Jalovec
3.10.2017
Ta debata sicer ne sodi pod Jalovec (naj jo Tadej prestavi na pravo mesto), ampak bom vseeno pokomentiral.
Sem med tistimi, ki se ne strinjajo s takšnim potujčenim, po moje, neustreznim poimenovanjem običajnih zavarovanih poti v gorah, ki so speljane več ali manj po naravnih prehodih na vrhove. Tudi se ne strinjam s tem agresivnim pristopom tistih, ki hodijo po gorah z "modrci", kot bi rekel moj gorenjski kolega. Na vsak način želijo, da smo vsi tako opremljeni in poti tako imenujemo, čeprav zaenkrat, na vso srečo, v visokogorju pri nas ni nobene ferrate v pravem pomenu besede. Kakšna je na Kaninu, mi ni znano.

Dolgo časa je veljalo, da so edine tri ferrate v Julijcih na italijanski strani. Sedaj so pa že kar vse poti ferrate in na vseh bi morali uporabljati SVK. Če tega nimaš, te že postrani gledajo, češ, kaj se pa gre ta. Kaj ni bilo zadnjič rečeno pri košarki, don't bring your name, bring your game?
Sem bil nazadnje kar neprijetno presenečen, ko smo sestopali po Via Amalii, katero so skoraj v celoti opremili z jeklenicami. Že prej je bila na težjih mestih opremljena, vmes pa je dopuščala malo svobode gibanja,kar da poti svoj čar, nič pa ni s tem okrnjena varnost. Vedno bolj opažam, da gre vse v tej smeri, da se že tudi obstoječe poti opremijo tako, da več ni treba ničesar razmišljati, ampak samo še preklapljati vponke od klina do klina. Kakšno je doživljanje gora na takšen način, si ne znam predstavljati.
Je pa "doživljanje" tistih, ki se ukvarjajo s prodajo te opreme, verjetno zelo čustveno.

Marko, prepotentnost gor ali dol, še naprej bomo veseli vsakega tvojega zapisa s ture, še bolj pa slik trenutnih razmer.

BT88
3.10.2017
Naprimer mojemu kolegu iz Trsta je tale info.fajn prišla saj sem mu po sobotnem pogovoru sporočil,da razmere niso ok.Ne razume slovensko zato sem mu posredoval tole sporočilo oz.naj Jalovec se malce pocaka.Marko za tole info se ti Fabio lepo zahvaljuje in plača kavo v Trstu.
lukec_skorec
Spoštovani,

če se vrnem k temi o kateri govori ta pogovor (RAZMERE).

V soboto 30.09.2017 iz Kotovega sedla. Že pred obratom na zahodno stran dve omembe vredni snežišči, kjer se gazi čez koleno. Na SZ pa mešanica. Deli gole skale, zaplate napihanega snega čez kolk. Sneg po 11h zeloooo gnil, ni kaj primit (je kr žgalo). Ene dve prečki zelo težavni. Gor-dol iz Kotovega 6 ur.

Do boljših razmer, se na to pot nebi spet podal.

LP,L
mirko123
12.10.2017
mogoče kdo ve, kakšne so trenutne razmere, kar se snega tiče ?
sonny4
13.10.2017
@mirko123 Prilagam sliko od daleč, iz 11.10., če ti pomaga. Če sodim po razmerah na severni strani Vevnice, kjer sneg je, je trd, ponekod je tudi ledeno. Vprašanje, kakšno je na južni strani.
Jalovec Jalovec iz Zadnje Ponce, 11.10.1
77blaz
15.10.2017
Včeraj 14.10. sem naredil krožno pot iz zavetišča pod Špičkom na Jalovec in nazaj. Razmere so letne, derez in cepina se ne potrebuje, obvezna čelada. Snežišče je eno, z južnim snegom in neproblematičnim iztekom. Na poti je precej grušča, varovala so na mestih. Vpisna knjiga je polna.

Kjer sonce ne obsveti snega ta ostane trd, tako da so razmere po drugih pristopih lahko bistveno drugačne.

Fotografij z vrha žal nimam saj sem vetrovko v kateri je bil fotoaparat pustil pri koči.
Jalovec1 Jalovec2 Jalovec3 Jalovec4 Jalovec5 Jalovec6 Jalovec7 Jalovec8 Jalovec9 Jalovec10 Jalovec11 Jalovec12 Jalovec13 Jalovec14 Jalovec15 Jalovec16