gorovja / Goriško, Notranjsko in Snežniško hribovjeLašček / Srednji Lokovec - Lašček

Srednji Lokovec - Lašček (skozi Raštelo)

Izhodišče: Srednji Lokovec (913 m)
Cilj: Lašček (1071 m)
Ime poti: skozi Raštelo
Zemljevid:
Avtor: SuzanaM

Veliko poti nas pripelje na lepo in večinoma prezrto Banjško planoto, katere najvišji vrh je Lašček.
Na skrajnem vzhodnem in najvišjem delu Banjške planote, tik ob robu nad Čepovansko dolino, se v ozkem pasu razprostira Lokovec. Ena izmed najdaljših in najbolj prostranih slovenskih vasi z manjšimi zaselki in samotnimi domačijami združuje tri Lokovce: Dolenji, Srednji in Gorenji Lokovec. Naše izhodišče je pri cerkvi v Srednjem Lokovcu, do katerega se lahko pripeljemo:
- iz Nove Gorice preko Banjšic ali Čepovana,
- iz Kanala preko Kanalskega Vrha in Banjšic ali preko Avč, Levpe in Kala nad Kanalom.
- iz Mosta na Soči preko Čepovana ali Kala nad Kanalom.
Tisti bolj pustolovskega duha pa se lahko pripeljete tudi iz Dolenje Trebuše.

a) Iz Nova Gorice sledimo oznakam za Bovec-Tolmin in nadaljujemo po Solkanski obvoznici oziroma, se zapeljemo skozi Novo Gorico do Solkana. V semaforiziranem križišču, nad pokopališčem v Solkanu, nadaljujemo v smeri Čepovan, Lokve in Sv. Gora po cesti, ki se vzpenja mimo kamnoloma. Kmalu za odcepom za Sv. Goro se levo odcepi cesta za Čepovan, Banjšice in Grgar, naravnost pa se cesta nadaljuje na Trnovo in Lokve. Z vožnjo nadaljujemo levo do Grgarja, kjer imamo dve možnosti: lahko zavijemo levo za Banjšice ali desno za Čepovan. Cesta preko Čepovana je slaba 2 km krajša, vendar je preko Banjšic veliko bolj razgledna, saj se nam ob dobri vidljivosti odpre prekrasen razgled na Julijske Alpe. Iz Čepovana nadaljujemo v smeri Banjšic in se po 3 km pripeljemo do Srednjega Lokovca. Iz Banjšic nadaljujemo v smeri Čepovana in po dobrih 5 km prispemo v Srednji Lokovec.
Nova Gorica – Čepovan – Sr. Lokovec: 24 km, Nova Gorica – Banjšice - Sr. Lokovec: 26 km.

b) Iz Kanala (iz smeri Nove Gorice je odcep malo pred Kanalom) se zapeljemo do Kanalskega vrha, kjer si lahko ogledamo ogromen bazen (15 ha) črpalne hidroelektrarne Avče, in nadaljujemo preko Bat in Banjšic do Srednjega Lokovca (22 km).

c) Iz Mosta na Soči nadaljujemo v smeri Cerkno, Idrija, Podbrdo do železniške postaje in sledimo cesti za Čepovan in Lokve. Strma, ovinkasta cesta nas pripelje do Čepovana, po še 3 km pa pridemo do Srednjega Lokovca. Most na Soči – Čepovan: 15,5 km, Čepovan - Sr. Lokovec: 3 km.

Pot je nezahtevna, saj je na njej le nekaj krajših vzponov. Večinoma poteka po opuščenih kolovozih po gozdu in je še posebej pozimi zelo samotna. Najbolj primeren čas za obisk Laščka je od jeseni do pomladi. Poleti je lahko zelo vroče, poti pa se hitro zarastejo. Pot je dobro markirana, vendar moramo biti zaradi številnih razpotij zelo pozorni, da ne zaidemo. Če dolgo ne vidimo nobene markacije, zagotovo nismo na pravi poti. Prvi obisk ni priporočljiv v snežnih razmerah, saj pot velikokrat niso shojena, zaradi talnih markacij pod snegom in številnih razpotij pa bi težko našli pravo smer. Orientacija je kar zahtevna.

