in nas pripelje na nekoliko položnejši travnat teren. S poti imamo lep pogled na jezero Lech de Crespeina ter na Sas Ciampac. Naša pot se nato za kratek čas ponovno nekoliko strmeje vzpne, nato pa nas razmeroma položna pot pripelje do razpotja, kjer se nam z desne priključi pot preko vrha Sas Ciampac.
Pot se v nadaljevanju še rahlo spusti in nas pripelje do še enega razpotja. Desno navzdol vodi pot proti kraju Calfosch, levo vodi pot v dolino Langental, mi pa nadaljujemo naravnost za oznakami »Puezhütte«.
Pot malo za razpotjem zavije v levo in se prične rahlo vzpenjati proti severu. Razmeroma položna pot nas kasneje pripelje do še enega razpotja, kjer se desno odcepi pot na Sassongher.
Tu pot ponovno zavije nekoliko v levo in pred seboj lahko že vidimo zastavo, ki se nahaja v bližini koče. Razgledna pot je še naprej položna in nas kmalu pripelje do koče, ki se nahaja na travnatih pobočjih pod vrhom Puezkofel.

Ob poti: Jimmy Hütte (2222m), Forcella Cier (2469m), Forcella de Crespeina (2528m), Forcella de Ciampei (2366m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Muntejela de Puez, Col de Puez / Puezkofel, Piz de Puez / Puezspitz (1 h 30 min)
Passo Gardena - rifugio_puez___puez_hutte1
Passo Gardena - rifugio_puez___puez_hutte79
Passo Gardena - rifugio_puez___puez_hutte80
Passo Gardena - rifugio_puez___puez_hutte81
Diskusija o izletu Passo Gardena - Rifugio Puez / Puez Hütte ()