gorovja / Julijske AlpeČelo / Planina Blato - Čelo

Planina Blato - Čelo (čez Štapce)

Izhodišče: Planina Blato (1147 m)
Cilj: Čelo (2228 m)
Ime poti: čez Štapce
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot, lahko brezpotje
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo proti Bledu in naprej proti Bohinjski Bistrici. Z vožnjo nadaljujemo proti Bohinjskemu jezeru (Ribčev laz), pri katerem pridemo na križišče, kjer nadaljujemo desno v smeri Stare Fužine. V Stari Fužini pa v križišču pri kapelici zavijemo ostro levo na vzpenjajočo cesto v smeri planine Blato, planine Vogar in doline Voje. Cesta nas naprej pripelje do mesta, kjer pobirajo cestnino in parkirnino, mi pa ji sledimo naprej do naslednjega križišča, kjer nadaljujemo levo (desno Voje). Cesti nato sledimo do naslednjega križišča (peljemo se kar nekaj časa), kjer zavijemo ostro desno v smeri planine Blato (naravnost planina Vogar). Tej cesti nato sledimo do parkirišča pred planino Blato.

Z označenega parkirišča na planini Blato se vrnemo nekaj 10 korakov nazaj, nato pa se usmerimo na širok in sprva tudi precej strm kolovoz v smeri planine pri Jezeru. Po 10 minutah razmeroma strmega vzpona, pridemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo po levem strmem kolovozu (naravnost planina v Lazu), le temu pa se malo višje priključi še markirana pot s planine Vogar. Nadaljujemo po širokem, deloma kamnitem kolovozu, ki se višje prehodno položi, nato pa se strmo vzpne skozi manjši usek. Naprej se pot ponovno položi ter za tem preči strma pobočja (v snegu in ledu nevarnost zdrsa). Le malo naprej pot zavije ostro v levo in nas pripelje v mrzlo dolinico imenovano Pungrat, kjer prečimo opuščeno pašno ograjo. Pot naprej se ponovno prične strmeje vzpenjati, nato pa zavije v desno ter se povsem položi. Le nekaj metrov naprej se nam z leve priključi še pot s planine Vodični vrh, mi pa nadaljujemo naravnost in po 5 minutah nadaljnje hoje prispemo do planine pri Jezeru, sredi katere stoji planinska koča.
Od planinske koče nadaljujemo rahlo levo ter sprva navzdol do označenega razpotja, od katerega se usmerimo na desno pot v smeri Dednega polja (levo planina Viševnik in Pršivec). Še naprej široka pot se najprej zložno, nato pa zmerno do strmo vzpenja skozi redek smrekov gozd. Višje se v levo odcepi pot čez Krištofojco, ki vodi proti planini Viševnik, mi pa še naprej nadaljujemo po široki poti, ki se višje nekoliko položi ter za tem zavije rahlo v desno, kjer pred seboj zagledamo planino Dedno polje. Tu pot zavije v levo ter nas po nekaj nadaljnjih korakih pripelje do planine Dedno polje, ob robu katere se nahaja označeno razpotje.
Nadaljujemo naravnost v smeri Koče pri Triglavskih jezerih (desno dolina Za Kopico) po poti, ki se naprej zložno do zmerno vzpenja skozi večinoma redek gozd. Pot, s katere se nam odpre lep pogled na Spodnje Bohinjske gore pa se nato spusti in nas pripelje na planino Ovčarija, kjer je naslednje razpotje.
Nadaljujemo po desni poti v smeri Koče pri Triglavskih jezerih čez Štapce (naravnost pot čez Prode). Pot naprej se sprva zmerno vzpenja skozi redek macesnov gozd, nato pa se strmeje vzpne in nas čez pas rušja pripelje do razglednih Štapc.
Tu nadaljujemo levo navzdol proti Dvojnemu jezeru, ki ga lepo vidimo pod seboj (desno Mala Tičarica). Pot se takoj od Štapc začne strmo spuščati po odlično zavarovani poti (pot varovana z jeklenico, v spodnjem delu pa še z lestvijo). Po manj kot 5 minutah spusta pot preide na melišče in se nato spusti do Dvojnega jezera, kjer nadaljujemo desno proti koči (levo pot čez Prode in Črno jezero). Zložna pot nato po desni strani obide jezero in nas hitro pripelje do Koče pri Triglavskih jezerih.
Od koče nadaljujemo ostro levo v smeri Doma na Komni po poti, ki se začne prečno vzpenjati po zahodni strani Dvojnega jezera. Po krajšem vzponu pridemo na neizrazit greben, s katerega pot zavije desno in se začne spuščati. Po polurnem zložnem spustu nas pot pripelje na planino Lopučnica, kjer je razpotje.
Nadaljujemo desno v smeri planine Za skalo (rahlo levo dom na Komni) po slabše uhojeni poti, ki preči pobočja planine proti severozahodu. Pot, ki poteka med visokimi travami (v poletnih mesecih) nekoliko višje preči pas redkega gozda in se za tem obrne nekoliko proti levi. Pot naprej se strmo vzpne in nas v nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje v kraški svet brezen in škrapelj. Tu se pot položi in se v kamnitem svetu začne izgubljati (pazljivo sledimo markacijam). Na tem delu se nam odpre čudovit razgled na gore, ki obdajajo Dolino triglavskih jezer. Markirani poti nato sledimo le še do prevala Velika vrata, le tega pa dosežemo po nekaj nadaljnjih minutah rahlega vzpona.
Na drugi strani Velikih vrat zapustimo že tako malo obiskano pot in nadaljujemo desno po brezpotnem svetu. Sprva so prehodi med rušjem in škrapljastim svetom razmeroma lahki, saj nam "pot" pomagajo najti možici, ki pa so resda redki. Vzpon nadaljujemo nekako v smeri proti severu, a direktnih prehodov zaradi kraškega sveta ni. Zaradi razpok pa moramo občasno narediti kar velik ovinek. Ko nas "pot" le pripelje na greben je orientacijskih zank konec. Vzpon nadaljujemo po vse bolj razglednem grebenu, "pot" pa nas nato hitro pripelje na neizrazit vrh Glave za Bajto.
Naprej se rahlo spustimo, nato pa se po travnatem pobočju Čela povzpnemo na malo znan in še manj obiskan vrh.

Ob poti: Koča na planini pri Jezeru (1453m), Planina Dedno polje (1560m), Planina Ovčarija (1660m), Štapce (1851m), Koča pri Triglavskih jezerih (1685m), Planina Lopučnica (1558m), Velika vrata (1924m)
Planina Blato - celo1
Planina Blato - celo99
Planina Blato - celo100
Planina Blato - celo101
Diskusija o izletu Planina Blato - Čelo (čez Štapce)