gorovja / Kamniško Savinjske AlpeLanež / Planina Loka - Lanež

Planina Loka - Lanež (vzhodna pot)

Izhodišče: Planina Loka (1435 m)
Cilj: Lanež (1925 m)
Ime poti: vzhodna pot
Zahtevnost smučanja: nezahtevno
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000

Iz Mozirja se peljemo proti Logarski dolini, a le do vasi Strmec (vas med Ljubnim in Lučami), kjer nas oznake za Snežno jamo na Raduhi usmerijo desno na ožjo vzpenjajočo cesto. Omenjeni cesti, ki ima nekaj križišč sledimo v smeri Snežne jame in koče na Loki (križišča so dobro označena). Po 16 km (od tega 9 km makadama) vožnje od mesta, ko smo zapustili glavno cesto pridemo do izhodišča, kjer v bližini manjšega križišča parkiramo (ob križišču so planinske oznake za kočo na Loki).

Ob parkirišču opazimo planinske smerne table za kočo na Loki in Raduho, ki nas usmerijo na slabšo gozdno cesto, ki se vzpne skozi pas gozda. Že po nekaj 10 korakih hoje stopimo iz gozda na spodnji del planine Loka. Vzpon nadaljujemo po razmeroma strmi cesti, po kateri se v nekaj minutah povzpnemo do koče na Loki.
Od koče nadaljujemo rahlo desno po markirani poti v smeri sedla Durce (rahlo levo Raduha, desno Smrekovec in Travnik). Naprej se sprva zložno vzpenjamo po desni strani grabna (po levi strani grabna poteka pot na Raduho) po poti, ki se začne postopoma strmeje vzpenjati. Po približno 10 minutah hoje od koče, pa nas pot pripelje na manj opazno razpotje, kjer nadaljujemo ostro desno po slabše vidni poti (naravnost Durce). Po nekaj korakih nadaljnje hoje, bomo na drevesu opazili planinske smerne table z oznakami Lanež in Durce preko Laneža, ki nas usmerijo levo navzgor na strmo, a markirano brezpotje (v megli je orientacija izredno težavna). Po nekaj minutah vzpona čez strmo travnato pobočje, nas "pot" pripelje do pašne ograje, kjer nadaljujemo levo. Le nekaj korakov naprej markirana pot preči omenjeno ograjo in se za tem obrne nekoliko proti levi (tu je steza že bolje vidna).
Vzpon nadaljujemo po razgledni poti, ki nas mimo napajališča za živali pripelje v manjšo dolinico med Lanežem in Jelovcem. Zmerno strma pot, ki naprej poteka po prijetni dolinici, pa nas kmalu pripelje na neizrazito sedelce med prej omenjenima vrhovoma.
Markirana pot tu zavije v levo in se začne strmeje vzpenjati po vzhodnih pobočjih Laneža. Le nekoliko višje stopimo na razgleden greben, kjer se pot še strmeje vzpne. Po nekaj minutah vzpona strmina popusti in vse bolj razgledna pot nas hitro pripelje na prostran vrh Laneža.
Izhodišče - Koča na Loki 0:15, Koča na Loki - Lanež 1:10.

Ob poti: Koča na Loki pod Raduho (1534m)
Planina Loka - lanez1
Planina Loka - lanez31
Video:
Ovce pod Lanežem - Na paši pod Lanežem
Diskusija o izletu Planina Loka - Lanež (vzhodna pot)
kkac
29.10.2019
Krajevna tabla ni več Struge, ampak Strmec.