gorovja / KaravankeObel kamen (Olševa) / Spodnje Sleme - Obel kamen (Olševa)

Spodnje Sleme - Obel kamen (Olševa)

Izhodišče: Spodnje Sleme (1254 m)
Cilj: Obel kamen (Olševa) (1911 m)
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000

a) Zapeljemo se v Luče, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Logarski dolini. V naselju Solčava, pred mostom preko reke Savinje zapustimo cesto proti Logarski dolini in nadaljujemo desno v smeri Podolševe in Črne na Koroškem. Po približno 5 km vzpona prispemo na križišče, kjer gremo desno v smeri Črne na Koroškem. Sledi še nekaj večinoma prečnega vzpona in prispemo na prelaz Spodnje Sleme, kjer parkiramo.
b) Zapeljemo se v Črno na Koroškem, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Koprivne in Solčave. V nadaljevanju se nekaj časa peljemo po dolini ob reki Meži, nato pa gremo levo v smeri Solčave in Logarske doline. Sledi vzpon na prelaz Spodnje Sleme, kjer parkiramo.
c) Preko MP Pavličev Vrh se zapeljemo v Slovenijo ter se pričnemo spuščati proti Solčavi. Kmalu za Planinskim domom Majerhold pa gremo levo v smeri Podolševe in Solčavske panoramske ceste. Po panoramski cesti se peljemo mimo cerkve Sv. Duha, nekaj kilometrov naprej pa gremo levo v smeri Črne na Koroškem. Sledi še nekaj večinoma prečnega vzpona in prispemo na prelaz Spodnje Sleme, kjer parkiramo.

S prelaza Spodnje Sleme se usmerimo na markirano pot v smeri Olševe, kjer sprva hodimo po zložni makadamski cesti, kateri se kmalu priključi pot iz Koprivne (pot mimo domačije Prodnik). V nadaljevanju po levi strani obidemo Robnikov vrh (1392 m), nam pa se občasno odpre lep pogled proti Raduhi.
Na neizrazitem prevalu Zgornje Sleme se nam z desne priključi še pot, ki vodi mimo cerkve sv. Jakoba, mi pa sledimo oznakam za Olševo. Bližnji pašnik obidemo po levi strani, nad njim pa se prehodno vrnemo na kolovoz, s kolovoza pa gremo levo na markirano pot, ki se prične strmo vzpenjati skozi gozd. Sledi daljši precej strm vzpon, po poti, ki se vzpenja skozi gozd, vodi pa nas tudi mimo korita z vodo, ki v sušnih dneh presahne in mimo naravne votline. Pot se položi, ko dosežemo greben Lepega vrha, a se že po nekaj minutah ponovno prične strmeje vzpenjati, tokrat proti razglednemu Odeničnemu hriberju. Ko dosežemo omenjeni vrh, imamo pred seboj zložno pot, ki nas vodi po razglednem grebenu Olševe. Na Gladkem vrhu se nam z leve priključi še opuščena pot, ki se prične pri domačiji Zgornji Ošovnik v Podolševi, za Visoko pečjo pa sledi nekaj spusta do označenega razpotja, kjer se nam z desne priključi še markirana pot od Zadnjega travnika, oz. Planinskega doma na kmetiji Kumer.
Nadaljujemo v smeri Olševe, po poti, ki se ponovno prične vzpenjati, med vzponom pa preči nekaj kratkih, predvsem v mokrem za zdrs izpostavljenih pobočij. Višje se redek gozd konča in vse bolj razgledna pot nas v nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na najvišji vrh Olševe.
Z Govce se pričnemo spuščati po razglednem grebenu, nato pa pot z grebena zavije levo navzdol in nas hitro pripelje na označeno razpotje. Nadaljujemo desno v smeri proti Obel kamnu (naravnost navzdol Potočka zijalka in Podolševa), kjer najprej prečimo pobočja proti levi, nato pa se pričnemo strmo vzpenjati. Zadnji del vzpona, preden dosežemo greben je tehnično zahtevnejši in ni varovan. Nad kratkim zahtevnim delom dosežemo razgleden greben, po in ob katerem nadaljujemo vse do Obel kamna, katerega prepoznamo po mejnem kamnu s št. XXII 1.
Z vrha lahko nadaljujemo še do približno 10 minut oddaljenega križa, kjer se nahaja tudi vpisna skrinjica.
Spodnje Sleme - Zgornje Sleme 0:25, Zgornje Sleme - Lepi vrh 1:00, Lepi vrh - Odenični hriber 0:40, Odenični hriber - razpotje Visoka peč 0:25, razpotje Visoka peč - Govca 0:30, Govca - Obel kamen 0:30.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2018 (julij in avgust).

Ob poti: Zgornje Sleme (1310m), Lepi vrh (1619m), Odenični hriber (1863m), Gladki vrh (1850m), Visoka peč (1814m), Govca (Olševa) (1929m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Govca (Olševa)
Spodnje Sleme - obel_kamen_olseva1
Spodnje Sleme - obel_kamen_olseva61
Spodnje Sleme - obel_kamen_olseva62
Spodnje Sleme - obel_kamen_olseva63
Diskusija o izletu Spodnje Sleme - Obel kamen (Olševa) ()