Solarji - Kuk (Kolovrat)

Izhodišče: Solarji (952 m)
Cilj: Kuk (Kolovrat) (1243 m)
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000
Ogledov: 11944

a) Iz Nove Gorice ali iz Tolmina se peljemo proti Bovcu. Le malo za krožiščem, kjer se združita poti iz Nove Gorice in Tolmina, pa prispemo do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti prelazu Solarji in Kolovratu. Cesta nas nato pripelje ob rob Volč, kjer nas kažipot za preval Solarji usmeri desno na cesto, ki se za zadnjimi hišami prične strmeje vzpenjati. Naprej se peljemo po asfaltni cesti, ki nas po nekaj kilometrih vzpona pripelje na preval, kjer je tudi križišče cest. Tu nadaljujemo po levi spodnji cesti, ob kateri že po nekaj metrih parkiramo na večjem parkirišču (parkiramo tako, da ne oviramo morebitnih gozdarskih del).
b) Iz Bovca se peljemo proti Tolminu, mi pa cesti sledimo do mesta, kjer se v desno odcepi cesta proti Kolovratu (odcep je označen in se nahaja le malo pred krožiščem, kjer se razcepi cesta proti Novi Gorici in Tolminu). Cesta nas nato pripelje ob rob Volč, kjer nas kažipot za preval Solarji usmeri desno na cesto, ki se za zadnjimi hišami prične strmeje vzpenjati. Naprej se peljemo po asfaltni cesti, ki nas po nekaj kilometrih vzpona pripelje na preval, kjer je tudi križišče cest. Tu nadaljujemo po levi spodnji cesti, ob kateri že po nekaj metrih parkiramo na večjem parkirišču (parkiramo tako, da ne oviramo morebitnih gozdarskih del).

S parkirišča se vrnemo do križišča, tam pa pri stop znaku opazimo začetek poti, ki vodi proti vrhu Na gradu. Pot se takoj prične vzpenjati, le ta pa nas sprva vodi skozi grmičevje (v jesenskem času bomo tu opazili zrele plodove leske). Naprej se hitro vzpnemo na neizrazit vrh Platene, s katerega se spustimo do bližnje asfaltne ceste. Sledi kratek del poti po cesti, nas pa oznake za vrh Na gradu hitro usmerijo levo na pot, ki se vzpne skozi as nizkega gozda. Pot naprej nas pripelje do stare vojaške poti, po kateri se ob obrambnem nasipu povzpnemo do travnatega pobočja vrha Na gradu. Ob robu travnika se povzpnemo na manjše sedelce, od tam pa nadaljujemo levo ter po 2 minutah nadaljnje hoje stopimo na razgleden vrh.
Z vrha Na gradu se po poti vzpona vrnemo do bližnjega sedelca, nato pa nadaljujemo po lepo uhojeni poti, ki nas vodi mimo muzeja na prostem. Tu se ob kavernah in obnovljenih jarkih spustimo do večjega travnika, nato pa se na drugi strani pričnemo strmeje vzpenjati. Po nekaj minutah strmina popusti in pot nas pripelje na širok in zložen greben Kolovrata, po katerem v lepih razgledih nadaljujemo pot. Sledi nekaj krajših vzponov in spustov in pot nas pripelje na Trinški vrh, katerega prepoznamo po napisu na tabli.
S Trinškega vrha nadaljujemo po lepo sledljivi in še naprej razgledni poti, ki se prične spuščati proti bližnjemu sedlu, kjer se pot tudi dotakne italijanske ceste.
Ko stopimo na cesto nadaljujemo ostro levo ter po nekaj 10 korakih prispemo do bivaka Zanuso.
Od bivaka se vrnemo do sedla, nato pa nadaljujemo po strmi pešpoti proti Nagnoju. Po nekaj minutah strmina popusti in razmeroma zložna pot nas hitro pripelje na predvrh Nagnoja (kota 1176). Sledi rahel spust, nato pa po nekaj minutah zmernega vzpona po travnatem pobočju dosežemo vrh Nagnoja.
Z Nagnoja nadaljujemo levo navzdol ter se po mejni "črti" spustimo do italijanske ceste. Cesti sledimo v desno, le ta pa pri informativni tabli izgubi asfaltno prevleko. Cesta naprej preide na povsem slovensko ozemlje (tu se tudi končajo italijanske oznake) ter se po nekaj minutah priključi asfaltni cesti Livek - Kambreško, kateri pa sledimo v levo, mi pa po njej hodimo do večjega parkirišča nad vasjo Livške Ravne.
S parkirišča se usmerimo na nekoliko ožjo makadamsko cesto, le ta pa se prične zmerno vzpenjati čez sprva travnato pobočje proti vrhu Kuka. Višje cesta preči pas gozda ter se nekajkrat strmeje vzpne (strma mesta so betonirana), nas pa le ta ob vse lepših pogledih na Krnsko pogorje ter Beneško Sloveniji hitro pripelje na vrh, sredi katerega se nahaja večje število anten.

