gorovja / Julijske AlpeVelika Montura / Planina Polog - Velika Montura

Planina Polog - Velika Montura

Izhodišče: Planina Polog (457 m)
Cilj: Velika Montura (1958 m)
Zemljevid: TNP 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin, čelada

Najprej se zapeljemo v Tolmin, od tam pa cesti sledimo v smeri Zatolmina (glavno cesto zapustimo pri semaforju). V Zatolminu opazimo planinske oznake za Javorco, ki nas usmerijo na vzpenjajočo cesto proti Javorci. Občasno precej ozka in mestoma prepadna cesta nas po približno 8 km vožnje pripelje do manjšega križišča, kjer se levo navzgor odcepi cesta proti Javorci. Mi nadaljujemo naravnost, cesti pa sledimo le še približno 100 m, kjer nato na primernem mestu ob rampi tudi parkiramo.

S parkirišča se usmerimo na široko pot v smeri slapu Savica, Doma na Komni in Koče pod Bogatinom. Sprva hodimo po zložni makadamski cesti, že hitro pa gremo s ceste rahlo levo na markirano pot proti Komni (desno slap Savica). V nadaljevanju se vzpenjamo po stari mulatjeri, ki nas vodi preko 48 označenih serpentin. Pri zadnji označeni serpentini dosežemo dolino Pekel, katero kmalu zapustimo, pot pa se še naprej vzpenja skozi gozd. Višje se gozd postopoma prične redčiti, z desne pa se nam priključi pot, ki vodi preko Komarče in mimo Črnega jezera.
Le nekaj 10 korakov naprej se pot še enkrat razcepi, mi pa izberemo levo pot v smeri Doma na Komni (desno Koča pri Triglavskih jezerih in pa tudi Koča pod Bogatinom, slednja je kako minuto krajša od tiste, ki vodi mimo Doma na Komni), do katerega prispemo po 5 minutah nadaljnje hoje.
Od Doma na Komni nadaljujemo desno v smeri Koče pod Bogatinom (naravnost smučišče Vogel in planina Govnjač), kjer se kmalu združimo s prej omenjeno potjo. Sledi še približno 10 minut lahkotne hoje in prispemo do planine na Kraju, kjer se nahaja Koča pod Bogatinom.
Na planini, kako minuto naprej od koče, se nahaja označeno razpotje, mi pa nadaljujemo v smeri Bogatinskega sedla oz. Vratc (desno Lanževica čez Lepo Komno). Na drugi strani planine, kjer se v levo skoraj neopazno odcepi še ena pot proti planini Govnjač, se pot postopoma prične vzpenjati. Prečno se vzpenjamo po predelu imenovanem Gracija, med prečenjem pa po južni strani obidemo tudi manj znani Srednji vrh. Za prečenjem Srednjega vrha pot postane nekoliko bolj strma in se razcepi. Nadaljujemo lahko po zmerno strmi mulatjeri, ki naredi daljšo serpentino, ali pa rahlo desno, po bolj strmi planinski poti. Obe poti se združita na Bogatinskem sedlu, kjer je naslednje označeno razpotje.
S sedla, od koder se nam odpre lep pogled še v smeri Krna, nadaljujemo naravnost v smeri Doma pri Krnskih jezerih in Krna (levo Bogatin, desno Lanževica) ter se postopoma pričnemo spuščati. Nekaj časa se zmerno spuščamo, nato pa se pot položi in se le lahkotno spušča. Na položnem delu, na desni strani opazimo napis Krn, ko se hribček na desni konča, pa se ostro v desno odcepi pot do bližnje kaverne. Tu še nadaljujemo po markirani poti, zapustimo pa jo nekaj 10 korakov naprej, kjer ob poti običajno stoji manjši možic.
Z markirane poti gremo na omenjenem mestu desno, kjer kmalu zasledimo slabšo stezico, ki nas s pomočjo možicev vodi proti neizraziti dolinici, ki se nahaja med Veliko Monturo in koto 1919, ki se nahaja nekoliko desno od Velike Monture. Ko dosežemo dolinico postane steza bolj strma, po njej pa se vzpenjamo vse do sedelca med omenjenima vrhovoma.
S sedla gremo levo (desno Velika Baba in Lanževica), kjer pri ruševinah dosežemo staro mulatjero. Po mulatjeri prečimo pobočja proti desni, pot pa se nato prehodno rahlo spusti (na tem delu je možno zapustiti mulatjero in se na vrh povzpeti po lažjem brezpotju). Po krajšem spustu prispemo na razpotje starih mulatjer, mi pa nadaljujemo levo navzgor (spodnja mulatjera doseže markirano pot Lepena - Velika Baba).
Sledi nekaj minut vzpona večinoma proti desni, nato pa dosežemo neizrazit greben, kjer mulatjera najprej zavije levo, nato pa z njega na nekoliko bolj strma zahodna pobočja. Ko se pobočje položi, na levi opazimo stare italijanske utrdbe iz časa rapalske meje, mi pa se mimo treh propadajočih zgradb, povzpnemo na bližnji razgleden vrh Velike Monture.
Planina Polog - izvir Tolminke 1:00, izvir Tolminke - planina na Zgornjih Prodih 0:30, planina na Zgornjih Prodih - Prehodci 2:20, Prehodci - Za Lepočami 0:30, Za Lepočami - Velika Montura 1:15.

