gorovja / Julijske AlpeSrednji vrh / Planina Polog - Srednji vrh

Planina Polog - Srednji vrh

Izhodišče: Planina Polog (457 m)
Cilj: Srednji vrh (2032 m)
Zahtevnost: lahka označena pot, lahko brezpotje
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000

Najprej se zapeljemo v Tolmin, od tam pa cesti sledimo v smeri Zatolmina (glavno cesto zapustimo pri semaforju). V Zatolminu opazimo planinske oznake za Javorco, ki nas usmerijo na vzpenjajočo cesto proti Javorci. Občasno precej ozka in mestoma prepadna cesta nas po približno 8 km vožnje pripelje do manjšega križišča, kjer se levo navzgor odcepi cesta proti Javorci. Tu zavijemo levo in cesti sledimo še dobrih 100 m do označenega parkirišča.

S parkirišča nadaljujemo po betonirani cesti, ki hitro pride v gozd in se prične strmo vzpenjati. Po približno 15 minutah hoje, se gozd razredči, cesta pa zavije ostro v desno. Sledi le še nekaj minut hoje ob robu pašnikov in cesta nas pripelje do spominske cerkve sv. Duha na Javorci.
Cerkev obidemo po levi strani in pot nadaljujemo po širokem in sprva zložnem kolovozu, ki hitro preide v gozd. Tu lahko levo pod nami slišimo bučanje slapu potoka Peščak, mi pa nadaljujemo po markirani poti (kolovozu), ki višje preko mostu preči omenjeni potok. Naprej se vzpenjamo po zmerno strmem kolovozu, ki naprej poteka deloma skozi gozd, deloma pa skozi gosto grmičevje in robidovje. Višje prečimo še eno od številnih pašnih ograj in pot nas pripelje do planine Črča, na kateri stoji nekaj starih koč.
Tik pred kočami na planini, pa nas oznake za planine Sleme, Medrje in Laška seč, usmerijo rahlo levo, kjer se čez visoke trave povzpnemo do neizrazitega grebena, po katerem poteka pašna ograja. Naprej se vzpenjamo ob pašni ograji, nato pa pot preide v strnjen gozd, kjer se za kratek čas strmo vzpne do korita z vodo. Tu pot zavije rahlo v desno, kjer nas po nekaj 10 korakih pripelje do naslednje pašne ograje. Prečimo pašno ograjo in se sprehodimo do koč na planini Laška seč.
Nad planino gre pot v gozd, le ta pa se nadaljuje po širokem kolovozu. Nekoliko višje pridemo iz gozda, mi pa le nekaj metrov za tem, ko prečimo pašno ograjo nadaljujemo levo po slabše vidni in slabo markirani poti. Pot se višje priključi kolovozu in nas le nekaj metrov naprej pripelje do pastirske koče na planini Medrja.
Od koče na planini se prečno vzpnemo proti levi, kjer hitro dosežemo slabšo gozdno cesto. Cesti sledimo v levo, le ta pa se po začetnem rahlem vzponu, postopoma prične lahkotno spuščati. Višje se povsem približamo planini Pretovč, mi pa v križišču ob istoimenskem sedlu nadaljujemo desno v smeri planine Sleme. Cesta naprej se prične strmeje vzpenjati, višje preči pas strnjenega gozda, nato pa se položi in nas ob vse lepših razgledih pripelje do planine Sleme.
Na planini pri spomeniku NOB nadaljujemo levo na razgleden travnat greben, po katerem se sprehodimo do bivšega razpotja. Tu nas oznake za Krn in Rdeči rob usmerijo levo na spodnjo pot (zgornja pot je zaradi neprehodnosti zaprta že dalj časa), ki preči pobočja proti levi. Pot naprej nas hitro pripelje do strme in široke grape, preko katere pa vodi odlično urejena pot (če je pot poškodovana je prehod smrtno nevaren). Pot naprej preide na travnata pobočja, preči še eno manjšo grapo, peko katere je pot prav tako vzorno urejena. Za tem pot preide v pas gozda, kjer še naprej preči razmeroma strma pobočja. Pobočje se nato položi, pot pa nas preko pašne ograje pripelje na pašna območja planine Leskovica, kjer se sicer markirana pot prične izgubljati. Prečno se spustimo nekoliko proti desni, kjer ujamemo pot s planine Kuhinja proti jezeru v Lužnici.
Nadaljujemo v smeri Krna in pot nadaljujemo vse bolj strmo navzgor. Naprej se vzpenjamo po strmih pobočjih med Maselnikom (1906 m) na levi in Velikim Stadorjem (1903 m) na desni. Višje se pot prelomi in nas pripelje v manjšo krnico, kjer se v desno odcepi nemarkirana pot na Rdeči rob (odcep je označen). Markirana pot tu zavije v levo ter se vzpne čez kratko strmo pobočje, nato pa se položi in nas pripelje na sedelce med Maselnikom in Škofičem. Tu nadaljujemo naravnost ter nato po spodnji poti (desna zgornja pot obide jezero), v nekaj minutah spusta prispemo do jezera v Lužnici, katerega vidimo že s prej omenjenega sedla.
Od jezera se zložno vzpnemo po slabše vidni stezici (smer sever), nato pa se priključimo poti, ki po desni strani obide jezero. Naprej se vzpenjamo po lepi visokogorski dolini (Peski po Lužnici), nato pa pot zavije nekoliko v levo in se strmeje vzpne. Sledi kratek strm vzpon in pot nas pripelje na greben severno od Srednjega vrha.
Na tem mestu zapustimo markirano pot in vzpon nadaljujemo levo po lažjem brezpotnem svetu. Že po nekaj korakih se vrnemo na greben in slabše uhojena pot nas čez mestoma ožji greben hitro pripelje na razgleden vrh.

Ob poti: Javorca (571m), Planina Črča (800m), Planina Laška seč (1000m), Planina Medrja (1133m), Planina Sleme (1448m), Jezero v Lužnici (1801m)
Planina Polog - srednji_vrh1
Planina Polog - srednji_vrh92
Planina Polog - srednji_vrh93
Planina Polog - srednji_vrh94
Diskusija o izletu Planina Polog - Srednji vrh ()