Kako se imenuje plezalna pot, ki vodi na Krn?

Pot Silva Korena

Pot Lojzeta Rekarja

Hanzova pot

Kopiščarjeva pot

Kopinškova pot

Kremžarjeva pot

gorovja / Julijske AlpeMrzli vrh nad planino Pretovč / Planina Polog - Mrzli vrh nad planino Pretovč

Planina Polog - Mrzli vrh nad planino Pretovč

Izhodišče: Planina Polog (457 m)
Cilj: Mrzli vrh nad planino Pretovč (1359 m)
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): svetilka
Priporočena oprema (zima): cepin, dereze, svetilka

Najprej se zapeljemo v Tolmin, od tam pa cesti sledimo v smeri Zatolmina (glavno cesto zapustimo pri semaforju). V Zatolminu opazimo planinske oznake za Javorco, ki nas usmerijo na vzpenjajočo cesto proti Javorci. Občasno precej ozka in mestoma prepadna cesta nas po približno 8 km vožnje pripelje do manjšega križišča, kjer se levo navzgor odcepi cesta proti Javorci. Tu zavijemo levo in cesti sledimo še dobrih 100 m do označenega parkirišča.

S parkirišča nadaljujemo po betonirani cesti, ki hitro pride v gozd in se prične strmo vzpenjati. Po približno 15 minutah hoje, se gozd razredči, cesta pa zavije ostro v desno. Sledi le še nekaj minut hoje ob robu pašnikov in cesta nas pripelje do spominske cerkve sv. Duha na Javorci.
Cerkev obidemo po levi strani in pot nadaljujemo po širokem in sprva zložnem kolovozu, ki hitro preide v gozd. Tu lahko levo pod nami slišimo bučanje slapu potoka Peščak, mi pa nadaljujemo po markirani poti (kolovozu), ki višje preko mostu preči omenjeni potok. Naprej se vzpenjamo po zmerno strmem kolovozu, ki naprej poteka deloma skozi gozd, deloma pa skozi gosto grmičevje in robidovje. Višje prečimo še eno od številnih pašnih ograj in pot nas pripelje do planine Črča, na kateri stoji nekaj starih koč.
Tik pred kočami na planini, pa nas oznake za planine Sleme, Medrje in Laška seč, usmerijo rahlo levo, kjer se čez visoke trave povzpnemo do neizrazitega grebena, po katerem poteka pašna ograja. Naprej se vzpenjamo ob pašni ograji, nato pa pot preide v strnjen gozd, kjer se za kratek čas strmo vzpne do korita z vodo. Tu pot zavije rahlo v desno, kjer nas po nekaj 10 korakih pripelje do naslednje pašne ograje. Prečimo pašno ograjo in se sprehodimo do koč na planini Laška seč.
Nad planino gre pot v gozd, le ta pa se nadaljuje po širokem kolovozu. Nekoliko višje pridemo iz gozda, mi pa le nekaj metrov za tem, ko prečimo pašno ograjo nadaljujemo levo po slabše vidni in slabo markirani poti. Pot se višje priključi kolovozu in nas le nekaj metrov naprej pripelje do pastirske koče na planini Medrja.
Od koče na planini se prečno vzpnemo proti levi, kjer hitro dosežemo slabšo gozdno cesto. Cesti sledimo v levo, le ta pa se po začetnem rahlem vzponu, postopoma prične lahkotno spuščati. Nekoliko naprej prispemo na križišče cest, kjer se v desno nadaljuje cesta proti planini Sleme, mi pa nadaljujemo levo navzdol, kjer se nam po nekaj korakih priključi še markirana pot iz vasi Krn. Sledi kratek spust po cesti do označenega razpotja na manjšem prevalu, kjer nadaljujemo desno v smeri Mrzlega vrha. Pot naprej nas vodi mimo informativne table, za katero hitro prispemo do pastirske koče na planini Pretovč.
S planine Pretovč nadaljujemo po označeni poti v smeri Mrzlega vrha. Od pastirske koče se pot vzpne po razglednem travnatem grebenu, nato pa nekoliko višje zavije v levo, kjer preči kratko razdrapano pobočje. Naprej se skozi nizko grmičevje ter ob lepih pogledih na okolico hitro povzpnemo do stare avstrijske kaverne, kjer je danes lepo urejen manjši spominski park. Če imamo s seboj svetilko si lahko ogledamo tudi notranjost dveh kavern, v eni izmed njiju pa se nahaja tudi lepo ohranjen oltar.
Od spominskega parka nadaljujemo levo ter se skozi pas gozda prečno vzpnemo proti levi. Ko stopimo iz gozda, prečimo še kratko nekoliko bolj strmo travnato pobočje, nato pa pot zavije v desno ter nas pripelje na glavni greben Mrzlega vrha, po katerem se v nekaj minutah povzpnemo na razgleden vrh.

Ob poti: Javorca (571m), Planina Črča (800m), Planina Laška seč (1000m), Planina Medrja (1133m), Planina Pretovč (1160m)
Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc1 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc2 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc3 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc4 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc5 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc6 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc7 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc8 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc9 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc10 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc11 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc12 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc13 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc14 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc15 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc16 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc17 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc18 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc19 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc20 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc21 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc22 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc23 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc24 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc25 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc26 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc27 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc28 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc29 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc30 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc31 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc32 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc33 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc34 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc35 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc36 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc37 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc38 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc39 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc40 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc41 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc42 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc43 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc44 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc45 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc46 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc47 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc48 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc49 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc50 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc51 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc52 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc53 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc54 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc55 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc56 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc57 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc58 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc59 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc60 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc61 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc62 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc63 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc64 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc65 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc66 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc67 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc68 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc69 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc70 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc71 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc72 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc73 Planina Polog - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc74
Diskusija o izletu Planina Polog - Mrzli vrh nad planino Pretovč ()
darinka4
10.2.2017
Zanimiva je ta pot. No jaz sem šla iz vasi Krn. Bom pa šla še enkrat , ko bo sneg skopnel. Označena je kot pot miru. Boji so bili tu med prvo sv. vojno.Zgodovinska obeležja, smerokazi. Sploh lepo urejena pot.Sem bila nekoliko presenečena, da je nasulo toliko snega od planine Pretovč proti vrhu, čeprav ni visoko. In pa , da sem se morala obrnit skoraj pod vrhom.Enostavno se je težko hodilao. Sneg sem kljub gamašem imela v čevljih.Preveč ga je bilo. Mi je bilo kar malo žal, da se ni izšlo v tej samoti do vrha, ker se je potem nebo razjasnilo.
11.2.2017
darinka4, kje pa parkiraš?
darinka4
Parliraš na parkirnem na koncu vasi Krn.
B2
12.2.2017
Ja, koncev vasi Krn je več in težko je parkirati, ko pa je vse "pakonc" postavljeno...
Sem v drugem forumu (Mrzli vrh 1359m) opisal kje se lahko parkira.