Ob poti: Izvir Tolminke (695m), Planina na Zgornjih Prodih (850m), Prehodci (1639m), Za Lepočami (1608m)
Planina Polog - velika_montura1 Planina Polog - velika_montura2 Planina Polog - velika_montura3 Planina Polog - velika_montura4 Planina Polog - velika_montura5 Planina Polog - velika_montura6 Planina Polog - velika_montura7 Planina Polog - velika_montura8 Planina Polog - velika_montura9 Planina Polog - velika_montura10 Planina Polog - velika_montura11 Planina Polog - velika_montura12 Planina Polog - velika_montura13 Planina Polog - velika_montura14 Planina Polog - velika_montura15 Planina Polog - velika_montura16 Planina Polog - velika_montura17 Planina Polog - velika_montura18 Planina Polog - velika_montura19 Planina Polog - velika_montura20 Planina Polog - velika_montura21 Planina Polog - velika_montura22 Planina Polog - velika_montura23 Planina Polog - velika_montura24 Planina Polog - velika_montura25 Planina Polog - velika_montura26 Planina Polog - velika_montura27 Planina Polog - velika_montura28 Planina Polog - velika_montura29 Planina Polog - velika_montura30 Planina Polog - velika_montura31 Planina Polog - velika_montura32 Planina Polog - velika_montura33 Planina Polog - velika_montura34 Planina Polog - velika_montura35 Planina Polog - velika_montura36 Planina Polog - velika_montura37 Planina Polog - velika_montura38 Planina Polog - velika_montura39 Planina Polog - velika_montura40 Planina Polog - velika_montura41 Planina Polog - velika_montura42 Planina Polog - velika_montura43 Planina Polog - velika_montura44 Planina Polog - velika_montura45 Planina Polog - velika_montura46 Planina Polog - velika_montura47 Planina Polog - velika_montura48 Planina Polog - velika_montura49 Planina Polog - velika_montura50 Planina Polog - velika_montura51 Planina Polog - velika_montura52 Planina Polog - velika_montura53 Planina Polog - velika_montura54 Planina Polog - velika_montura55 Planina Polog - velika_montura56 Planina Polog - velika_montura57 Planina Polog - velika_montura58 Planina Polog - velika_montura59 Planina Polog - velika_montura60 Planina Polog - velika_montura61 Planina Polog - velika_montura62 Planina Polog - velika_montura63 Planina Polog - velika_montura64 Planina Polog - velika_montura65 Planina Polog - velika_montura66 Planina Polog - velika_montura67 Planina Polog - velika_montura68 Planina Polog - velika_montura69 Planina Polog - velika_montura70 Planina Polog - velika_montura71 Planina Polog - velika_montura72 Planina Polog - velika_montura73 Planina Polog - velika_montura74 Planina Polog - velika_montura75 Planina Polog - velika_montura76 Planina Polog - velika_montura77 Planina Polog - velika_montura78 Planina Polog - velika_montura79 Planina Polog - velika_montura80 Planina Polog - velika_montura81 Planina Polog - velika_montura82 Planina Polog - velika_montura83 Planina Polog - velika_montura84 Planina Polog - velika_montura85 Planina Polog - velika_montura86 Planina Polog - velika_montura87 Planina Polog - velika_montura88 Planina Polog - velika_montura89 Planina Polog - velika_montura90 Planina Polog - velika_montura91 Planina Polog - velika_montura92 Planina Polog - velika_montura93 Planina Polog - velika_montura94 Planina Polog - velika_montura95 Planina Polog - velika_montura96 Planina Polog - velika_montura97 Planina Polog - velika_montura98 Planina Polog - velika_montura99 Planina Polog - velika_montura100 Planina Polog - velika_montura101 Planina Polog - velika_montura102
Diskusija o izletu Planina Polog - Velika Montura ()