gorovja / KaravankeKepa / Podrožca / Rosenbach - Kepa

Podrožca / Rosenbach - Kepa

Izhodišče: Podrožca / Rosenbach (630 m)
Cilj: Kepa (2143 m)
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid:
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin, čelada

Skozi karavanški predor se zapeljemo v Avstrijo, nato pa se peljemo po avtocesti proti Beljaku, katero zapustimo na prvem izvozu. Od mesta, ko smo zapustili avtocesto sledimo oznakam za kraj Šentjakob v Rožu / Sankt Jakob im Rosental. Ko prispemo v omenjeni kraj zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri kraja Podrožca / Rosenbach. Po nekaj kilometrih nadaljnje vožnje prispemo v bližino železniške postaje v Podrožci, kjer nadaljujemo levo navzdol, nato pa v naslednjem križišču desno v smeri doline Medji Dol / Bärental. Naprej se peljemo po nekoliko ožji asfaltni cesti, kateri sledimo do prvega križišča, ob katerem opazimo planinske smerne table. Parkiramo na primernem prostoru ob cesti.
Od cestninske postaje na Hrušici do izhodišča je približno 23 km.

Z izhodišča nadaljujemo po desni cesti v smeri Koče Berta / Bertahütte in Kepe / Mittagskogel (naravnost Koča na Golici, Dovška Baba...), kjer gremo skozi nekaj podvozov. Za železniškim in avtocestnim podvozom, kjer na križiščih sledimo markacijam, nas cesta popelje v hudourniško dolino Gračenica / Gratschenichengraben, kjer je zaradi dokaj krušljivega pobočja, predvsem med in po dežju, precej povečana možnost padajočega kamenja (velika nevarnost padajočega kamenja je tudi v času, ko se tali sneg, pa tudi v lepem vremenu pot ni brez nevarnosti). Približno eno uro hodimo po omenjeni soteski, nato pa se dolina razširi, pot pa nas pripelje do označenega razpotja, kjer prehodno zapustimo makadamsko cesto.
Nadaljujemo naravnost v smeri Kepe (desno Bleščeča planina / Rossalm) ter nekaj časa hodimo ob hudourniku, kjer nekajkrat tudi prečimo potok Gračenica / Gratschenitzengraben (ob visokih vodah je varneje nadaljevati po cesti, saj je lahko markirana pot neprehodna). Po približno 20 minutah se vrnemo na cesto, po njej pa se nato v številnih serpentinah večinoma zmerno vzpenjamo. Ob občasnih razgledih, predvsem proti Kepi, po približno treh urah hoje prispemo do planine Borovščica / Ferlacher Alm.
Sledi še nekaj minut rahlega vzpona in prispemo do označenega razpotja na sedlu Borovščica / Ferlacher Sattel, ki se nahaja med Kepo na levi in Kamnico / Ferlacher Spitze na desni.
Nadaljujemo ostro levo na markirano pot v smeri Kepe (levo Kepa po severovzhodnem grebenu, naravnost Hotel Mittagskogel, desno Koča Berta - 5 minut in Kamnica - 45 minut). Pot naprej je sprva dokaj zložna in večinoma preči pobočja proti levi. Ko se pot prične vzpenjati, pa hitro prispemo do krušljive grape, kjer je lahko pot po deževju poškodovana, za ta primer pa je pred grapo spravljeno orodje za zasilno popravilo poti. V drugem delu prečenja grape nam je v pomoč še nekaj varoval, nato pa se prehodno strmo vzpnemo. V nadaljevanju se vzpenjamo po lepo nadelani poti, ki preči še nekaj grap, a je prehod preko njih lažji. Vse bolj razgledna pot, se vse bolj bliža vznožju sten Dovške Male Kepe, a prav pod steno ne poteka, saj je med potjo in steno večji hudournik, tako da pot ni pretirano izpostavljena padajočemu kamenju. Višje se pot obrne v desno, kjer prečimo še dve grapi, za tem pa sledi dokaj enakomeren vzpon proti državni meji. Zadnji del vzpona do državne meje postane pobočje bolj strmo, ko pa dosežemo mejni greben, se nam z leve priključi še markirana pot od Erjavčevega rovta.
Nadaljujemo desno, kjer sprva hodimo po grebenu, nato pa pot preide na avstrijsko stran, kjer se do glavnega vrha, katerega dosežemo po nekaj minutah nadaljnje hoje, prečno vzpenjamo.
Izhodišče - sedlo Borovščica 3:10, sedlo Borovščica - Kepa 2:00.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2018 (avgust).

