Dobrač
j.
27.2.2017
Včeraj iz vasi Sveti duh (Heiligengeist, nadmorska višina cca 900 m) od koder se gre po opuščenem smučišču do grebena. Tam smo se priključili poti, ki od parkirišča Villacher Alpenstrasse na višini 1732m vodi do vrha Dobrača 2166 m.

Številni turni smučarji so s svojimi sledmi skoraj prikrili, da je pot od tal do vrha prijazno steptana za širino ratraka, ob straneh pa je bilo vse nesteptano za smučanje. V zgornjem delu je bilo na desetine tako in drugače opremljenih sprehajalcev, ki so se od parkirišča odpravili peš do vrha (cca 1 ura).

Smučanje: zaradi pomanjkanja snega je spust na smučeh od vrha do odcepa mogoč le isti po poti, zaradi gneče je bilo treba biti previden. Na približno 1800m smo zavili s poti in jo užgali po celem snegu, že precej zvoženem, a smo kljub temu našli kar nekaj uživaških špur celca zase. Snega je manj kot pri nas (zgoraj kakšnih 30 -40 cm, nepredelan in ne preveč suh, spodaj morda 10cm mokrega), a se je spodaj zaradi travnatega terena dalo pripeljati do avtomobila. Strmina ni prav huda, človek bi pogrešal malo več klanca, a je bilo vseeno lepo.

