seznam forumov / Italija / Dolomiti / Monte Pelmo (3168)
 Monte Pelmo (3168)
4.10.2011 - IgorZlodej
Noč sva lepo prespala v bivaku in se zjutraj še v temi odpravila proti Pelmu. Pod steno je bilo že toliko dneva, da sva ugasnila lučke in zaplezala v steno, ter se kmalu znašla na znameniti polici, ki preči celotno steno do velike krnice. Posebnih težav ni bilo, misliva celo, da avtorji vodnikov precej pretiravajo s težavami, tudi v raznih opisih je to zaslediti. Notri je vse od svedrovcev, klinov, zank, gurten, vrvi. Reklo bi se lahko ni da, ni. Kljub vsemu pa je polica izredno izpostavljena, skale pa ponekod zglajene kot na našem Triglavu, zato je potrebna velika previdnost, nevešči je brez varovanja nikakor ne bodo zmogli. Midva se nisva varovala, zato sva bila zelo hitro čez. Potem sva odvečno opremo odložila in opravila nekoliko enoličen vzpon čez širna melišča, ki pa ima vseeno eno dobro lastnost, v miru se namreč lahko razgleduješ naokoli in videti je ogromno. Po prehodu uravnave pod vršnim delom je sledilo še nekaj res lahkega plezanja do vrha in po 3 urcah in pol sva bila na vrhu. Dan brezhibno lep, popolnoma mirno ozračje, toplo in razgled, do koder je segel pogled. Sva kar nekaj časa posedela gor, potem pa kar hitro sestopila, srečala dva, ki sta se vzpenjala, sledilo je prečenje police, tokrat v nasprotni smeri, pa dol h koči, kjer sva pospravila bivak in vzela svoje stvari ter do avtomobila in mimo nove koče Gianpietro Talamini v Vodo di Cadore in preko Sapadde domov.
Monte Pelmo (3168) jutranja zarja je nekaj najlepšega kar lahko doživiš v gorah, levo mogočni Antelao1 Monte Pelmo (3168) na polici2 Monte Pelmo (3168) in potem je vzšlo sonce3 Monte Pelmo (3168) eni lažje, drugi težje prehodni prehodi4 Monte Pelmo (3168) utrinek5 Monte Pelmo (3168) še vedno na polici6 Monte Pelmo (3168) in na melišču7 Monte Pelmo (3168) melišča so res veličastno dolga8 Monte Pelmo (3168) zdaj se pa že vidi vrh9 Monte Pelmo (3168) nekaj malega se gre čez sneg, včasih pa je tukaj kraljeval ogromen ledenik10 Monte Pelmo (3168) Dolomitska princesa Civetta11 Monte Pelmo (3168) globoki pogledi na zahodna in severna ostenja, pred kratkim se je tam zadaj odvila velika tragedija12 Monte Pelmo (3168)13 Monte Pelmo (3168) za tak pogled je vredna vsaka kapljica znoja14 Monte Pelmo (3168) utrinek15 Monte Pelmo (3168) nazaj dol16 Monte Pelmo (3168) nazaj na polico17 Monte Pelmo (3168)18 Monte Pelmo (3168) z gozdom porasel hrib desno spodaj Monte Pena19 Monte Pelmo (3168) kakšno krasno jesensko cvetje, ki bo kmalu umrlo, kot umre vse dobro20 Monte Pelmo (3168) utrinek21 Monte Pelmo (3168) zapuščava kočo Venezia22 Monte Pelmo (3168) pogled na obiskano goro 23
panda
4.10.2011
Nevešči, drugi vešči.........težko, za ene nič težko....., eni pretiravajo, za druge mačji kašelj........o joj, joj....vse en subjektivizem na višku.eek
Kozorog
Super! Čestitke! Tudi fotke so lepe... Res čudoviti kraji, ki jih je treba doživeti!
