seznam forumov / Slovenija / Gorsko kolesarstvo / Sv. Miklavž & Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a
 Sv. Miklavž & Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a
10.11.2019 - alyas

Zahodno Zasavski hribi na levi strani reke Save so visoki med 800 in 900 m in povečini kar dobro prepleteni z vaškimi in gozdnimi cestami ter z manjšimi kolovozi in peš-potmi, tako iz južne - savske strani kot tudi iz severne – moravške strani, pa je tako vseeno, kje začnemo kolesariti oz. kje si postavimo izhodišče, a pri takih izletih je tudi fino, da se vrnemo nazaj tako, da vmes ravno ne vozimo dvakrat po isti trasi oz. da ne ponavljamo iste poti - zato ideja za osmico.

Gozdne poti in steze so tudi v teh krajih že pričeli označevati z modro-belimi oznakami za turno kolesarjenje (ponekod bolj, ponekod manj posrečeno glede na zanimivost, razglednost ali težavnost poti), a še vedno si je fajn izbrati nek cilj tako, da ga lahko – glede na namen, čas in vreme obiščeš po različnih poteh in iz različnih strani. Veliko idej se tukaj najde tudi za turno kolesarske vodnike in zanimive izpitne ture še v povezavi z Murovico – a je sam dostop ali spust na ta/iz vrh/a zahtevnejši, enako zahtevno tudi iz vrha Slivne čez gozd diagonalno proti kamnolomu Zapodje.

Spodaj oz. v nadaljevanju je v slikah opisana pot oz.smer začenši v kraju Senožeti /občina Dol pri Lj/ - Velika vas – prelaz Katarija – Sv.Miklavž in nazaj Katarija – Ušte – Štance – Sv.Florijan – Slivna – Sv.Neža/Dom na Slivni in nazaj – GEOSS – kamnolom Zapodje – Dešen – drugič čez prelaz Katarija – gozdna cesta pod Cicljem na severni strani – Buvon – Križevska vas – Velika Vas – Senožeti.

Podlaga za vožnjo: pretežno makadam, delno asfalt, delno gozdna pot/steza; nikjer ni veliko blata, tudi po dežju ne.

Kdor ne vozi samo na čas, se je lepo ustaviti za razglede in počitek na vrhu Sv. Miklavža, pri PD Ušte ali pri cerkvici na vrhu Slivne, kamor pa itak pripeljejo tudi ostale pohodne planinske poti. Razgledov je veliko, tako na Moravško stran, Kamniške gore kot na Zasavske hribe in dolino reke Save. Ker trasa poti poteka povečini čez gozdni svet, je v splošnem bolj senčna in zelo primerna za vožnjo tudi poleti.