Od cerkve nadaljujemo levo, po asfaltirani cesti, in po nekaj minutah pridemo do križišča, kjer nadaljujemo desno. Po krajšem, a strmem vzponu, pridemo do manjšega zaselka Raštela. S hojo nadaljujemo po cesti, ki se prične kmalu spuščati do naslednjega križišča, kjer asfaltirana cesta zavije ostro levo. Nadaljujemo naravnost po makadamski cesti in po nekaj korakih zavijemo desno. Po nekaj metrih zavijemo na kolovoz, ki se z makadamske ceste odcepi na naši levi. Pot se rahlo vzpenja po robu gozda in se nadaljuje s krajšim vzponom po poseki med malinovim grmovjem do makadamske ceste. Po cesti nadaljujemo levo. Sprva se rahlo spuščamo, nato pa nadaljujemo z rahlim vzponom po slabši, makadamski cesti (v času priprave tega prispevka še v izgradnji). Na koncu ceste nadaljujemo desno, po kolovozu, ki se rahlo vzpenja. Po nekaj minutah nadaljnje hoje pridemo do razpotja, kjer se nam z desne priključi neoznačena pot (kolovoz) iz Novega Mesta. Sledimo oznakam za Lašček (45 min) in nadaljujemo levo, po kolovozu, ki se zmerno vzpenja skozi redek gozd, preči manjšo jaso in zopet zavije v gozd. Po kakšnih 10-ih minutah hoje pridemo iz gozda na z grmovjem poraščen travnik, ki ga v nekaj korakih prečimo in znova nadaljujemo skozi gozd. Kmalu prispemo do razpotja, kjer nadaljujemo desno. Kolovoz se še naprej blago vzpenja skozi gozd. Pred globljo vrtačo se zoži v stezo in jo obide po levem robu, nato pa se steza strmo vzpne ob robu zaraščenega pašnika. V nekaj korakih prispemo na kolovoz in nadaljujemo levo ter se kmalu pričnemo spuščati do naslednjega razpotja. Nadaljujemo naravnost (po širši cesti desno bi se priključili na pot iz Lokovca skozi Novo Mesto). Pred sabo vidimo vrh Laščka. Obhodimo večjo vrtačo in se po kolovozu vzpnemo do vrat ograde. Nadaljujemo levo (desno pridemo na pot iz Lokovca skozi Novo Mesto). Kolovoz nas skozi še eno ogrado pripelje v gozd. Nadaljujemo po kolovozu, ki se še nekaj minut blago vzpenja, nato pa pot zavije desno. Bodimo pozorni na markacije na drevesih, saj se bolje viden kolovoz nadaljuje naravnost in jih z lahkoto prezremo. Pot se skozi še ena vrata v ogradi vzpne ob robu zaraščenega pašnika in nas pripelje na večjo jaso, ki jo prečimo ob levem robu in znova zavijemo v gozd. Steza se nekoliko bolj strmo vzpne skozi gozd do naslednjega razpotja, kjer se nam priključita poti iz Cvetreža (Kala) in iz Gor. Lokovca oz. Vrha Ječmenc. Nadaljujemo z vzponom proti vrhu, do katerega nas loči še slabih 10 minut hoje, po z gozdom poraščenem grebenu.

V dobri vidljivosti se nam s travnatega vrha odprejo širni razgledi. Od Tržaškega zaliva na jugu, Furlanije in Dolomitov na zahodu, na severu pa kraljujejo Julijske Alpe z Matajurjem, Kaninskim pogorjem, Krnom in vencem Tolminskih in Spodnje Bohinjskimi gora, za katerimi kraljuje Triglav. Le proti vzhodu nam drevesa zastirajo razgled na Škofjeloško hribovje in Porezen.

V dolino se lahko opravimo po poti skozi Novo Mesto in tako opravimo lep krožen pohod. Z vrha Laščka sledimo oznakam za Lokovec – cerkev (1,5 h) in se po južni strani spustimo v gozd.

Srednji Lokovec - lascek1
Srednji Lokovec - lascek86
Srednji Lokovec - lascek87
Srednji Lokovec - lascek88
Diskusija o izletu Srednji Lokovec - Lašček (skozi Raštelo)