gorovja / KaravankeMarija Snežna (Kavalar) / Madonna della Neve / Rateče - Marija Snežna (Kavalar) / Madonna della Neve

Rateče - Marija Snežna (Kavalar) / Madonna della Neve

Izhodišče: Rateče (865 m)
Cilj: Marija Snežna (Kavalar) / Madonna della Neve (1275 m)
Zemljevid: Kranjska Gora 1:30.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

Najprej se zapeljemo v Kranjsko Goro, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Ratečam. V križišču, kjer se v levo odcepi cesta v Planico, naravnost pa se nadaljuje proti Italiji, zavijemo desno ter se zapeljemo v središče Rateč, kjer na primernem mestu parkiramo.

Iz središča Rateč sledimo oznakam za pešpot na Tromejo. Sprva hodimo po cesti, ki vodi skozi naselje, na križiščih pa sledimo oznakam za Tromejo. Ko pri informativni tabli Rateč markirana pot zapusti cesto in se nadaljuje desno v gozd, pa mi nadaljujemo naravnost, po cesti, ki v nadaljevanju ni več označena. Nekaj korakov naprej, na manjšem križišču, nadaljujemo naravnost, nato pa se cesta za "zadnjo" hišo spremeni v kolovoz, s katerega se nam odpre lep pogled na Rateče in Ciprnik. Za prečenjem pasu gozda prispemo do pašne ograje, za njo pa nadaljujemo desno ter se po travnatem kolovozu pričnemo vzpenjati čez pašnik. Ob lepih pogledih na Julijske Alpe, v nekaj minutah dosežemo cesto, ki vodi od Rateč proti Tromeji, mi pa ji sledimo v levo, a po njej hodimo le nekaj korakov. Po nekaj korakih, na desni opazimo vrata in prehod preko druge pašne ograje, katero prečimo, nato pa nekoliko desno, v smeri proti gozdu opazimo sprva slabše, v nadaljevanju pa vedno lepše sledljiv kolovoz. Po kolovozu se prečno vzpenjamo ob lepih razgledih, nato pa še enkrat prečimo pašno ograjo in stopimo v gozd. V gozdu skoraj neopazno prekoračimo državno mejo, nato pa se priključimo markirani poti iz Italije (v opisih izhodišče Pri Jalnu / Fusine Laghi).
V nadaljevanju se prečno vzpenjamo skozi gozd, pri tem pa prečimo nekaj hudournikov, preko katerih pa prehodi niso zahtevni. Ko višje stopimo na cesto, ji sledimo v desno, po njej pa se še nekaj minut zmerno vzpenjamo. Takoj za tem, ko se cesta položi oz. prevali na drugo stran, se v levo odcepi cesta, ki vodi na Kavalar / Monte Cavallar, mi pa nadaljujemo naravnost, po cesti, ki se prične zmerno spuščati. Cesta nas hitro pripelje iz gozda, ob rob večjega travnika, od koder se nam odpre pogled na bližnjo Kopo / Monte Coppa. Ko se cesta vrne v gozd, na prvem križišču nadaljujemo ostro levo v smeri kapele Marije Snežne / Madonna della Neve.
Nadaljujemo v smeri Marije Snežne ter kratek čas še hodimo skozi gozd, nato pa prispemo na nekakšno planino, od koder se nam odpre lep pogled na Dobrač. Tu se cesta nekoliko spusti in nas pripelje do kapele Marije Snežne.

Rateče - marija_snezna_kavalar___madonna_della_neve1
Rateče - marija_snezna_kavalar___madonna_della_neve39
Rateče - marija_snezna_kavalar___madonna_della_neve40
Rateče - marija_snezna_kavalar___madonna_della_neve41
Diskusija o izletu Rateče - Marija Snežna (Kavalar) / Madonna della Neve ()