Zemljevid: Ljubljana in okolica, turist.karta, M 1 : 40 000, Kartografija.
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a uporaben zemljevid za kolesarsko turo1
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a Parking v vasi Senožeti (pri gasilskem domu oz. osnovni šoli)2
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a iz vasi se usmerimo navzgor za Veliko vas3
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na tej turi/trasi se je dobro čimprej navaditi na nove modrobele oznake, ki delajo družbo običajnim planinskim 4
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a še preden prispemo v Veliko vas nas od zgoraj pozdravi že tudi Sv.Miklavž5
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a sredi vasi zavijemo po glavni cesti za Moravče, 100 m zatem pa levo k hišam navzgor6
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a med tema velikima hišama zavijemo desno na kolovoz za nedokončano gradnjo, ni označeno7
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a naprej po položnem gozdnem kolovozu, ki teče ob vznožju hriba pod Sv.Miklavžem 8
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a tule sledimo planinskim oznakam, izberemo drugo pot v levo, nasproti cerkvenega znamenja na drevesu9
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a sledimo lepi zložni poti, ki se rahlo vzpenja navzgor10
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a iz gozda prispemo do glavne asfaltne ceste za Sv.Miklavž11
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a proti Sv.Miklavžu12
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a zadnji del pod cerkvico na Sv. Miklavžu je zelo strm makedam13
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a pri cerkvici na Sv.Miklavžu14
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a pogled na nasprotni hrib - nad kamnolom Zapodje, ki bo naš naslednji cilj15
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a ... vmes pa še prekrasni razgledi na moravško kotlino in Kam-Sav.Alpe16
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na prelazu - križišču cest na Katariji se usmerimo za GEOSS, Ušte, ...17
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nadaljujemo za to kapelico navzgor18
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato sledimo glavni asfaltni cesti proti PD Ušte19
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a PD je odprt ob vikendih20
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a iz terase pred domom je prekrasen razgled21
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nadaljujemo naprej mimo ranča Pr* Osolet22
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na tem križišču je treba desno navzgor23
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato sledi precej strm klanec čez gozd24
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a ... in prihod na idilično ravnico, kjer stoji majhna kmetija, tik nasproti oz. desno pa je vrh kamnoloma25
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a desno pelje peš-pot na Slivno, s kolesom pa zapeljemo po kolovozu naprej in navzdol26
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a po bolj slabem kolovozu pridemo do lepe cerkvice Sv.Florijana, od koder so tudi lepi razgledi27
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nadaljujemo po slabši cesti do prvih hiš28
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato na prvem razpotju zavijemo desno v smeri za GEOSS29
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a vozimo naprej čez gozd po položnem kolovozu30
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato pripeljemo do vasi Slivna31
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a križišče poti in oznake smeri sredi vasi Slivna32
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato se za vaško gostilno usmerimo v strm klanec (podlaga asfalt) proti Zg.Slivni33
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a pred cerkvico Sv.Neže na Zg.Slivni, malo pod njo je star planinski dom (žal zdaj že nekaj let zaprt)34
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a spustimo se nazaj in mimo GEOSS-a naprej35
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a sledi lepa vožnja in malo spusta proti kamnolomu Zapodje36
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a vmes lepi razgledi na dolino reke Save, spodaj je kraj Kresnice37
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a po zemljevidu - sedaj smo tukaj38
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a tukaj se usmerimo desno navzgor - proti kamnolomu Zapodje39
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a eksploatirana narava  - mimo kamnoloma naprej40
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a tukaj se usmerimo levo - za vas Dešen41
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a ... pogled nazaj od koder smo prišli42
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a ... potem se držimo desno in še enkrat v klanec, a tokrat iz druge smeri, proti prelazu in križišču na Katariji43
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a čez prelaz - tokrat mimo kapelice in v desno za Moravče44
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a po glavni cesti navzdol do prvega odcepa v levo in nato po gozdni cesti naprej45
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a nato kar nekaj km po lepi in položni gozdni cesti na severni strani Ciclja46
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na koncu gozdne ceste, ko pripeljemo do travnika zavijemo ostro levo in v klanec na Buvon - neoznačeno47
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na Buvonu, prelaz med Murovico in Cicljem - iz moravške doline v savsko dolino48
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na spustu proti Križevski vasi, vmes stoji ena hiša, zato gozdno cesto redno vzdržujejo 49
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a križišče cest pri cerkvici v Križevski vasi50
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a vaško tihožitje na južni strani Ciclja51
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a na novi lokalni cesti pred Veliko vasjo in spet pod Miklavžem52
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a iz Velike vasi še spust proti izhodišču (če smo tam začeli) v Senožeti53
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a da ne gremo spet po isti cesti kot gor - še izlet v desno in spust po kolovozu in planinski peš poti54
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a spust po kolovozu čez gozd55
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a karta - zemljevid poti za izlet56
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a dolžina poti po števcu,  bolj zahtevna turno kolesarska pot, če vozite na e-pogon pa lahka57
Sv. Miklavž  &  Slivna – MTB »osmica« okoli Ciclja in Geoss-a ... vsem želim, da si za vašo dušo naužijete še zadnjih jesenskih barv, senc in toplih žarkov, kjer koli že ste !58
gams1
14.11.2019
Ta nove modro – bele oznake še niso čisto zaživele, saj so tudi modre ploščice v praksi in na terenu še prazne in brez napisov, verjetno bo nanje težje napisati sam cilj kot pa na klasične rdeče planinske tablice, kamor se običajno napiše končni vrh gore ali hriba. Pri kolesarjenju pa je zagotovo več možnosti, zaradi številnih križišč poti.
No, ampak začetki so pa že, kar je pohvalno, link:
lino
15.11.2019

Sem mislil, da je pri nas v Grosuplju najlepše daleč naokrog. Nisem pa vedel, da so tako lepi kraji in hribi tudi proti Trbovljam. Zdaj jeseni, ko ni več veliko dela na kmetiji, pa bo treba narediti kak izlet v te lepe konce. Hvala Alyas za tako lep opis in prikaz teh krajev. velik nasmeh