gorovja / KaravankeJelenkamen / Straža (Jesenice) - Jelenkamen

Straža (Jesenice) - Jelenkamen (čez Kozjek)

Izhodišče: Straža (Jesenice) (560 m)
Cilj: Jelenkamen (1096 m)
Ime poti: čez Kozjek
Zahtevnost: delno zahtevna neoznačena pot
Zahtevnost smučanja: zahtevno
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin
Avtor: heinz

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lipce, kjer peljemo desno proti Jesenicam. V naselju Javornik v križišču s semaforjem zavijemo levo proti centru mesta. V drugem semaforiziranem križišču (pri gimnaziji) peljemo desno nazaj proti Tomšičevi cesti mimo osnovne šole na levi. Vozimo še nadaljnja 2,5 km do konca Tomšičeve ulice, oz. do mesta, kjer se ob progi nahaja zadnja avtobusna postaja pod klancem. Tu je veliko parkirišče, oz naše izhodišče.

S parkirišča se usmerimo po asfaltni cesti v klanec, kjer tik pod vrhom na levi opazimo stezo, na katero stopimo in po njej zavijemo levo mimo vrtov na levi. Že takoj pridemo v bližino stanovanjskih zgradb na levi, kjer prečkamo krajši kolovoz (pelje le do bližnjega vodnega zajetja na desni). Steza se zdaj nekoliko vzpne proti daljnovodu katerega hitro dosežemo. Tu zavijemo desno v klanec proti vzhodu po gruščnati poti.
Kmalu zatem, ko dosežemo drug daljnovod pot zavije levo v krajši gozdič (kjer v letnem času naletimo na žično ograjo), za katerim stopimo na peš (lovsko) pot vzhod-zahod. Zavijemo levo (zahodno) čez pašnik, na koncu katerega opazimo manjšo klopco, mi pa tu nadaljujemo desno strmeje v klanec. Kmalu strmina popusti, pot pa zavije levo proti izpostavljeni skalnati "babi", kjer si lahko privoščimo razgled.
Nadaljujemo v listnat gozd (smer zahod), kjer se pot, ki preči pobočje, najprej nekoliko spusti, zatem pa nas pripelje v nekoliko širše območje iglastega gozda. Tu med praprotjo pridemo do roba, kjer je razpotje od koder nadaljujemo desno ob robu nadaljnjih 40 m. Ko naletimo še na drugo razpotje, naposled zavijemo levo - zahod. Delno vijugasta pot v tej smeri preči kako manjšo grapo in se čez nekaj časa obrne levo proti jugu v klanec, vrh katerega zavijemo spet desno - zahod. Tu krajši čas hodimo po lepem položnem iglastem gozdu (ploskev), kakih 15 m od levega roba. Na koncu ravnine pot zavije nekoliko desno, od koder v sicer isti višini ponovno preči pobočje Jelenkamna.
Kmalu spet pridemo do razgledišča na levi (balkon), kjer pa nadaljujemo desno v klanec. Čez čas na poti, ki se ponovno usmeri proti zahodu naletimo na dva okljuka (prvi desno, (naravnost lovska pot)). Zatem, ko smo prečili ožjo grapo, se v dokaj kratkem času znajdemo na markirani poti, ki pride z leve smeri (izhodišče Ukova), mi pa tu nadaljujemo desno - vzhodno v klanec. Po nekaj minutnem vzpenjanju pridemo iz gozda do mesta delnega razgleda proti dolini, ki pa ne traja dolgo. Ko na levi ugledamo nekakšno klopco, pot zavije ostro levo (skoraj nazaj proti severo-zahodu) in se le zmerno vzpenja. Kaj hitro pa nas markacije usmerijo v klanec naravnost proti severu in nato vse bolj desno proti vzhodu, nakar pridemo do prvega razgledišča proti ljubljanski kotlini (greben).
Od tu gre pot levo v klanec in nato zopet desno proti drugemu (glavnemu) razgledišču, ki se nahaja 50 m desno od označene poti na skalovju s klopco. S tega grebena se pot, ki gre levo proti severu v klanec vse bolj vzpenja, kmalu pa naletimo tudi na prvo jeklenico. Po 20 m varovane poti strmina najprej popusti, zatem pa se pot še zadnjič vzpne proti vrhu, katerega dosežemo v nekaj minutah.

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Dom Pristava v Javorniškem Rovtu, Španov vrh
Straža (Jesenice) - jelenkamen1 Straža (Jesenice) - jelenkamen2 Straža (Jesenice) - jelenkamen3 Straža (Jesenice) - jelenkamen4 Straža (Jesenice) - jelenkamen5 Straža (Jesenice) - jelenkamen6 Straža (Jesenice) - jelenkamen7 Straža (Jesenice) - jelenkamen8 Straža (Jesenice) - jelenkamen9 Straža (Jesenice) - jelenkamen10 Straža (Jesenice) - jelenkamen11 Straža (Jesenice) - jelenkamen12 Straža (Jesenice) - jelenkamen13 Straža (Jesenice) - jelenkamen14 Straža (Jesenice) - jelenkamen15 Straža (Jesenice) - jelenkamen16 Straža (Jesenice) - jelenkamen17 Straža (Jesenice) - jelenkamen18 Straža (Jesenice) - jelenkamen19 Straža (Jesenice) - jelenkamen20 Straža (Jesenice) - jelenkamen21 Straža (Jesenice) - jelenkamen22 Straža (Jesenice) - jelenkamen23 Straža (Jesenice) - jelenkamen24 Straža (Jesenice) - jelenkamen25 Straža (Jesenice) - jelenkamen26 Straža (Jesenice) - jelenkamen27 Straža (Jesenice) - jelenkamen28 Straža (Jesenice) - jelenkamen29 Straža (Jesenice) - jelenkamen30 Straža (Jesenice) - jelenkamen31 Straža (Jesenice) - jelenkamen32 Straža (Jesenice) - jelenkamen33 Straža (Jesenice) - jelenkamen34
Diskusija o izletu Straža (Jesenice) - Jelenkamen (čez Kozjek)