Ob poti: Platena (1038m), Na gradu (1115m), Trinški vrh (1138m), Bivak Zanuso na Kolovratu (1065m), Nagnoj (1193m)
Solarji - kuk_kolovrat1 Solarji - kuk_kolovrat2 Solarji - kuk_kolovrat3 Solarji - kuk_kolovrat4 Solarji - kuk_kolovrat5 Solarji - kuk_kolovrat6 Solarji - kuk_kolovrat7 Solarji - kuk_kolovrat8 Solarji - kuk_kolovrat9 Solarji - kuk_kolovrat10 Solarji - kuk_kolovrat11 Solarji - kuk_kolovrat12 Solarji - kuk_kolovrat13 Solarji - kuk_kolovrat14 Solarji - kuk_kolovrat15 Solarji - kuk_kolovrat16 Solarji - kuk_kolovrat17 Solarji - kuk_kolovrat18 Solarji - kuk_kolovrat19 Solarji - kuk_kolovrat20 Solarji - kuk_kolovrat21 Solarji - kuk_kolovrat22 Solarji - kuk_kolovrat23 Solarji - kuk_kolovrat24 Solarji - kuk_kolovrat25 Solarji - kuk_kolovrat26 Solarji - kuk_kolovrat27 Solarji - kuk_kolovrat28 Solarji - kuk_kolovrat29 Solarji - kuk_kolovrat30 Solarji - kuk_kolovrat31 Solarji - kuk_kolovrat32 Solarji - kuk_kolovrat33 Solarji - kuk_kolovrat34 Solarji - kuk_kolovrat35 Solarji - kuk_kolovrat36 Solarji - kuk_kolovrat37 Solarji - kuk_kolovrat38 Solarji - kuk_kolovrat39 Solarji - kuk_kolovrat40 Solarji - kuk_kolovrat41 Solarji - kuk_kolovrat42 Solarji - kuk_kolovrat43 Solarji - kuk_kolovrat44 Solarji - kuk_kolovrat45 Solarji - kuk_kolovrat46 Solarji - kuk_kolovrat47 Solarji - kuk_kolovrat48 Solarji - kuk_kolovrat49 Solarji - kuk_kolovrat50 Solarji - kuk_kolovrat51 Solarji - kuk_kolovrat52 Solarji - kuk_kolovrat53 Solarji - kuk_kolovrat54 Solarji - kuk_kolovrat55 Solarji - kuk_kolovrat56 Solarji - kuk_kolovrat57 Solarji - kuk_kolovrat58 Solarji - kuk_kolovrat59 Solarji - kuk_kolovrat60 Solarji - kuk_kolovrat61 Solarji - kuk_kolovrat62 Solarji - kuk_kolovrat63 Solarji - kuk_kolovrat64 Solarji - kuk_kolovrat65 Solarji - kuk_kolovrat66 Solarji - kuk_kolovrat67 Solarji - kuk_kolovrat68 Solarji - kuk_kolovrat69 Solarji - kuk_kolovrat70 Solarji - kuk_kolovrat71 Solarji - kuk_kolovrat72 Solarji - kuk_kolovrat73 Solarji - kuk_kolovrat74 Solarji - kuk_kolovrat75 Solarji - kuk_kolovrat76 Solarji - kuk_kolovrat77 Solarji - kuk_kolovrat78 Solarji - kuk_kolovrat79 Solarji - kuk_kolovrat80 Solarji - kuk_kolovrat81 Solarji - kuk_kolovrat82 Solarji - kuk_kolovrat83 Solarji - kuk_kolovrat84 Solarji - kuk_kolovrat85 Solarji - kuk_kolovrat86 Solarji - kuk_kolovrat87 Solarji - kuk_kolovrat88
Diskusija o izletu Solarji - Kuk (Kolovrat) ()