Vreme: zjutraj sonce, kasneje naraščajoča koprenasta oblačnost a dovolj sonca, da ni bilo difuzne svetlobe in se je dalo lepo voziti. Obiskovalcev pa za celo parkirišče v vasi (kakih 100 avtomobilov). K temu je treba prišteti še tiste, ki so parkirali na vrh Alpenstrasse in jih je bilo najbrž nekaj sto zavijanje z očmi
Dobrač Vzpon po ne preveč strmem opuščenem smučišču.1 Dobrač Na grebenu na okrog 1750m je pot, ki je na približno 20m označena s tablami s padajočimi zaporednimi številkami.2 Dobrač V bližini vrha so številne komunikacijske naprave, nemška cerkev v ozadju.3 Dobrač Pogled na osrčje Julijskih alp, v ospredju smučišče na tromeji.4 Dobrač Prva dva kilometra se smuča po poti, na kateri so številni sprehajalci, zato previdnost ni odveč.5 Dobrač Potem pa gasa v uživaški celec :)6 Dobrač Sonce in koprene oblakov ne motijo.7 Dobrač Vsak je lahko našel svojo špuro. Ob poti je sem ter tja kakšen objekt opuščenega smučišča.8 Dobrač Uživaški zavoji, če bi bilo malo strmeje, bi bilo pa še bolje. Ampak tudi to kar je, je bilo lepo!9
oldtimer 55
18.10.2017
Danes na Dobraču čudovit dan, že kar malo KInasmehČAST, če ne bi občasno kar močno zapihalo.velik nasmeh
Dobrač1 Dobrač2 Dobrač3 Dobrač4 Dobrač5 Dobrač6 Dobrač7 Dobrač8
Todi
19.11.2017
Ja sedaj je pa že sneg tu, a vseeno polno obiska. Danes v super družbi Tinky, Miha in jaz. Vsi prvič na Dobrač, da ga ne bomo vedno gledali iz naših Julijcev smo se povzpeli z gornega parkirišča in kar po cesti vse do vrha. Vreme nam je bilo naklonjeno, mogoče je manjkalo malo več jasnine že zjutraj. Sicer pa oddajnik malo kazi podobo nasmeh, pa vseeno lepo.
Dobrač Smer kjer se začne cesta do zgornjega P1 Dobrač Zgornji P2 Dobrač Smer kamor gremo3 Dobrač Miha in Tinky4 Dobrač Koča5 Dobrač Pogled v smeri Karavank6 Dobrač Greben Mojstrovk, Jalovec in Mangart iztopajo7 Dobrač Julijci od Špika - Triglava - Jalovec - Mangart8 Dobrač Cesta ki nas vodi9 Dobrač Karavanke10 Dobrač Kepa11 Dobrač Utrinek12 Dobrač13 Dobrač14 Dobrač Pot15 Dobrač Pogled nazaj16 Dobrač proti vrhu17 Dobrač Oddajnik18 Dobrač Vozijo oskrbo19 Dobrač20 Dobrač Cerkev 21 Dobrač22 Dobrač23 Dobrač Naš današnji cilj24 Dobrač Najvišja slo. cerkev, naj bi bila25 Dobrač26 Dobrač Zaprta, ...27 Dobrač utrinek28 Dobrač Js29 Dobrač Oskrbnik koče na Dobraču30 Dobrač Šiba 10km/h31 Dobrač32 Dobrač utrinek33 Dobrač malca34 Dobrač Viš in Montaž35 Dobrač Pogled nazaj36 Dobrač37 Dobrač pogled, ?38 Dobrač Pogled proti P39 Dobrač koča 40 Dobrač Parking, ki se je lepo napolnil, nas bolj malo41 Dobrač Snega je42 Dobrač In lepo spluženo43 Dobrač pogled v smeri Viša in Montaža44 Dobrač Pogled in panoramskih proti Kepi45 Dobrač Arlnodstain46 Dobrač Arlnodstain47 Dobrač utrinek48 Dobrač49 Dobrač50 Dobrač Villach51
tinky
Še nekaj mojih slik.
Dobrač1 Dobrač2 Dobrač3 Dobrač4 Dobrač5 Dobrač6 Dobrač7 Dobrač8 Dobrač9 Dobrač10 Dobrač11 Dobrač Miha, Metod na vrhu12 Dobrač Slovenska cerkev13 Dobrač ruševine14 Dobrač križ na vrhu15 Dobrač16 Dobrač17 Dobrač18 Dobrač19 Dobrač20 Dobrač21 Dobrač22 Dobrač23 Dobrač ob cesti je precej razglednih točk24 Dobrač25 Dobrač26 Dobrač27 Dobrač Beljak28 Dobrač29 Dobrač30 Dobrač31 Dobrač pogled nazaj32 Dobrač33 Dobrač34 Dobrač35 Dobrač še pogled skozi okno slovenske cerkve na vrhu36
malimiha
Fajn smo se mel nasmeh
zlatica
škoda, da nista malo pripisala, kam se kaj vidi...mrk poglednasmeh
Todi
20.11.2017
@zlatica, je dodano kolikor poznam nasmeh
tinky
Alenka, samo na deveti sliki lahko vidiš skoraj vse Julijske alpe.
zlatica
20.11.2017
Ok, obema hvala, ker sta se potrudila; se na tak način učim z različnih perspektiv pogled na meni znane gore; sicer pa sem sploh pozabila pohvalit slike in zimski vzpon! nasmeh
Janezs
18.12.2017

Za prvo pohodniško turo z smučmi sva izbrala Dobrač. Cesta dobro posoljena in kopna. Od parkirišča do vrha, je dosti snega, čeprav ga veter močno raznaša. Brez vetra, bi bilo pretoplo.V koči dobro klasično slovensko kosilo. Po pogovoru z natakarjem izveva,za včerajšnjo gužvo ( bilo je čez 500 ljudi). Danes, pa bolj malo obiska. Vidljivost daleč naokrog.
Dobrač1 Dobrač2 Dobrač3 Dobrač4
Bojan_A
30.12.2017
Super razmere danes na Dobraču: https://bojanambrozic.com/2017/12/30/dobrac/
Dobrač1
13.2.2018
Petek , 9.2.2018 , turni smuk

Če mi že vreme ni šlo na roko, pa je bila smučarska razmera odlična. Izhodišče Heiligengeist, vzpona in spusta cca. 1200m v eno smer nasmeh Priporočam, le vremensko lepši dan izberite mežikanje

palček plezalček
8.4.2018
Mali bogovi z razprtimi krili so nas sicer motrili s ptičje perspektive, a nam na trdnjih tleh ni bilo nič manj zabavno kot njim. mežikanje

Sneg južen, a vijuganje vseeno uživaško.