gorovja / Julijske AlpeMorbegna / Planina Blato - Morbegna

Planina Blato - Morbegna (Za Kopico)

Izhodišče: Planina Blato (1147 m)
Cilj: Morbegna (2520 m)
Ime poti: Za Kopico
Zahtevnost smučanja: delno zahtevno
Zemljevid: Triglav 1:25.000

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo proti Bledu in naprej proti Bohinjski Bistrici. Z vožnjo nadaljujemo proti Bohinjskemu jezeru (Ribčev laz), pri katerem pridemo na križišče, kjer nadaljujemo desno v smeri Stare Fužine. V Stari Fužini pa v križišču pri kapelici zavijemo ostro levo na vzpenjajočo cesto v smeri planine Blato, planine Vogar in doline Voje. Cesta nas naprej pripelje do mesta, kjer pobirajo cestnino in parkirnino, mi pa ji sledimo naprej do naslednjega križišča, kjer nadaljujemo levo (desno Voje). Cesti nato sledimo do naslednjega križišča (peljemo se kar nekaj časa), kjer zavijemo ostro desno v smeri planine Blato (naravnost planina Vogar). Tej cesti nato sledimo do parkirišča nad planino Blato.

Malo pred planino na parkirišču se odcepi kolovoz levo strmo navzgor. Po desetih minutah pridemo na razpotje kjer gremo levo. Širokemu kolovozu sledimo naprej vse do koče na Planini pri Jezeru. Koča ima zimsko sobo. Od koče se spustimo nekaj metrov in sledimo smerokazom za Triglavska jezera. Po pol ure hoje po široki poti pridemo na planino Dedno polje. Tu stoji pastirska koča kjer si lahko kupimo kakšno kislo mleko ali kaj podobnega. Ta koča je vključena v Bohinjsko sirarsko pot. Tu na planini Dedno polje zavijemo desno proti Zasavski koči. Takoj nad planino se pot strmo vzpne in že po pol ure ta strmina popusti. Pot se nato vzpenja po južnih pobočjih Slatne in Prvega Vogla. Kmalu pridemo v dolinico imenovano Za Kopico. Tej dolini sledimo vse do sedla Vrata. Tu nadaljujemo naprej sprva nekoliko navzdol. Prečimo pobočja Vršakov, kjer prečimo široko a rahlo izpostavljeno kratko poličko in za tem pridemo na razpotje kjer se nam priključi pot iz Triglavskih jezer. Tu gremo desno. Že po nekaj minutah vzpona smo na razpotju kjer se levo odcepi pot na Kanjavec mi pa nadaljujemo naravnost. Tu strmina popusti pot pa nas pelje po visokogorskem svetu čez Hribarice. Kmalu se levo odcepi še ena pot na Kanjavec. Ponovno nadaljujemo naravnost. Za Hribaricami pa se pot začne spuščati. Spustimo se po melišču proti Tržaški koči na Doliču. Sledi še kratek rahel vzpon in še krajši spust do koče. Koča ima tudi zimski bivak. Od koče nadaljujemo proti zahodu. Naprej hodimo po mulatjeri, ki se kar strmo vzpenja. Po pol ure hoje od koče se svet zravna in pot ne pridobiva več na višini. Sedaj že vidimo Triglav. Hodimo v smeri Triglava. Pot sedaj nekaj časa poteka po podih(previdno). Pridemo na razpotje kjer se nam pridruži pot iz Vrat čez Plemenice. Tu zavijemo levo na nemarkirano pot, ki ji sledimo približno 10 minut do Morbegne. Avto-Dedno polje 1:30. Dedno polje-Vrata 2:30. Vrata-Dolič 1:15. Dolič Morbegna 1:40.

Ob poti: Koča na planini pri Jezeru (1453m), Planina Dedno polje (1560m), Vrata (2192m), Hribarice (2339m), Dolič (2164m), Tržaška koča na Doliču (2151m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Glava v Zaplanji (5 min)
Planina Blato - morbegna1
Planina Blato - morbegna82
Planina Blato - morbegna83
Planina Blato - morbegna84
Diskusija o izletu Planina Blato - Morbegna (Za Kopico)
svabma
Pozdravljeni
Zanima me ali je na poti prek Doliča pa do Morbegne še kaj snega. Gor nameravam konec junija. Lpnasmehnasmeh
svabma
Pozdravljeni
IgorZlodej
10.6.2012
Zdaj še je, kako bo konec junija pa samo oni tam zgoraj ve. Sicer pa, zakaj bi bil sneg problem, saj verjetno ne boš šel bosmežikanje.