TincaPRR
4.10.2011
Čudovite fotke... Monte Pelmo, ki ga občudujemo vsako leto na smučiščih Civette, je res impozantennasmeh
Bojan_A
Še en super opis! Bravo! nasmeh
Jany
5.10.2011
Letos sem Dolomite obiskal prvič in to bolj za pokušino. Vsekakor se nameravam tja vrniti in narediti kaj bolj resnega kot sprehod okoli Treh Cin, ki je mimogrede res čudovit. Morda pa se lotim te mogočne gore, zdaj ko si jo tako lepo predstavil.
Sličice so ti pa že zo5 zelo dobro uspele, tako da ne vem, katero bi dal na prvo mesto.
Čudovito, hvala!
knap4227
20.7.2012
Prilagam še nekaj letošnjih slik. Situacija se glede na Igorjev opis ni spremenila, na ''mačjem prehodu'' je še vedno fiksna vrv, me je pa zelo presenetil obisk te gore. Na vrhu sva bila v sredo, nazaj grede pa sva srečala še devet drugih, dan pred tem pa je bilo v knjigi vpisanih 17 oseb. Spala v koči Venezia, naslednji dan pa odšla do koče San Marco in naprej na Sorapiss.
Lp, Matej
Monte Pelmo (3168) Izhodišče vas Zoppe di Cadore1 Monte Pelmo (3168) Cilj naslednjega dne, glavni vrh Pelma se skriva v ozadju.2 Monte Pelmo (3168) Zaenkrat sva še v senci Antela-a3 Monte Pelmo (3168) Ballova polica4 Monte Pelmo (3168) Najtežji del police, izpostavljenost je večja kot mogoče izgleda5 Monte Pelmo (3168)6 Monte Pelmo (3168) Možic kače pot proti sedlu in potem v desno na vrh.7 Monte Pelmo (3168) Vrh Pelma, desno od križa skupina Sorapiss, cilj naslednjega dne8 Monte Pelmo (3168) Pogled proti Cortini9 Monte Pelmo (3168)10 Monte Pelmo (3168) Koča Venezzia, zadaj Sorapiss11
Jovan Cukut
8.8.2015
Bolj podrobno v slikah in komentarjih podan drugi in precej lepši vzpon na princa Dolomitov, 3168 m visok Pelmo.

Trobec
4.9.2017
Ta je sicer že s prejšnjega vikenda...v zadnjih dneh so se verjetno razmere močno spremenile...

Zadnji vikend avgusta je že več let rezerviran za Dolomite. Tokrat celo 3-dnevne. V petek najprej do Passo Giau, kjer smo "poravnali" 2 leti star račun - Averau. Takrat ga nam je odnesel prekratek dan (oz natančneje, cestni zastoji po Italiji). Kmalu pred vstopom v ferato pa se je vreme skisalo in kazalo je, da man tudi tokrat ni usojen. No, po 10 min so rakli plohi pojenjale moči in podali smo se v nekoliko spolzko in zlizano skalo. Ja, tu gor res lazi vse živo. a srečo nekateri že na prvem odseku zajle ugotovijo, da to ni za njih...
Po sestopu nazaj na Passo Giau je sledil avtobusni premik do Zoldo Alto in vzpon bo Beneške koče, kjer smo prespali.
Naslednje jutro pa dolgo pričakovani Pelmo. Po kakih 20min pot zagrize v rosto plezanje po skali, nato pa sledi Ballova polica. Izjemno lep del, ki pa ni za vsakega. Na najtežjih mestih so v pomoč (oz samovarovanje, na katerega pa se morda ni 100% za zanašat) napeljani krajši odseki vrvi, ki pa jo je morda vsega skupaj 20m. Potem sledi do vrha (razen en detajl tik pod vrhom) lahka pot. Vrh je zelo razgleden. In tudi pivo je bilo vredno nosit do vrha mežikanje
Sestop gre po isti poti, saj druge poti na vrh ni (razen za alpiniste). Zadnji dan pa še "sprehod" (glede na razglede s prejšnjega dne skoraj ravninski) na 2183m visok Monte Rite, kjer v nekdanjem bunkerju sedaj domuje Messnerjev muzej, ki pa verjetno nabira obiskovalce predvsem na račun slavnega lastnika. Sam muzej namreč, roko na srce, kaj pretirano zanimivega ne ponuja.