Na Golčaju (690 m) se nahaja cerkev?

Sv. Valentina

Sv. Neže

Sv. Hieronima

Sv. Lucije

gorovja / Polhograjsko hribovje in LjubljanaŠmarna gora / Šmartno - Šmarna gora

Šmartno - Šmarna gora (pot okrog Šmarne gore)

Izhodišče: Šmartno (317 m)
Cilj: Šmarna gora (669 m)
Ime poti: pot okrog Šmarne gore
Zemljevid: Ljubljana - okolica 1:50.000

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Šmartno, nato pa ob začetku naselja Šmartno zapeljemo proti bližnjemu pokopališču, ob katerem je možno parkirati.

S parkirišča ob pokopališču, se usmerimo na enosmerno cesto, po kateri se mimo cerkve sprehodimo do naslednjega križišča. Tu nadaljujemo naravnost preko ceste (levo Tacen, desno gostilna Bizeljčan) do bližnje planinske smerne table. Oznake za Šmarno goro nas usmerijo na ožjo cesto, ki se prične vzpenjati med hišami. Po krajšem zložnem vzponu prispemo na manjše križišče, kjer nas oznake za Šmarno goro usmerijo desno na postopoma precej strmo cesto, ki se pri zadnji hiši spremeni v gozdno planinsko pot. Naprej se nekaj časa zložno vzpenjamo skozi gozd, nato pa prispemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo desno (levo Šmartinska pot, naravnost navzgor Partizanska pot) na kolovoz, ki se najprej rahlo spusti, nato pa se prične prečno vzpenjati proti desni. Kolovoz po katerem nadaljujemo vzpon se v nadaljevanju postopoma obrača vse bolj v levo, pri tem pa večino časa poteka skozi gozd. Višje spregledamo levi odcep, kjer se odcepi ena od poti na Šmarno goro ter še naprej nadaljujemo v isti smeri. Le malo naprej se nam z desne skoraj neopazno priključi še pot iz Povodja in Skaručne, mi pa nadaljujemo po široki poti, ki v nadaljevanju poteka čez nekoliko bolj strma pobočja. Le malo naprej se pot za kratek čas strmo vzpne, nato pa nas pripelje do Turkovega znamenja.
Tu nadaljujemo naravnost (levo strmo navzgor še ena od poti na Šmarno goro) ter še naprej nadaljujemo po poti, ki se prečno vzpenja. Višje pot zavije še nekoliko bolj v levo in nas iz gozda pripelje na travnata pobočja. Tu najprej prečimo pašno ograjo, nato pa se ob pogledu na Grmado sprehodimo do razpotja, kjer se priključimo slabši cesti, ki vodi na vrh Šmarne gore. Omenjeni cesti sledimo v levo ter se po njej v nekaj minutah povzpnemo do vrha.

Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Šmartno - smarna_gora1
Šmartno - smarna_gora37
Šmartno - smarna_gora38
Šmartno - smarna_gora39
Diskusija o izletu Šmartno - Šmarna gora (pot okrog Šmarne gore)