Ob poti: Lepi studenec / Schönbrunnen (900m), Planina Borovščica / Ferlacher Alm (1497m), Sedlo Borovščica / Ferlacher Sattel (1500m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Gubno, Dovška Mala Kepa
Podrožca / Rosenbach - kepa1 Podrožca / Rosenbach - kepa2 Podrožca / Rosenbach - kepa3 Podrožca / Rosenbach - kepa4 Podrožca / Rosenbach - kepa5 Podrožca / Rosenbach - kepa6 Podrožca / Rosenbach - kepa7 Podrožca / Rosenbach - kepa8 Podrožca / Rosenbach - kepa9 Podrožca / Rosenbach - kepa10 Podrožca / Rosenbach - kepa11 Podrožca / Rosenbach - kepa12 Podrožca / Rosenbach - kepa13 Podrožca / Rosenbach - kepa14 Podrožca / Rosenbach - kepa15 Podrožca / Rosenbach - kepa16 Podrožca / Rosenbach - kepa17 Podrožca / Rosenbach - kepa18 Podrožca / Rosenbach - kepa19 Podrožca / Rosenbach - kepa20 Podrožca / Rosenbach - kepa21 Podrožca / Rosenbach - kepa22 Podrožca / Rosenbach - kepa23 Podrožca / Rosenbach - kepa24 Podrožca / Rosenbach - kepa25 Podrožca / Rosenbach - kepa26 Podrožca / Rosenbach - kepa27 Podrožca / Rosenbach - kepa28 Podrožca / Rosenbach - kepa29 Podrožca / Rosenbach - kepa30 Podrožca / Rosenbach - kepa31 Podrožca / Rosenbach - kepa32 Podrožca / Rosenbach - kepa33 Podrožca / Rosenbach - kepa34 Podrožca / Rosenbach - kepa35 Podrožca / Rosenbach - kepa36 Podrožca / Rosenbach - kepa37 Podrožca / Rosenbach - kepa38 Podrožca / Rosenbach - kepa39 Podrožca / Rosenbach - kepa40 Podrožca / Rosenbach - kepa41 Podrožca / Rosenbach - kepa42 Podrožca / Rosenbach - kepa43 Podrožca / Rosenbach - kepa44 Podrožca / Rosenbach - kepa45 Podrožca / Rosenbach - kepa46 Podrožca / Rosenbach - kepa47 Podrožca / Rosenbach - kepa48 Podrožca / Rosenbach - kepa49 Podrožca / Rosenbach - kepa50 Podrožca / Rosenbach - kepa51 Podrožca / Rosenbach - kepa52 Podrožca / Rosenbach - kepa53 Podrožca / Rosenbach - kepa54 Podrožca / Rosenbach - kepa55 Podrožca / Rosenbach - kepa56 Podrožca / Rosenbach - kepa57 Podrožca / Rosenbach - kepa58 Podrožca / Rosenbach - kepa59 Podrožca / Rosenbach - kepa60 Podrožca / Rosenbach - kepa61 Podrožca / Rosenbach - kepa62 Podrožca / Rosenbach - kepa63 Podrožca / Rosenbach - kepa64 Podrožca / Rosenbach - kepa65 Podrožca / Rosenbach - kepa66 Podrožca / Rosenbach - kepa67 Podrožca / Rosenbach - kepa68 Podrožca / Rosenbach - kepa69 Podrožca / Rosenbach - kepa70
Diskusija o izletu Podrožca / Rosenbach - Kepa ()