gorovja / Julijske AlpeMatajur / Rifugio Pelizzo - Matajur

Rifugio Pelizzo - Matajur

Izhodišče: Rifugio Pelizzo (1320 m)
Cilj: Matajur (1642 m)
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

S ceste Tolmin - Kobarid, se v kraju Idrsko v levo (iz smeri Kobarida desno) odcepi strma cesta proti vasi Livek. Usmerimo se na omenjeno cesto, ki nas po približno 5 km vzpona pripelje v omenjeno vas. Z vožnjo nadaljujemo po vse ožji cesti, ki pelje v Italijo. Na drugi strani meje se cesta prične spuščati, mi pa ji skozi vasi Polava / Polava in Čepletišče / Cepletischis sledimo do nekoliko večjega križišča, kjer nadaljujemo desno v smeri vasi Matajur / Montemaggiore in planinski koči Rifugio Pelizzo. Cesti, ki se naprej razmeroma strmo vzpenja, v naslednjih križiščih sledimo v smeri omenjene planinske koče. Parkiramo na urejenem parkirišču tik pod kočo Rifugio Pelizzo.

S parkirišča se najprej po stopnicah povzpnemo do planinske koče, nato pa nadaljujemo v smeri "Monte Matajur" in "Dom na Matajure". Pot naprej se zmerno vzpenja po razglednem travnatem pobočju, s katerega se nam odpirajo lepi razgledi na Beneško Slovenijo in Julijske Alpe. Višje nas pot vodi skozi pas malinovja, nato pa nas pripelje na označeno razpotje, kjer nadaljujemo naravnost (levo Dom na Matajure, desno Livek).
Nekoliko naprej pot zavije rahlo v desno, kjer se za kratek čas povsem položi, nato pa se obrne v smeri vrha ter se postopoma prične strmeje vzpenjati. Vse bolj razgledna pot, pa nas v nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na 1642 m visok Matajur.

Rifugio Pelizzo - matajur1
Rifugio Pelizzo - matajur19
Rifugio Pelizzo - matajur20
Rifugio Pelizzo - matajur21
Diskusija o izletu Rifugio Pelizzo - Matajur ()
el rocco
16.8.2012
Včeraj 15.8.2012, na dela prost dan, smo z družino opravili izlet v te kraje. Zjutraj najprej na Matajur (priporočam zgodaj ker je potem že pošteno vroče, ni pa panike ker hoje res ni veliko..), sledilo je kopanje v Nadiži pri Napoleonovem mostu, obisk muzeja 1.svetovne vojne v Kobaridu, popoldansko kosilo v Mostu na Soči in domov.. Skratka super izlet ki ga priporočam vsem nasmeh)
Aha, pa še za lubitelje zgodovine. V času 1.svetovne vojne je vrh Matajurja osvojil sloviti Erwin Rommel, pozneje bolj znan kot puščavska lisica. nasmeh)
balon
1.5.2014
Zanima me ali je na vrhu zapadlo kaj snega oz. je spolzko in nevarnost zdrsa velika.

Balončki
link_
1.5.2014
Mi smo bili danes iz avse in dol do pelizza in nazaj gor in v avso. Na juznih pobocjih je mokro in ce je samo zemlja drsi. Se pa oob previdnosti da.
balon
2.5.2014
Hvala Link, mi tud. Blo fantastično. Opozoru bi le na to, da smo v koncu vasi Savoja (oz. nekaj podobnega) smo mogli obrnt, ker je fizična zapora/obvoz na Stermica. Drugače je blo super.
slavkovoda
10.8.2014
Po treh vzponih na Matajur iz Avse sem tokrat izbral italijansko varijanto z izhodiščem od Koče (Rifugie) Pelizzo. Najprej na vzhod do Marsinske planine, pa na sever mimo hišk in jezerca na vrh Matajurja. Nato sestop do slovenske koče Dom na Matajure in naprej oz nazaj do izhodišča. Vse je dobro označeno.Res lepa tura, malce je ponagajala le meglica, ki se je podila naokoli. Primerno tudi za družine z manjšimi otroki. Priporočam!
spela marela
27.7.2015
Zanima me, ce so gor pasniki oz. je moznost srecanja z kravami in biki? Malce nenavadno vprašanje, ampak nimam jih nobene želje srečati.
Smetar
Po tej poti ne (vsaj, ko sem nazadnje šel v kopnih razmerah jih ni blo - nisem pa ziher, če jih še vedno ni), jih je pa iz Avse gor pri Mrzlem vrhu kar nekaj...