gorovja / Julijske AlpeMrzli vrh nad planino Pretovč / Zatolmin - Mrzli vrh nad planino Pretovč

Zatolmin - Mrzli vrh nad planino Pretovč (čez Vodel na Mrzli vrh)

Izhodišče: Zatolmin (300 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,1981°N / 13,7346°E
Cilj: Mrzli vrh nad planino Pretovč (1359 m)
Ime poti: čez Vodel na Mrzli vrh
Zemljevid: Julijske Alpe
Priporočena oprema (poletje): svetilka
Avtor: navdušena

Iz Zatolmina se odpravimo po cesti proti Javorci, peljemo le slaba 2 km do table Triglavski narodni park, tam je možnost za parkiranje 2-3 vozil.

Pot začnemo pri vstopu v TNP Triglav in se napotimo ob cerkvici navkreber, mimo Hiše Zatolmin 73 A. Kmalu dosežemo cesto. Pot nadaljujemo po cesti, priporočam da uberemo tudi naslednjo bližnjico (če je bujno rastje, bodimo pozorni, da jo najdemo), ki se od ceste odcepi v levo (če nadaljujemo po cesti, bo pot pač malo daljša). Pot nas spet pripelje na cesto, kjer kmalu pridemo do kapelice in pokopališča iz I. svet. vojne. Do sem približno eno uro. Za kapelico poiščemo nemarkirano stezo, ki vodi navkreber. Tej dokaj dobro sledljivi, strmi stezi sledimo skozi gozd, dokler ne dosežemo travnika pod vrhom Vodel. Potka ne vodi prav na vrh, nekaj metrov pod vrhom, na travnatem delu je vpisna knjiga in čudovit razgled na dolino Soče. Od kapelice slabo uro.
Nadaljujemo po "ovčji stezi", kot pravijo domačini, delno po pašnikih, deloma skozi gozd, skozi številne pregrade za živino (vedno jih zapiramo za seboj), sprva po desni strani hriba, na planini pa preidemo na Soško stran; pot nas skozi gozd pripelje pod Grmuč, kjer opazimo prve markacije. Prispemo na slabšo cesto, ki ji sledimo v desno; cesta nas pripelje do planine Prtovč, od koder se povzpnemo na Mrzli vrh. Sestopimo do planine Prtovč po isti poti, za sestop priporočam pot po senčni cesti, s krasnimi razgledi na Bohinjske gore, Javorco in planino Polog, do križišča s Kapelico, kjer se spet spustimo po neoznačeni, že znani poti do avtomobila. Za sestop bomo potrebovali morda dve uri in pol.

Ob poti: Vodel (1058m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Zatolmin - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc1
Zatolmin - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc33
Zatolmin - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc34
Zatolmin - mrzli_vrh_nad_planino_pretovc35
Diskusija o izletu Zatolmin - Mrzli vrh nad planino Pretovč (čez Vodel na Mrzli vrh)