gorovja / KaravankeVeliki vrh nad Završnikom / Tržič - Veliki vrh nad Završnikom

Tržič - Veliki vrh nad Završnikom (pod Kamnekom)

Izhodišče: Tržič (530 m)
Cilj: Veliki vrh nad Završnikom (968 m)
Ime poti: pod Kamnekom

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Ljubelj (Tržič), nato pa pred črpalko v Bistrici pri Tržiču zavijemo desno navzdol, kjer hitro pridemo v Tržič. V križišču za trgovino Mercator zavijemo levo v smeri Tržiškega muzeja, mi pa se naprej peljemo po Koroški cesti, kateri skozi center mesta sledimo do bližnje picerije. Tu zavijemo desno skozi stara dvoriščna vrata ter se nato mimo parkirišča za goste picerije, in otroškega igrišča zapeljemo do parkirišča ob gradu.

S parkirišča ob gradu se najprej spustimo po stopnicah, nato pa nadaljujemo levo po široki poti, s katere se nam odpre lep pogled na Tržič. Le malo naprej prispemo do kapelice, kjer nadaljujemo naravnost v smeri Radetzkyjeve poti. Vzpon nadaljujemo po zložni poti, nato pa nas puščica na drevesu usmeri desno, kjer hitro prispemo do bližnjih vrtičkov. Nad vrtički pot preide v gozd ter se prične strmo vzpenjati. V nadaljevanju nas dobro označena pot vodi še mimo nekaj razpotij, nato pa postopoma preide na vse bolj razgleden greben, kjer se razcepi na dva dela. Nadaljujemo po rahlo levi ob, ob kateri se nadaljujejo Knafeljčeve markacije (rahlo desno Kamnek - slabih 5 minut). Sledi prečenje strmih zahodnih pobočij Kamneka, od koder se nam občasno odpre nekaj razgleda, nato pa hitro dosežemo sedlo severno od omenjenega vrha, kjer je tudi označeno razpotje.
Nadaljujemo naravnost (levo navzdol Milanova pot v Tržič, rahlo desno Slap, ostro desno Kamnek) ter se pričnemo zložno do zmerno vzpenjati po grebenu Pirmance. Ko greben postane precej strm, pa markirana pot zavije levo na nekoliko manj strma pobočja, preko katerih nadaljujemo prečno proti desni. Po nekaj minutah se gozd nekoliko razredči pot pa se vrne na greben, katerega dosežemo ravno na manjšem prevalu med vrhovoma Pirmance in Veliki vrh.
Tu zapustimo markirano pot, ki preide na desno vzhodno stran gore in nadaljujemo naravnost navzgor po neoznačeni, a lepo sledljivi poti, po kateri se v 5 minutah nadaljnje hoje povzpnemo na razgleden Veliki vrh nad Završnikom.

Tržič - veliki_vrh_nad_zavrsnikom1
Tržič - veliki_vrh_nad_zavrsnikom32
Tržič - veliki_vrh_nad_zavrsnikom33
Tržič - veliki_vrh_nad_zavrsnikom34
Diskusija o izletu Tržič - Veliki vrh nad Završnikom (pod Kamnekom)